Syötkö kevytlevitteitä?

• Viestiketjun aloittaja enhaluakertoa
  • Ensimmäinen viesti
enhaluakertoa
Kasviöljy on jotain kasvista saatavaa öljyä =) ihan niin kuin kasvirasva, kasviväri, tms epämääräisemmin ilmaistu. En tiedä mitä öljyä se on, laitan valiolle kyssärin!
No se on jotain missä omega-3 ja omega-6 suhde ei ole terveellinen. Ehkä jotain synteettistä saastaa.

Niinkuin lääkäri sanoi ohjelmassa suoraan, Suomessa syötävän kasviöljyn rasvahappokoostumus on PERSEESTÄ.

Rypsiöljy ja oliivivöljy on hyviä öljyjä. Jos Oivariinissa olis jotain oikeeta öljyä, niin se lukis siinä.

Keittiönoita
[QUOTE="hei";22049411]Kai nyt voita on joka kaupassa? Kun meiän lähi-pikkukaupassakin on...[/QUOTE]
Meidän Siwassa ei ainakaan ole laktoositonta voita. Joskus olen sitä kaivannut, kun olisin pihvit tai kalaa paistanut, mutta ei siinä ole. Kauemmas on mentävä hakemaan.

"vieras"
[QUOTE="joku";22049377]Mulla kolesteroli laski kun aloin käyttää voita :D Margariini on turhaa myrkkyä![/QUOTE]

Mä taas ennen käytin aina voita, mutta sit verikokeissa paljastui korkea kolesteroli ja vaihdoin kevytmargariiniin. Että ainakaan mun tapauksessa ei se ylivoimaisen ihmeellinen ja mahtava voi niitä ihmeitä tehnyt...

fanisi 4 ever :)
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22049418:
Ja aattele...mä poltan välillä tupakkaakin, joten on oikeasti ihan sama, mitä lyön leivän päälle. Auts, ei varmaan olisi pitänyt kertoa :D
Hyi, ettäs kehtaat tehdä tollasta, siis eix ihmiset tajuu miten dorkaa on röökaa, c'moon! Tää planeetta tukehtuu savuun ja se on sun syys. Sä et vaan välitä mistää mitää.

fanisi 4 ever :)
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22049450:
:ashamed: Mut en mä joka päivä polta :|
sä oot vastuuton nainen. nyt pilvet menee ihan sekasin kun sun savut kasaantuu sinne tänne, hoh hoijaa, ei mene mikään perille, ei. en jaksa enään.

[QUOTE="vieras";22049430]Mä taas ennen käytin aina voita, mutta sit verikokeissa paljastui korkea kolesteroli ja vaihdoin kevytmargariiniin. Että ainakaan mun tapauksessa ei se ylivoimaisen ihmeellinen ja mahtava voi niitä ihmeitä tehnyt...[/QUOTE]

No tekikö kevytmargariini? Ja jos kolesteroli muuttui, niin miten muuttui suhteet?
Matalampi kolesteroli kun ei automaattisesti tarkoita että olis parempi.

enhaluakertoa
[QUOTE="vieras";22049430]Mä taas ennen käytin aina voita, mutta sit verikokeissa paljastui korkea kolesteroli ja vaihdoin kevytmargariiniin. Että ainakaan mun tapauksessa ei se ylivoimaisen ihmeellinen ja mahtava voi niitä ihmeitä tehnyt...[/QUOTE]

Saitko kolesterolin laskuun markariinilla. Ja luuletko että siitä on jotain apua terveydellesi?

Sydnkohtaus. Kolesteroli. Verisuonikalkki.

"vieras"
No tekikö kevytmargariini? Ja jos kolesteroli muuttui, niin miten muuttui suhteet?
Matalampi kolesteroli kun ei automaattisesti tarkoita että olis parempi.
Itse asiassa muuttui, parempaan suuntaan. Mutta sitähän ei kevytmargarinia syömällä voi tapahtua, eiks niin. Koska kevytmargariinihan on hirvittävää myrkkyä, jota syömällä me kuollaan kaikki :LOL: Aika jännää että mun margariinivalintani ovat noin tärkeitä sulle, aika liikuttavaa huolenpitoa toisaalta =)

"äiti"
Ei kerrota, koska se olisi niin suuri imagotappio ko. koulukunnan edustajilole, jotka ovat asiaa jauhaneet 30 vuotta ja vastuussa satajoen tuhansien ihmisten ennenaikaisesta kuolemasta. Eivät he tule virhettään koskaan myöntämään.

Asiaan vaikuttaa myös teollisuuden lahjukset näille 'asiantuntijoille'
Näin on, nimenomaan!! P. Puska ärsytti eilen sillä typerällä irvistyksellään, myöntää ei voinut
mitään. Todisteitahan on kun siinä ohjelmassa yksi mies esiintyi ja oli laihtunut, arvot olivat kohdallaan ja mies käytti rasvaa!!
Ja tää ei ole ainoa tapaus. 80% ihmisistä on täysin aivottomia, narusta vedettäviä jotka menevät
tuohon kevytjuttuun mukaan, itse kun ei osata ajatella.
Mielestäno on väärin että pikkulapsille annetaan "joppia" juotavaksi.
Ihminen tarvitsee rasvaa! Jo hormonitoimintaan ym.

äiti 44v
[QUOTE="vieras";22049118]Eiköhän lääkäri ja terkkari sit kerro, kun kannattaa alkaa syömään vaan voita =)[/QUOTE]

Oli siinä A-Talkissa jokunen lääkärikin asian kertomassa :) Että syö voita vaan!

äiti 44v
Voita, kylmäpuristettua rypsiöljyä tai niitä sekaisin. Ei myrkyllisiä
transrasvamargariineja.
Ja oliiviöljy on tosiaan kasvirasvoista parasta! Rasvakoostumukseltaan siis. Kuulemma kookosrasvakin on ok.

Margariinit ovat pelkkää kovaa kemianteollisuutta! Todella epäluonnollista syötävää. Kevytlevitteitä ja myrkkyvaatteita niin hyvä tulee...:D

[QUOTE="vieras";22049639]Itse asiassa muuttui, parempaan suuntaan. Mutta sitähän ei kevytmargarinia syömällä voi tapahtua, eiks niin. Koska kevytmargariinihan on hirvittävää myrkkyä, jota syömällä me kuollaan kaikki :LOL: Aika jännää että mun margariinivalintani ovat noin tärkeitä sulle, aika liikuttavaa huolenpitoa toisaalta =)[/QUOTE]

Myönnän kyllä että mua kiinnostaa miten ihmiset syö, ja toivoisin kyllä että kukaan ei itseään margariineilla myrkyttäis. Eihän margariinia voi edes ruuaksi kutsua, se on lähempänä muovia kuin ruokaa. Täysin luonnoton tuote.

"minä"
Meillä ei syödä margariinia. Minäkin teen itse levitteen. Tosin ohje on vähän erilainen kuin aiemmin ketjussa mainuttu. Käyttäisin kylmäpuristettua rypsiöljyä, mutta lapset ei suostu sitä syömään. Minun ohjeeni:
250g voita
2,5dl rypsiöljyä
2,5dl vettä

Olen tehnyt levitteet jo pitkään itse. En aikaisemmin tiennytkään margariinin terveyshaitoista, vaan ihan maun takia aloin tekemään.

Yhteistyössä