Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22051156:Mun mielestä meillä on jo nyt ihan riittävästi tulosidonnaisuutta, mikä aiheuttaa sen, että osa ihmisistä laskee, kannattaako mennä töihin vai ei. Jos työssä käymisen hyöty on parisataa euroa kuussa, niin onko mielekästä käyttää suurin osa hereilläoloajastaan siihen?
Joo no en tiedä onko tuokaan sitten sen fiksumpaa, ihan vaan jostain hämärästä periaatteesta tingit teidän elämänlaadusta. Oma nuorempi on tässä 3kk että minulla ei mikään kiire ole vielä töihin, mutta tämäkin on jo laiskuutta monien mielestä. Kunhan tuo vähän kasvaa niin menen opiskelemaan ja tulen olemaan tiukilla vielä monta vuotta. Mutta silti joidenkin ihmisten mielestä minun pitäisi nyt yrittää aktiivisesti hakea jotain paskapalkkaista duunia ihan vaan sen takia etten laiskottele. Vaikka ne opinnot jäisivät ja lapset eivät äitiään juuri näkisi. Vaan sen takia kun se NYT ON VAAN NIIN. Itselleni työ ei tule ennen lapsia eikä se ole mikään itseisarvo. Toki mieluummin elättäisin itseni, mutta en millä tahansa hinnalla.
Ja uskon ihan täysin että suurin osa muistakin ihmisistä ei hae jokaiseen paskapaikkaan ihan syystä. On niitä pidemmänkin tähtäimen suunnitelmia ihmisillä nääs. Mutta jos ei voi muusta tuntea ylemmyyttä kuin siitä ahkeruudestaan niin onhan se hyvä mollata kaikkia työttömiä ja kuvitella että ihan laiskuuttaanhan ne vaan, kyllä täällä oikeasti rehti ja ahkera ihminen aina töitä saa.
.
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;22051272:Ei. Lapsilisä kuuluu kaikille aivan samansuuruisena riippumatta tuloista. Jos jotakin pitäisi muuttaa, niin kyllä se pienituloisten verotus olisi yksi hyvä kohde vaikka, koska nyt on oikeasti pakko miettiä kannattaako edes mennä töihin.
Jos siltä omalta alalta ei ole töitä luvassa niin eikö sen miehenkin kannattaisi lähteä opiskelemaan jotain muuta? Noin pidemmällä tähtäimellä kuulostaisi vain järkevämmältä kuin elämäntapatyöttömäksi heittäytyminen.
Kummasti näin ajattelevat eivät koskaan osaa ajatella millainen yhteiskunnasta tuisi jos kaikki tuet ajettaisiin alas. Se kuuluisa, ihannoitu Amerikan malli on oikeasti ihan kamala. Mitä jos et saa töitä?Mitä jos et saa vakuutusta? Mitä, jos sairastut tai joudut työkyvyttömäksi jo ennen työelämän aloittamista? Millä maksat lapsesi koulutuksen?
Näihin kun saisi realistisen vastauksen, eli jonkun muun kuin sen "tekemällä töitä". Jos kaikille maksettaisiinkin sellaista palkkaa että sillä voi maksaa asumisen, ne vakuutukset ja ruuat ja lasten hoidon ja......
Ai ihan jokainen heistä? Nekin, jotka jäätyään työttömiksi nykyisen taloustilanteen takia, ovat myyneet kotinsa ja asuvat teltoissa? Ne, jotka menettivät yrityksensä ja ne, jotka eivät saa penniäkään, mistään?
Sä et tiedä mistä puhut.
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen;22052077:käskinkö mä äitiyslomalla tai hoitovapaalla olevan ihmisen mennä töihin jossakin kohdassa tai haukuin ihmisiä joilla ei ole töitä?
Kyse oli elämäntapatyöttömistä, niistä jotka eivät mene töihin siivoojaksi, kaupan kassalle tai yhtään mihinkään vaikka töitä olisi koska jos menevät töihin, menettävät työttömyyskorvaukset, asumistuet laskevat tai niitä ei saa eikä toimeentulotukeakaan myönnetä joten töihin meneminen ei kannata koska silloin joutuu maksamaan ihan itse vuokransa, ruokansa, vaatteensa ja kaiken muunkin. Suuri osa työssäkäyvistä ihmisistä on tilanteessa että työssäkäymisestä huolimatta rahaa ei jää käytettäväksi kovinkaan paljon enempää kuin työttömällä.