Mies haluaisi vauvan nyt, vaikka mulla vielä koko elämä kesken:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi ahdistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
AMK-tutkinto ON KORKEAKOULUTUTKINTO!

Mitäköhän sitten olet itse suorittanut et ilmeisesti ainakaan amk-tutkintoa jos et tiedä että se on korkeakoulu?

Tiedätkö mistä lyhenne amk tulee?

Vastaus: Ammattikorkeakoulu

AMK-tutkinto on alempi korkeakoulututkinto eli vastaa kandidaatin tutkintoa, mutta amk:ssa voi suorittaa myös ylemmän amk-tutkinnon joka vastaa maisterin tutkintoa.

AMK-propagandaa. Onko suoraan opinto-oppaasta kopsattua vaiko ekalla opintoviikolla kalvosulkeisista rehtorin puheesta opittua...?

Ap:lle sen verran että älä ihmeessä anna kenenkään painostaa itseäsi asiaan, joka muuttaa koko elämäsi. Äitiyteen pitää olla valmis. Itse sain esikoisen 34-vuotiaana, kun olin saanut opinnot loppuun ja ollut työelämässä jonkin aikaa, ja se oli oikein hyvä aika.

aivan! Miksi lapsettomuushoitoja pitäisi antaa parille joilla olisi ollut muutamavuosi sitten saada lapsia, mutta eivät ole niitä silloin halunneet???

Oletko tosissasi???? Miksi lapsettomuushoitoja pitäisi antaa kaksikymppisille, joilla olisi ollut 17-vuotiaana paremmat mahdollisuudet raskautua, mutta eivät silloin lapsia halunneet????

SIKSI, että ihmisen ei tarvitse suunnitella elämäänsä teini-iässä, ja päättää, että lapset hankin alle kolmekymppisenä.

MIETI vaikka naista, joka löytää unelmiensa miehen vasta 32-vuotiaana, menee naimisiin ja alkaa yrittää lasta. Lasta ei kuulu. Sun mielestä ei ole oikeutta lapsettomuushoitoihin?

Joko lapset nyt tai sitten vasta 2v valmistumisen jälkeen. Nimittäin ei kannata valmistua ja ruveta heti lapsentekoon. Työllistymisessä työkokemus on tutkintoa tärkeämpää, joten kannattaa mennä joka tapauksessa töihin heti valmistumisen jälkeen ja olla vähintään pari vuotta, että se kokemus myös tuo jo jotain osaamista.

Sun tilanteessa ehkä tekisin kuitenkin ne lapset ennen valmistumista. Voithan rauhassa katsoa vuoden-pari miltä tuntuu, olisiko lapset sitten tervetulleita. Ehdit siinä sitten kuitenkin saada ainakin ne kandin paperit ennen lapsia. Moni pystyy myös yhdistämään opiskelun ja lapset eli jos vain sinun on mahdollista saada hoitoapua, niin äitiysloma ei välttämättä mene "hukkaan". Monella alalla maisteriopintojen aikana on paljon itseopiskelua ja vähemmän luentoja.

Noh, minun alallani ei nyt ihan näin ole. Maisteriopinnot alallani nimenomaan vaativat läsnäoloa labroissa ja täyttä työpanosta, keskittymisrauhaa ja muutaman viikon kurssijaksoja muualla. Näkisin, että hieman hankala yhtälö lapsen kanssa. Ja vaikka onnistuisikin, niin hemmetin raskasta se tulisi olemaan. Näkisin, että on aika paljon helpompaa keskittyä läsnäoloa vaativaan opiskeluun itsekseen.

Täytyy vielä muistaa, että täyden päivän lisäksi opinnot vaativat aikaa luentojen ja labrojen ulkopuoleltakin. Missä ihmeen välissä hoitaisin lasta jos olen 8-16 opiskelemassa ja sen jälkeen pitäisi vielä vääntää selkkareita jne?

Ja ennen kaikkea, en halua lapsia nyt, joskus kyllä. Opinnot eivät ole ainoa syy, miksi en halua ryhtyä lapsentekoon vielä. Haluan elellä itsekseni ja miehen kanssa vielä jonkin aikaa, rauhassa.

Mun mielestä tässä ei ole kyse sinänsä elämäntilanteesta. Jos ap ei HALUA nyt lasta, ei hänen sitä pidä mielestäni lähteä havittelemaan. Jos hän sen lapsen haluaisi, elämä kyllä järjestyisi.

Varmaan oleellista tuossa kuviossa on nyt se, että onko mies valmis odottamaan. Jos ei, ap:n täytyy päättää joustaako hyvin tärkeässä asiassa vai päätyykö suhde eroon.

Ihan turhaan tässä keskitytään liikaa siihen opinahjoon. Lastenhankinta on kuitenkin paljolti kiinni siitä omasta halusta. Onko sitä vai ei.

AMK-propagandaa. Onko suoraan opinto-oppaasta kopsattua vaiko ekalla opintoviikolla kalvosulkeisista rehtorin puheesta opittua...?

Ap:lle sen verran että älä ihmeessä anna kenenkään painostaa itseäsi asiaan, joka muuttaa koko elämäsi. Äitiyteen pitää olla valmis. Itse sain esikoisen 34-vuotiaana, kun olin saanut opinnot loppuun ja ollut työelämässä jonkin aikaa, ja se oli oikein hyvä aika.

Kuule Huom.

Wikipediasta ja toisaalta ihan virallisesta lähteestä kopsattua: on kaksi korkeakoulututasoa: ammattikorkeakoulu ja yliopisto.

Ei mitään propagandaa.

Alkuperäinen kirjoittaja eioletottataastämätyhmyys;22121878:
Kuule Huom.

Wikipediasta ja toisaalta ihan virallisesta lähteestä kopsattua: on kaksi korkeakoulututasoa: ammattikorkeakoulu ja yliopisto.

Ei mitään propagandaa.

Niinpä. Mutta kuka sen sitten loppujen lopuksi uskoo todeksi, se on toinen juttu se.
Lähinnä nauratti se ylempi amk-tutkinto, joka vastaa maisteritutkintoa.

Niinpä. Mutta kuka sen sitten loppujen lopuksi uskoo todeksi, se on toinen juttu se.
Lähinnä nauratti se ylempi amk-tutkinto, joka vastaa maisteritutkintoa.

Ai kuka uskoo virallista määritelmää? Niin no kukapa sitten uskoo sitä virallista määritelmää yliopistoistakaan tai kuka viitsii enää arvostaa yhtäkään maisteria kun maistereilla ei tunnu olevan muuta tekemistä kuin lytätä ammattiKORKEAkoulun käyneitä.

Tutkintojen vertaamiseen en ota muuta kantaa kuin että niitä on vaikea verrata tutkintojen erilaisuuden ja eri asioiden painotuksen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja eioletottataastämätyhmyys;22121915:
Tutkintojen vertaamiseen en ota muuta kantaa kuin että niitä on vaikea verrata tutkintojen erilaisuuden ja eri asioiden painotuksen takia.

Niinpä, siksi sitä ei pitäisi tehdäkään, siis verrata että ylempi amk vastaa maisteria
koska samanlaisia vertailukelpoisia tutkintoja ei ole. Aivan turhaa ja tarpeetonta (ja jostain syystä sitä vertailua kokevat tarpeelliseksi harrastaa juuri ne ammattikorkean käyneet). Itselleni asialla ei ole mitään merkitystä.

Ihan sama mikä se syy on jos ei nyt halua lapsia. Oli se sitten opiskelu tai mikä tahansa. Jos ei halua nyt lapsia niin miksi niitä ollaan täällä tuputtamassa?

[QUOTE="nyt harmaana";22122180]Ihan sama mikä se syy on jos ei nyt halua lapsia. Oli se sitten opiskelu tai mikä tahansa. Jos ei halua nyt lapsia niin miksi niitä ollaan täällä tuputtamassa?[/QUOTE]

Koska palstamammojen mukaan nainen ei ole nainen tai edes ihminen jos hänellä ei ole lapsia. Naurettavaa, mutta minkäs teet patavanhoilliselle ajattelutavalle...

Elämä on aina kesken jos noin lähtee ajattelemaan. Moni on saanut vauvan kesken opintojen, itseasiassa voi olla helpompikin hoitaa vauvaa, kun tarvitsee vain opiskella, työelämässä on paljon rankempaa. Ei elämä lopu lapseen. Itse sain esikoiseni kesken opintojen, kävin loput kurssit äitiysloman jälkeen ja kirjoittelin opparia äippälomalla. Sain sairaanhoitrajan paperit käteen ihan normaalissa aikataulussa.

Yhteistyössä