-*-
Eli ihan yleisesti. Minkä ikäisiä olitte? Millaisessa asunnossa asuitte? Töissä vai opiskelemassa? Oliko suunniteltu raskaus? Olitteko valmiita lapsen tuloon? Tiesittekö kumpi tulee? Yms.
Mä olin 22v, juuri valmistunut sh:ksi. Mä olin tehnyt töitä jo opiskeluaikana, joten mun oli tavallaan helppo jäädä äitiyslomalle heti opintojen päätyttyä. Jalka oli muutaman oven raossa jo ja mulle tarjottiinkin vakituista työtä jo raskausaikana. Mies 26v ja hänellä oli jo vakituinen työpaikka ollut pidempään omalla alallaan. Asuimme vuokralla juuri rakennetussa rivitalon päädyssä, kooltaan huoneisto oli 2h+k+s noin 60 neliötä. Lapsi oli suunniteltu.Eli ihan yleisesti. Minkä ikäisiä olitte? Millaisessa asunnossa asuitte? Töissä vai opiskelemassa? Oliko suunniteltu raskaus? Olitteko valmiita lapsen tuloon? Tiesittekö kumpi tulee? Yms.
Olin 26 vuotias. Asuttiin kerrostalokolmiossa. Olin töissä. Raskaus oli suunniteltu. Oltiin valmiita lapsen tuloon. Meille kerrottiin sukupuoli, vaikkei se tieto meille välttämättömyys ollutkaan etukäteen.Eli ihan yleisesti. Minkä ikäisiä olitte? Millaisessa asunnossa asuitte? Töissä vai opiskelemassa? Oliko suunniteltu raskaus? Olitteko valmiita lapsen tuloon? Tiesittekö kumpi tulee? Yms.
Itse olin 19 ja mies 25. Asuttiin pienessä vuokrakaksiossa, rivarissa. Molemmat oltiin oltu työttömänä, minä valmistumisesta asti eli melkein kaksi vuotta. Oli suunniteltu raskaus ja puol vuotta menikin ennen kuin raskauduin (juu, ei ole aika eikä mikään mutta silloin sitä kuvitteli että se on pillerit pois ja naps, olet raskaana). Oltiin valmiita, olin ajatellut jo monta vuotta että kunhan saan amiksen käytyä niin lapsi saa tulla. Yritin kyllä puolisen vuotta etsiä töitä, mutta eipä niitä löytynyt niin ajateltiin että samahan tuo on tehdä lapset nyt ja katsoa työkuvioita sitten uudestaan.Eli ihan yleisesti. Minkä ikäisiä olitte? Millaisessa asunnossa asuitte? Töissä vai opiskelemassa? Oliko suunniteltu raskaus? Olitteko valmiita lapsen tuloon? Tiesittekö kumpi tulee? Yms.