Minkä ikäisenä rattaat pois

• Viestiketjun aloittaja "mammukka"
  • Ensimmäinen viesti
"Jäärä"
ei ole rattaissa istuneet enää 2v jälkeen. Ainoastaan ulkomailla olen ottanut 3v vielä rattaat mukaan kun on niin hirveän kuuma ja kovat korkeuserot enkä halua viettää lomaa hotellialueella vaan nähdäkin (kävellen ) kyseistä maata. Meillä lapset kävelee helposti useita kilometrejä. Ovat iältää 5v ja 4v. Yli 5 km matka alkaa tehdä tiukkaan, mutta kyllä sekin menee kun oikein houkuttelee :)

Voi lässyn lässyn lässyn. Mites sun 4-vuotias, meneekö 10 kilsan kävelylenkki vai otatteko silloin auton alle?

Täytyy tunnustaa, että mä en ole tänä kesänä voinut tehdä lapsen kanssa kunnon kävelylenkkejä, sillä pisimmät retket mitä toi 4vee pyöräilee on jotain 7-8kilsaa. Voi niitä aikoja, kun oli rattaat käytössä, kaiholla muistelen.

Oletan että tästä tulee tappeluketju, "ken luopuu aikaisemmin rattaista" :saint:

Viimeksi muokattu:
Meidän 2v8kk kävelee pitkiä matkoja (4km menee kevyesti).

Kakkonen 4v kävelee maanantaisin ja keskiviikkoisin tooooosi pitkän matkan,kun ensin viedään vanhin eskariin ja sitten on kakkosen kerho ja eskari ja kerho ovat täysin eri suunnilla. Bussilla toki pääsisi, mutta meidän muksut on pienistä asti tykänneet kävellä, joten reippailemme matkat kävellen =)

yt
Mulla vaan kaupungilla naurattaa ne äidit jotka työntelee isoja lapsia joissain rattaissa.. Mikähän siinäki on että niitä rattaita pitää käyttää jossain semmosessa paikkaa missä itekkään ei kävele hurjaa vauhtia että luulis lapsen pysyvän mukana. Eri sitten jos haluaa tehdä hikilenkin niin silloin ottaa lapset rattaisiin tai käy yksin. Meillä tuo kävely on semmosta välillä hidasta, välillä nopeaa riippuen että onko lapsi tutkimistuulella vai purkaako energiaa juoksemalla.

Käveltiin eilisiltana vähän yli 4 km, ja 4 v juoksi sen matkan lähes kokonaan. Kilometri ei ole matka eikä mikään :). Tänään mentiin tuo sama matka pyöräillen (lapset fillarilla, minä kävellen/juosten).

Ajatuskin omasta nelivuotiaastani rattaissa on -anteeksi- kovin koominen :D

ix
4-vuotiaan kanssa käytiin kaupassa 1,5 km päässä rattailla, kunnes alkoi tulla jotain tolkkua pyöräilyyn (vilkkaan tien ylitys). Lapsen jaksaminen on tuossa pienin tekijä. Jos haluaa päästä järkevässä ajassa paikasta toiseen ostosten kanssa on lapsi ja tavarat rattaissa paljon parempi vaihtoehto kuin ostoksia raahava vanhempi hoputtamassa jokaista kivenkoloa tutkivaa lasta.
Nykyään 6-vuotiaana ei lapselle tule edes mieleen kinuta rattaita. Joten oikein hyvin oppii 4-vuotiaana rattaissa ollut ilman olemaan..,

E
En vois kuvitellakaan että tuon 4,5 vuotiaan pojan rattaisiin laittas. Tosin tulis jo rattaiden painorajakin vastaan kun poika on isokokoinen. Hiukan päälle 3 vuotiaana jäi rattaat kokonaan pois käytöstä. Yleensä poika ajaa pyörällä, mutta varmaan jaksas helposti useita kilometrejä kävelläkin. Tyttöä taas silloin tällöin pidin rattaissa vielä 4v. jos vaikka parin kilsan päässä kaupungilla kävin.

Yhteistyössä