Ostaisitko käsitöitä (sukkia,lapasia,villatakke,housuja yms.) näillä hinnoilla?

• Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Olen huomannut että nykyään käsityönä tehtyjä villavaatteita arvostetaan vähemmän :(
Mielestäni niitä ei voi edes verrata marketin villavaatteisiin! :O
Paljon paremmin kestävät kuin esim. hennesin tuotokset. Meillä mummin tekemät villavaat6teet kiertäneet 13 vuotta ja viidennelle menee taas pienimmät :)

Sama juttu esim. kakkujen suhteen. Teen marsipaanikakkuja. Todella pikkutarkkoja koristeita asiakkaan toiveesta. Joskus koko kakku pitäisi saada puoli ilmaiseksi tarvikkeiden hinnalla tai jopa alemmalla hinnalla :O
Yhtään ei ajatella että tarvikkeet, värit ym maksavat ja käytän tekemiseen tuntikausia, riippuen toki koristeesta. Muutamaan kakkuun on mennyt aikaa jopa 4 tuntia koristeineen,täyttöineen ja pursotuksineen ja se kaikki on mun perheeltä pois. Sitten kun ehdotan että hakisi itse tarvikkeet ja tekisi itse, niin toteaa ettei viitsi kun on niin kallista..

"vieras"
[QUOTE="Vieras";22114344]Olen huomannut että nykyään käsityönä tehtyjä villavaatteita arvostetaan vähemmän :(
Mielestäni niitä ei voi edes verrata marketin villavaatteisiin! :O
Paljon paremmin kestävät kuin esim. hennesin tuotokset. Meillä mummin tekemät villavaat6teet kiertäneet 13 vuotta ja viidennelle menee taas pienimmät :)

Sama juttu esim. kakkujen suhteen. Teen marsipaanikakkuja. Todella pikkutarkkoja koristeita asiakkaan toiveesta. Joskus koko kakku pitäisi saada puoli ilmaiseksi tarvikkeiden hinnalla tai jopa alemmalla hinnalla :O
Yhtään ei ajatella että tarvikkeet, värit ym maksavat ja käytän tekemiseen tuntikausia, riippuen toki koristeesta. Muutamaan kakkuun on mennyt aikaa jopa 4 tuntia koristeineen,täyttöineen ja pursotuksineen ja se kaikki on mun perheeltä pois. Sitten kun ehdotan että hakisi itse tarvikkeet ja tekisi itse, niin toteaa ettei viitsi kun on niin kallista..[/QUOTE]

mä olen sun kanssas ihan samaa mieltä-

mä neulon kans itte paljon.aina kun syksy tekee tuloaan,niin himo lankoihin iskee.yleensä kudon nallesta tai seiskaveikasta.mun teko palkka on ollut jotain 3.5 € hujakoilla.miesten sukista(tai siis yli 40 koon) voisi ottaa kyllä enemmänkin :)
lapasiakin ja pipoja tulee tehtyä kiitettävä määrä
joitakin tilauksia jo saapunut tänä syksynä ;)

"vieras"
Minä kun kerroin eräälle että olen innostunut sukkien kutomisesta (ja mielessäni olin jo miettinyt, että teen hänelle ja hänen perheelleen villasukat ja kintaat joululahjaksi) niin arvatkaa mitä sanoi? "Pitäiskö sun hankkia elämä". Arvatkaa teenkö hänelle ja hänen perheelleen niitä sukkia ja kintaita - no EN! Että joo, kaikki ei tosiaankaan arvosta käsityötä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";22120562]Minä kun kerroin eräälle että olen innostunut sukkien kutomisesta (ja mielessäni olin jo miettinyt, että teen hänelle ja hänen perheelleen villasukat ja kintaat joululahjaksi) niin arvatkaa mitä sanoi? "Pitäiskö sun hankkia elämä". Arvatkaa teenkö hänelle ja hänen perheelleen niitä sukkia ja kintaita - no EN! Että joo, kaikki ei tosiaankaan arvosta käsityötä.[/QUOTE]

Oho!! :O

sun kaverisi kuulostaa keskenkasvuiselta.

Yhteistyössä