oletko pullantuoksuinen äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vähän turhis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vähän turhis

Vieras
ja jos olet niin millainen?
ja jos et ole niin miksi?

Itse tahdon olla pullantuoksuinen äiti, eli teen paljon ruokaa alusta asti itse ja leivon todella usein, arkena nyt vähemmän, kuin viikonloppuisin, työt haittaavat aamuleipomuksia ikävästi :D

en kyllä monesta varmaan näytä pajon leipovalta, koska olen todella laiha :D vaikka syön tietysti aina omia tekeleitäni.

En ole. En tiedä millainen äiti olen. Eilen pelasin shakkia tyttöjen kanssa sekä rakensimme aurinkokuntamallin uuden version ilman Plutoa ja tänään olemme kuunnelleet urkumusiikkia. Olen omanlaiseni friikkiäiti.

Joo...mä ostan pari kertaa kuussa Vaasan & Vaasa pakastepullapussin ja silloin kun tyrkkään sen uuniin, niin olen todellakin pullantuoksuinen äiti. Muutoin olen sitten lähinnä puklun tuoksuinen.

En ole pullantuoksuinen äiti, vaikka mieheni ohella ruokaa toki kotona teenkin ja joskus jopa leivotaan. Minulla on enemmän muita intressejä kuin huviksi kokkaaminen. Käyn paljon treenaamassa esimerkiksi.

En ole pullantuoksuinen äiti, vaikka mieheni ohella ruokaa toki kotona teenkin ja joskus jopa leivotaan. Minulla on enemmän muita intressejä kuin huviksi kokkaaminen. Käyn paljon treenaamassa esimerkiksi.

mä kans liikun tosi paljon, käyn lähinnä juoksemassa, mutta silti leipominen ja ruoanlaitto on ihan ykkösharrastuksia, joskus on toki aikoja, ettei kamalasti ehdi toteuttamaan tätä leipomisintoa kun on paljon töitä ja muita menoja.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;22062775:
olen :D leivon leivät itse, jokaviikko leivon piirakkaa, paistan lättyjä, teen ruuan aina alusta loppuun itse. Tää on ollu mun harrastus jo ala-asteelta, silti olen hoikka :)

Voinko mä muuttaa teille?

"silti olen hoikka"
meinaatteko että jos äiti laittaa ruoan ja leipoo itse, niin on automaattisesti lihava? sekö on pullantuoksuisen äidin merkki sitten? :laugh:

ei, mutta sanasta pullantuoksuinen äiti tulee ainakin itselläni mieleen vähän pyöreähkö kikkarapäinen meikitön nainen.. en tiedä miksi, mutta näin vaan on, ja moni muukin mieltää pullantuoksuisen äidin samalla tavalla.

Ai onko pullantuoksuinen äiti normaalisti lihava? :laugh:

Joo no en ole pullantuoksuinen. Ruuan kyllä teen jokapäivä (ellei mies tee) enkä käytä eineksiä juurikaan. Mutta leivo en juuri koskaan, inhoan sitä, niinkuin kyllä ruuanlaittoakin. Tosin mä kyllä tuoksun leivälle joka päivä, koska olen leipomossa töissä, mutta sitä ei kai lasketa :D.

Alkuperäinen kirjoittaja vähän turhis;22062807:
ei, mutta sanasta pullantuoksuinen äiti tulee ainakin itselläni mieleen vähän pyöreähkö kikkarapäinen meikitön nainen.. en tiedä miksi, mutta näin vaan on, ja moni muukin mieltää pullantuoksuisen äidin samalla tavalla.

Mä miellän sen nimenomaan hoikkana, meikattuna superäitinä :D

Mä oon semmonen perusmamma. Teen ruuat itse, vaikken kauheesti tykkääkään ruuanlaitosta. Leivon kun huvittaa, en säännöllisesti, mut aika paljon kuitenkin. Mut se, mistä meiän perheessä kaikki tykkää liittyen mun ruuanlaittooni on se, et mä teen joka päivä ruuan lisäks meille myös jälkiruuan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vähän turhis;22062807:

Muuta mielikuvaa:
Tulenpunainen tukka, tatuoidut käsivarret vaivaavat spelttijauhoja ja täysjyvävehnää pullataikinaan korvarenkaat kilisten. Kotiteollisuuden rytmit vauhdittavat taikinan kohoamista. Mustassa essussa on salmiakkiruutujen rivistö ja teksti 'Moon oikias. soot vääräs'.

Alkuperäinen kirjoittaja vähän turhis;22062784:
mä kans liikun tosi paljon, käyn lähinnä juoksemassa, mutta silti leipominen ja ruoanlaitto on ihan ykkösharrastuksia, joskus on toki aikoja, ettei kamalasti ehdi toteuttamaan tätä leipomisintoa kun on paljon töitä ja muita menoja.

Se on totta, että aikaa pitäisi olla enemmän. :) Mullakin on 5-7 kertaa viikossa muutaman tunnin treenit ennen tai jälkeen duunin ja välillä tuntuu, että vuorokaudesta loppuu tunnit kesken. Välillä on kyllä kiva ihan ajan kanssa tehdä jotain extraherkkuja, mutta ei se ole mulle mikään intohimo.

Lisään vielä, että meillä se on lähinnä mies, joka niitä herkkuja tekeen. Hänen pihvejänsä ja muita tekeleitä syönkin sitten mielellään vähän enemmänkin. :p

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä