Syötkö kevytlevitteitä?

• Viestiketjun aloittaja enhaluakertoa
  • Ensimmäinen viesti
enhaluakertoa
En ymmärrä miksi myrkytätte lapsianne näillä lisäaineita täynnä olevilla moskilla.

Menee about 2 minuuttia, kun pyöräyttää voista ja öljystä levitteen. Esim. puol pakettia huoneenlämpöstä voita sekoitetaan vispilällä 2 dl öljyä (+desi vettä).

On jääkaappikylmänä juuri sopivaa eikä sisällä mitään lisäaineita.

Ja tarjoillaan kauniista astioista toisin kuin kaupan muovirasiat.

enhaluakertoa
[QUOTE="Kaisa";22048927]EN syö itse eikä syö meidän lapsetkaan.. meil käytetään oivariinia[/QUOTE]

Oivariinissa on myös lisäaineita. Miksi et tee itse, oli kysymys?

meillä
syödään vain voita. ja ihan hyvin se levittyy kun säilyttää jääkaapin ylimmällä hyllyllä. tyttö ei suostu edes syömään esim kylässä leipää jos on jotain keijua, kun se maku on aivan kamalaa kun on tottunut puhtaaseen voin makuun.

enhaluakertoa
Silti olen sitä mieltä, että voi voina, öljy öljynä ja vesi vetenä. Miksi et saa huoneenlämpöistä voita levitettyä leivälle, jos kerran saat sen sekoitettua öljyyn ja veteen?
Eihän se voi huoneeelämpöstä oo kun kotiin tuut ja pitäsi tehdä voikkari. Kyl se on vittumaisen kovaa. Tai jos ei ole niin sun jääkaappi on liian lämmin (+4 oikea lämpö).

Kyllä se voi on ihan voina vaikka siihen sekoitat öljyä.

"vieras"
Kolesteroliarvo on sen verran paljon koholla, että margariini 40 % käytän. Yli vuoden sitä jo laittanu leivän päälle ja voitteko kuvitella, olen vieläkin elossa! =)

enhaluakertoa
[QUOTE="vieras";22049050]Kolesteroliarvo on sen verran paljon koholla, että margariini 40 % käytän. Yli vuoden sitä jo laittanu leivän päälle ja voitteko kuvitella, olen vieläkin elossa! =)[/QUOTE]

Suosittelen katsomaan äskeisen a-talkin. Rasvalla ei ole mitään tekemistä kolesterolisi kanssa. Tuo prosessoitu margariini on suonille kaikkein pahinta

Yhteistyössä