<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat <3<3 vol.3

Onnea Tiudeliini ja Odes! :flower: :flower:

Hurjasti tullut viestejä viime kirjoitteluni jälkeen. Kiirettä on tässä pitänyt, enkä ole ehtinyt täällä oikein käydä.
Mutta iloisia uutisia täälläkin :heart:



Minua ei ehkä vielä kannata lisätä plussanneisiin. Jos nyt odottelisi vaikka siihen, että kuukautiset on myöhässä. Teen kyllä varmaan vielä varmistustestin myöhemmin =) Jotenkin ihan epäuskoinen olo! Tärppäsi sitten ihan ekasta kierrosta =)

Oireita on ollut jo muutaman päivän ajan, mutta ajattelin alkuun, että ne johtuvat ihan siitä, kun haluan olla raskaana, niin kuvittelen ym. Huono olo on ja rinnat on tosi kipeät. Jotkut hajut ovat alkaneet ällöttää.

Pahoittelen sitä, että leijun täällä nyt onneni kukkuloilla, enkä yhtään nyt oikein osaa kommentoida muiden viesteihin :ashamed:

Mutta plussatuulia kaikille :whistle: Tuntuu olevan hyvät hetket raskautumiseen =)
 
Olemme mieheni kanssa jo jonkin aikaa yrittäneet lasta. Nyt sitten tärppäsi, ja useampi testi on näyttänyt selkeää plussaa. Olo ei voisi olla onnellisempi. Onnittelut myös kaikille muille plussanneille. :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea ihan hirveesti kaikille plussanneille!! Ihanan paljon teitä olikin! :flower:

Siis menkat myöhässä. Jos yhtään luulee tuntevansa kroppaansa, ni niitten olis pitäny alkaa viime viikon torstaina, ja ihan kalenterin mukaan lauantaina. Vaan eipä näy, ja toivottavasti pysyy poissa. Ei mitään suurempia oireita, ja luultavasti kuvittelen ne vähäisetkin. Itse luulen että kroppani taas huijaa minua, eli en ole uskaltanut testata. Viime kerralla sain kropaltani köniin aika pahasti, joten en uskalla enää pettyä uudelleen. :(

Ei suuria odotuksia siis, en usko olevani raskaana, menkkoja ei näy mutta en uskalla testatakkaan... Jee! :headwall: :ashamed:
 
PimpulaPumpula Huiiiii... hiii.. ONNEA :) Vähän hienoa :hug: hiiii :)

Lumpe Tuu sitten tänne infoamaan tilanteiden kehittymisestä.. mä niin toivon että sun tätis pysyy pois ja tiiviisti! :)

ON: täällä mennään kp 26/32 ja tänään olin raskaana ;) Käynyt pisulla koko aamun kahden tunnin välein ja kun pyyhin niin paperiin jäi vähän rusehtavaa (siis veren näköistä rusehtavaa)... Mulla ihan sydän hyppäs kurkkuun ja alavattaa alkoi nipistelemään HETI :) noo..sen jälkeen ei minkäänlaista rukseaa ole alapäästä tullut eikä paperiin jäänyt..pelkkää valkovuotoa vain.. ehkä se oli harhanäky se ekakin. Nännit edelleen kipät, mutta vain kosketusarat, pahin kipuilu jo hellittänyt. Alavatsaa nipistelee ihankokoajan.. heh..ainakin mä kuvittelen niin. Eiköhän tämä ihan normaa nipistelyä ole... tuntuukohan se raskausnipistely jotenkin erilaiselta? senkun tietäs... Mä en ymmärrä miks nyt toivoisin niin sitä tärppiä, kun ovistakaan ei tullut kunnolla käytetyksi.. ja mäkun lupasin olla aikaisemmin touhottamatta...kattokaas vaan kun kierto "lähenee loppuaan"... ens kierrossa syön vitamiineja, ostan greippimehua ja tikutan ovikseni. Mä en niin halua että tää menee pakkomielteiseks..... Huhhuh... mun mies keksi jo meidän tulevalle lapselle nimetkin.. jessus..nyt pitäis eka saada jotain aikaiseksi :D hih... Seksiin menee maku jos se ei tapahdu oviksen aikaan..jotenkin ajatukset vain pyörii siinä lapsen saamisessa ja oviksen kyttäämisessä ja silloin on pakko saada seksiä.. HUOH.. ANTEEKSI vuodatukseni... :ashamed:

NIIN ja tärkeintä.. nyt plussaonnea kaikille jännääjille ja erikeepperiä kaikille plussanneille :p
 
Ihanan paljon tullut plussia, ONNEA :heart: Vaikka enpäs voi kieltää, etteikö vähän pahalta tuntuisi..:ashamed: Mutta kenenkään teidän plussa ei ole minulta pois, eli onnellinen olen puolestanne :hug: Väkisinkin vaan alkaa jo katkeroitumaan..

Onkos kukaan muu täällä "aktiivisesti" pyörivistä sellainen, jolla on yritystä takana jo yli puoli vuotta...? :( (Myönnettäköön, että oma pyöriminen täällä ei ole ollut viime aikoina kovin aktiivista.. ) Vai olenko ainoa..?

Niin ja täällä ei menkkoja edelleenkään. Pitkä kierto taasen.

Anteeksi omanapa.
 
Onnea kaikille plussanneille! :heart:

ON: Toiseen ketjuun kirjoittelin että ei mitään tuntemuksia... No nyt on jo niin menkkaolo kun alkoi mahaa juilimaan ihan kunnolla. Eli tän kierron toivo on varmaan mennyt ja katellaan sitten ens kuussa uudelleen. |O
 
Mary-Jane: Laita vaan plussanneisiin. Se kirkas viiva tuli niin hetkessä. Ihan pyörällä päästä edelleen, vaikea uskoa todeksi. Toisaalta hirvittää pysyykö kyydissä, mutta eipä se auta vaikka sitä miettisikin. Sitten jos putoaa kyydistä niin surraan sitten. Ja kiitos onnitteluista!! :heart:
 
The Esikoisesta Haaveilevat
Ke 15.9.2010





anu84………………………kp 151/35………………..yk 25
aamuhapan korppu….kp 91/30/42……………..yk 17



Tipetsu…………………..kp 72/27……………………yk 7
Iloksi………………………kp 71/?...................yv 4+



kirsikkainen19……….kp 65/27-41…………….yk 6



Miipeli………………….kp 55/28-36……………..yk 19




An-nie…………………kp 43/30-35………………yk 4
Valkokulta..........kp 40/32...................yk 9



fyssari86............kp 33/28-29.............. yk 1
Shih………………..….kp 32/27-35(43)……….….yk 6
PimpulaPumpula...kp 30/31…………….….....yk 1
niuku………………...kp 30/27-53………….……..yk 13
susse83………….…kp 30/30………………….…..yk 2
haaveilija87……...kp 30/27-30(47)…….….…yk 2
Supuliini………...…kp 27/32……………………….yk 2
soleigh……….....…kp 26/29……………………….5/10



MyDream……………kp 19/28……………..…….…yk 9
AnniSofia…………….kp 18/34………………......yk 2
NiQ……………………..kp 18/30-33……………..…yk 3




BeBop……………….…kp 16/31…………....….…….yk 4
mimmu1984………...kp 15/31-32………..……….yk 4
Murmeli88...........kp 14/21- (?)................yk 2
Nuplu..................kp 9/32-35.................yk 5
Ella83................kp 4/31.......................yk 1
Jomi…………………...kp 3/30?......................yk 2
Mary Jane…….....kp 1/28-30………………….....yk 3



Plussanneet :heart::heart::heart:



Anna-79 22.7.2010 yk 6
EdlaOnni 23.7.2010 yv 2+
HappyFeet 1.8.2010 08/08
Päivänsäde82 17.8.2010 yk 2
chiaraa 30.8.2010 yk 3
Tiudeliini 12.9.2010 yk 2
Odes 13.9.2010 yk 5
Lumpe 15.9.2010 yk 4
 
ON: kp 1 mitä ilmeisimmin, eilen oli aika kovia pistoskipuja ja tänä aamuna tuhrutti jo. En ole mitenkään järkyttävän pahasti pettynyt, sillä tiesin koko ajan että hukkaanhan tämä kierto tuon stressaamisen ja kaiken muun keskellä meni. Silti. Ainahan sitä jaksaa ihmettä toivoa. :|

Tehtiin isännän kanssa eilen heräteostos mulle; 10 kg nyrkkeilysäkki. Olipa ihana mätkyttää menemään, mies osasi neuvoa tekniikankin kun on harrastanut taistelulajeja. Hartiat tykkää, ja korvien väli.


Taidan lisätä tämän palkakpäivän ostoslistaan ovistikut ja greippimehun. Onneksi on kampaaja iltapäivällä niin en ihan malta masentua.

Muoks: Kampaaja peruutti, on sairaana. Nyt itkettää.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset kaikille tervetulotoivotuksista!!! :)
Ja OIKEIN SUURET ONNITTELUT kaikille teille plussanneille!!! :flower: Erittäin hyvää odotusaikaa ja tulkaahan kertomaan kuulumisia.. ;)

Niin ja se meidän koira on belgianpaimenkoira Malinois, eli vähän saksanpaimenkoiran näköinen, mutta pienempi ja ns. linjakkaampi. Käytetään mm. poliisi- ja suojelukoirina. Meidän koirulilla ois tarkoitus alkaa harrastaa ja ehkä kisaamaan suojelussa & jäljessä.., jahka sillä tää murkkuikä vähän hellittää ja jaksaa keskittyäkin johonkin muuhun kun säheltämiseen.. :D En tiedä vaistooko koira, jos on raskaana.., onko mahdollista? Siis en vielä tiedä olenko, mutta viimeisen viikon neiti on käyttäytynyt todella oudosti, vahtii ja seuraa mua joka paikkaan, haistelee koko ajan paljon enemmän kuin yleensä.., jos makaan kullan kanssa sohvalla niin se yrittää änkeä mukaan, vaikka sohvalla olo on siltä kielletty ja muutenkin on ihan villi ja sekaisin etenkin iltaisin, kun molemmat meistä on kotona.. en tiedä mistä johtuu sen käytös, voihan se johtua sen omistakin hormoneista, kohta varmasti sillä alkaa juoksut...

Tänään tosiaan kp 33, testiä en ole vielä tehnyt, ootan lauantaihin, ellei sitä ennen täti tule vierailulle.. kulta tulee silloin työmatkalta niin haluan tehdä testin niin että voidaan yhdessä tulokset katsoa.. :) Väsyttää tosi kovin ja eilen kävin varmaan tunnin välein pissalla, rinnat edelleen TODELLA arat, etenkin nännit, hipaisukin tekee kipeetä.. alavatsa nippaillu jo ainakin viikon, niin kuin olisi menkat alkamassa tai olisi menkat, mutta nippailut kestää vaan pari minuuttia, ja välillä tuntuu nivusissa ja selässäkin.. Maha tulee todella kipeäksi jos se on tyhjä, etenkin aamulla jos ei heti syö kun herää.. nälkä on hirveä, voisin syödä vaikka kuinka paljon, mutta tiettyjä ruokia ei tee mieli..,esim. kaikki makea ällöttää todella kovin, suolainen ja hapan vaan maistuu.. Alavatsa on ollut jo pari viikkoa turvonneen oloinen ja kova.. Mutta mulla on aina ollut pms-oireita, ja koviakin sellaisia, joten en tiedä sitten onko nää raskausoireita vai mitä, mutta tällaisiä ei kuitenkaan oo ennen menkkojakaan ollut, näin voimakkaita ainakaan... Mutta jos sitä vielä muutaman päivän jaksaisi jännäillä.. :) Nyt ajattelin lähteä hakemaan jonkun ihanan naisille suunnatun romanttisen komedian, kun ollaan koiran kanssa kahdestaan pari päivää, niin voidaan pitää tyttöjen iltaa.. :) :heart:

Haleja sulle MaryJane, ei saa masentua! Itkeä saa, mutta masentua ei kannata.. :hug: Harmi kun se kampaajakin peruutti ajan, mutta yritä keksiä jotain muuta millä piristät itseäsi, esim. hyvä leffa ja hyvää syötävää tai sohva, viltti, hyvä kirja ja lämmintä juotavaa... :) Mäkin haluaisin nyrkkeilysäkin, sais siihen purkaa paineita ja on muuten tehokasta treeniä!!
 
Hirmu reippaasti maltat olla testaamatta! :O

Kits, kyl tää tästä... Tämä mun yläpääni vaan pitäisi oikeastaan ympäristön suojelemiseksi julistaa katastrofialueeksi, niin että kuukauden lisäodotus tuntuu ajatuksena aika kestämättömältä. Täytyy varmaan yrittää päästä johonkin muualle.

Meillä oli belkkari, Tervueren-narttu itseasiassa myös kun olin koulussa. :heart: Aivan ihana puupää, luonnetta riitti vaikka muille jakaa. Me pidettiin ihan seurakoirana, iskä yritti sille joskus agilityä näyttää, mutta se johti siihen että Halla istui telineen juurella ilahtuneena ja viihdytettynä encorea huudellen kun faija kiipeili ja yritti houkutella sitä tulemaan perässä.

Sellaisen itsekin tahtoisin sitten joskus, tai oikeastaan mieluiten seropin, mutta belggari ja bordercollie on muut Top3set. Mutta jos nyt ensin sen vauvan!
 
Mary Jane Toivottavasti löydät piristystä päivääsi! :flower:

fyssari86 Kuulostaa lupaavasti siltä, että pääset liittymään plussanneiden joukkoon! Toivotaan parasta :)

Kyllä tuntuu olevan todellinen plussabuumi nyt joka pinossa, johon oon kirjoitellut! Ihan mahtavaa, vaikka tunnustan, että välillä pieni kateuden peikko nostaa päätään... :ashamed: Mutta meillä on kuitenkin yritys niin alussa, että ihan turhaa semmoinen. Kyllä se meidänkin aika tulee toivottavasti. Ja hyvää kannattaa odottaa! Mutta tää lapsenteko ei oo kyllä yhtään tämmösen kärsimättömän mulle-heti-kaikki-nyt-ihmisen laji :D

Ei kuulkaa voi unohtaa, että täti on kylässä. Aivan karmeet krampit ollu maanantaista saakka eikä tunnu hellittävän kuin hetkittäin. Ja tää vuodon määrä on järkkyä. Menee varmaan anemian puolelle kohta. Pah...
 
No nyt on käyty vähän tuhlailemassa rahoja, mutta mitäs mies lensi etelään reissuun ja jätti mut tänne yksin.. :D Mukaan tarttui Täydellisten naisten ensimmäinen tuotantokausi (oli niin halpa, että oli pakko ostaa!), kaksi euron vuokraleffaa filmtownista (naisten hömppäleffoja :D ), uudet Brooksin lenkkarit (koira söi edelliset) niin ja naminami ruokaa sekä uusin vauvalehti ja apteekin raskaustesti... =) Katotaan pysyykö se kaapissa lauantaihin asti!

Mä oon kanssa sellainen kaikki-mulle-heti-nyt tyyppinen luonteeltani, kuin myös mieheni, joten tää odottelu ja kärsivällisyys ei oo mitään vahvimpia puolia, mut ehkä ne tässä vahvistuu... :D
Noo.., en vielä uskalla ajatella että oon raskaana, ettei sitten tulisi paha pettymys, vaikka tosiaan meilläkin vasta ensimmäinen yk menossa, mut oishan se aivan mahtavaa ja jotenkin hullua, jos heti tärppäis.... :heart: Jomi Varmasti kateuskin voi iskeä, vaikka toki muiden puolestakin on onnellinen ja iloinen, mutta muista kuitenkin että ootte vasta aloittaneet yrittämisen ja kaikki paitsi yksi mun kavereista on joutunut odottamaan liki vuoden ennen kuin on tärpännyt ja eräs pariskunta 3 vuotta, niin niillä se vasta saattaa turhauttaakin... : / Mutta asioilla on tapana järjestyä!! :hug:

Ja ne menkkakrampit on aivan hirveitä mullakin aina, sattuu niin ettei pysty edes puhumaan, hyvä että hengittää pystyy, vaikeroi vain ja kiemurtelee ku ei tiedä missä asennossa olis! Mulla kanssa aina ollu niin runsaat menkat, että hemoglobiini putoo aika alas silloin ja alkaa huippaa.. Käytän kuukuppia niin sitäkin saa pahimmillaan tyhjentää tunnin parin välein, ja lisäksi olla vielä side, jos tulvii.. huh. Mulla yleensä oloa helpottaa lämmitettävä kauratyyny, se on ihan paras! Heti tuntuu rentouttavalta, kun sen laittaa alavatsalle tai selkään..,niitäkin sais olla useampia, vois käyttää monessa paikassa samaan aikaan! =) Panadolia olen nyt muutamina kertoina ottanut 1-2kpl päivässä, jos on sattunut niin että taju meinaa lähteä... hieronta ja tietyt asennotkin saattaa helpottaa ja kun saa ajatukset siitä pois, niin sekin helpottaa, esim katsomalla hauskaa elokuvaa tms. Voimia sulle ja sisua niistä selviytymiseen!! Niin ja rautalisää kannattaa syödä menkkojen aikana, jos on taipumusta anemiaan.. mä ainakin syön yleensä vähän ennen ku menkat alkaa ja sit pari päivää niiden jälkeen, jotta sais rauta-arvot normaaliksi.. nyt hemoglobiiini on 135, kun se joskus oli alle 120.. Ja se on positiivista, että jos kärsii kovista menkkakivuista, niin sitten joskus se synnytyskään ei ehkä oo niin kivulias, kun on tottunut kestämään kovaa kipua! ;) ..jos niistä jotain positiivista pitää hakea...
 
PimpulaPumpulalle, emilii80:lle ja Lumpelle huikeat onnittelut!!
On se hyvä että tuli jaettua niitä plussakortteja
.

Shih ja Jomi: Mä ymmärrän ihan täysin ton kateuden tai epätoivon tunteen
. Ei niinkään v*tuta toisten plussa vaan se kun ei jum*lauta itse plussaa. Shih, mulla on menossa jo yk 9 ja ei vielä(kään) tietoa joutuuko yk 10:lle. Pitkämatkalainen siis minäkin
.

Mary Jane: Koopeeykköset on ihan perseestä, mutta onneks ohimeneviä jutskia nekin
. Parturiajan peruuntuminen se vasta vi*uttaankin
;). Kiitos muuten kun viitsit päivitellä tota pinoa
.

Supuliini ja fyssari86: May The Plus Be With You =).

Tiikkis: Onnea yritykseen! :wave:

ON: Ei voinu eilen kirjotella mitään, oli vaan kyynel silmässä koko ajan ku luki noita plussauutisia. Ei sille mitään mahtanu, mut nyt on jo parempi fiilis :). Ja se johtuu varmaan aamuisesta roskishaamusta. Eli jälleen yks :LOL:. Mut tämä tuli tosin jo vartin sisään ja jäi sellaseks ihan nähtävissä olevaks, kun hieman hakee ;). Eilen ei tullu haamun haamua, joten tänaamuinen oli aika yllätys. Nyt illalla kustu oli taas ihan nega. Huoh, go figure. Olin eilen jo ihan valmis lyömään hanskat tiskiin kun mahassa maanantaina aika voimakkaastikin tuntuneet vihlasut vaihtu eilisiltaisiin muutamaan kunnon menkkakramppiin ja sitten vielä testit totaalista negaa. Nyt ei sitten taas tiedä.

No, luteaalivaihe on nyt sitte ainakin takuuvarmasti tarpeeks pitkä; dpo 14 =).

T: RKTT (= raskaana kunnes toisin todistetaan
)
 
Lumpellekin paljon onnea :hug:

Valkokulta: Ihana kuulla, että mulla on kohtalotoveri :kiss: Tietenkin toivon sulle plussaa niin pian kuin mahdollista (mielellään jo tässä kierrossa ;) ), mutta jotenkin kyllä helpottaa oloa, kun tietää, että on joku muukin, joka on jo yrittänyt melko pitkään ja on joku joka ymmärtää tän heräävän epätoivon. Ihanaa kun olet olemassa :kiss::hug:

Mary Jane: Älä masennu :hug:
 
Valkokulta: Kannatan tuota RKTT ajattelua, toivottavasti nyt saisit sen ihan kunnon plussan myös.:heart:

Kiitos kaunis rakkaat lohdutuksesta! Sain uuden frissa-ajan ensi viikolle toiseen paikkaan, että pipolla ja vaahtosävytteellä mä ehkä juuri ja juuri saatan selvitä. Niin ja se kp1, no. Kävin ostamassa ovistikkuja ja varasin papaa varten ensi viikolle gyneajan. Ajattelin kertoa samalla näistä haaveista ja pyytää että jos se katsoisi että on kaikki siellä missä pitääkin. Tuo papa siis tuli mieleeni kun 30-v. tutulta juuri leikattiin alkava kohdunkaulansyöpä. Että muistakaahan siskot käydä papassa, better safe than sorry, tässä tapauksessa! :heart:

Kolmas kiertohan tässä oikeasti vasta on kyseessä, että ei nyt tästä enää tämän enempää, voin auliisti jakaa oman plussaosuuteni vielä pari kiertoa ainakin teille pitkämatkalaisille. Tsemppiä kaikille, torstai on toivoa täynnä. :)
 
KP 1

Ihan hyvä näin, pääsee ainakin uuteen yritykseen. Vaikka ois se vauvakin ollut jo tervetullut...

muoks. Kummaa toispuoleista alavatsakipua vasemmalla puolella... Piti kirjata tähän ylös, jos pitää myöhemmin tarkistella. :p
 
Viimeksi muokattu:
Valkokulta Hiii.. mie tykkään lukee sun tekstejä :) Voisin antaa oman plussani sinulle, sillä itsellä ei totisin yritys ole vielä edes alkanut :) Ehkä ens kierrosta zuumataan peittojen heiluttelu täysin oviksen kohdille... Mutta siis pitkämatkalaiset täältäkin sympatioita ja todellisia plussapuhureita saapi :heart:

Fyssari Iiiihanalta kuulostivat sun ostokset ja suunnitelmat :) Oih... ehkä olisikin hyvä välillä laittaa tuo mies matkoihinsa niin sais oikein kunnolla (syyllä) hemmotella itseään ja tehdä just niinkuin haluaa :) NIIN ja plussaonnea tuhannesti..odotan hirveesti sun viestiä tänne lauantaina... hei, onko sulla millaiset oireet/tuntemukset nyt?

Mary Jane Kannattaa käydä siellä gynellä, se on kyllä ihan tosi papaa unohtamatta. Itse kävin myös pari viikkoa sitten ja oli todella positiivinen kokemus. Siinä samalla keskusteltiin vauvahaaveista ja se tsekkaili vähän senkinmukaan mun "paikkojani" ja teki ultrankin...se oli lohduttavaa ja helpottavaa kun kaikki kunnossa :) Tsemppiä!

ON: Tiedän, että en ole raskaana. Ei mitään ei siis yhtäänmitään oireita. Nännikipukin häipynyt, joten se oli varmasti oviksen aikaansaannoksia... Nyt vain malttamattomana odottelen, että täti saapuisi kylään, jotta voisin alkaa tikuttelemaan ovista ja samalla päästä totisemmin yrittämään juuri oikeaan aikaan :) oih..sitä odotellessa! Vitsit, mutta lastenvaunuja ja isomahasia mammoja näkyy kokoajan ja jokapaikassa ja mä hymyilen kaikille.. kai ne aattelee että Damn taas tuollainen yli-innokas vauvahaaveilija, kun vaan tietäis ne yöheräämiset... :D hih..mutta jokapaikassa näitä tapauksia siis näkee ja ajattelee minkälaistahan se sitten itsellä joskus tulee olemaan :) Tänään kävin hammaslääkärissä ja paikattiin kaksi reikää. Vielä yksi reikä ja siihen paikkailuaika kahden viikon kuluttua. Ihan tosi ihanaa kun olen aina ajatellut että haluan hoidattaa hampaani ennenkuin tulen raskaaksi ja nyt sekin homma on kohta tehtynä :) Ei muutakuin greippimehun ostoon, raskausvitamiinien napsimiseen, tädin odotteluun ja sen jälkeen oviksen tikutteluun ja totisempaakin totisempaan peittojen heilutteluun tai suoranaiseen puputteluun :D
 

Yhteistyössä