T
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Niin aina näistä jauhetaan näistä elämäntapatyöttömistä, joita on kuinka paljon? Tämä on se minun pointtini. Aika usein ihmiset leimaavat toisen elämätapatyöttömäksi, vaikka elämäntilanne saattaisi olla mikä. Ja se on ihan eri asia olla oman alansa töissä pienellä palkalla, olkoon se sitten vaikka siivoamista, kirjastonhoitoa tai kaupan kassaa, kuin joutua tekemään mahdollisesti vuokrafirmalle jotain tympeää hommaa, jota ei missään nimessä ole omaksi ammatikseen aikonut.
.
...
Mielestäni lapsilisät kuuluu porrastaa siksi, kun suurituloiset ihmiset pystyvät "elättämään" lapsensa ilman yhteiskunnan etuuksiakin. Mutta tässä heitä ei kuitenkaan syrjittäisi, koska saisivat kuitenkin etuuden pienempänä. Ja pienituloiset saisivat vähän helpotusta elämäänsä (jotka eivät käy sossun luukulla).
Mun mielestä taas kaikkien pitäisi pyrkiä elättämään itse itsensä. Vaikka sillä helkkarin paskan vuokrafirman paskalla duunilla paskaa palkkaa saaden. Piste.
Ja ei kaikki rikkaat eivät ole sankoin joukoin muuttamassa pois Suomesta, mutta omasta tuttavapiiristä kaksi perhettä muuttavat tämän vuoden aikana pois. Toinen muutti jo. Ja ihan taloudellisista syistä. Kummallekin perheelle jää enemmän rahaa omaan käyttöön muuttamalla toiseen maahan ja kumpikin perhe on kylä niitä suurituloisia sikoja jotka maksavat saman verran veroja kuin keskiverto duunari saa palkaa bruttona kuukaudessa.
Pistää kyllä miettimään.... jotain on pahasti pielessä tässä Suomen systeemissä. : /
...Mielestäni ei vain voi edellyttää, että jokaisen ihminen jokaisessa elämäntilanteessa täytyisi tarttua johonkin surkupalkattuun paskahommaan, jonka taki elämä ja/tai perhe kärsii. ....
Ai ihan niin se onnistuu jos sinulla ei ole mitään tukiverkkoja etkä saa mistään mitään muuta rahaa kuin sen osa-aikaisen työn minimipalkan?Et ihan taida ymmärtää millaista on elää yhteiskunnassa jossa ei saa mitään tukia.
No kyllä se onnistui minullakin ihan vain opintotuella ja -lainalla (joka vuos täydet lainat) ja kesät piti tehdä töitä. Ei ole ollut rikkaita vanhempia kustantamassa yhtikäs mitään ja hyvin on mennyt. Nyt oma kova työ tuottaa tulosta ja on ihana työpaikka ja hyvä liksa, en ole vanhemmilleni muuta kuin kiitollinen siitä henkisestä tuesta, mitä olen heiltä saanut vuosien varrella.![]()