Auttakaa, mä en jaksa enää! Ongelma 1v:n nukkumisen kanssa

• Viestiketjun aloittaja "pypylleröinen"
  • Ensimmäinen viesti
"pypylleröinen"
Varaa oikein korvalääkärille aika. Meillä on monta kertaa tk-lääkäri väittäny että korvat on terveet ja korvalääkäri on sitten löytäny kuitenkin tulehduksen. Niillä pienillä korvalampuilla on vaikee nähdä kunnolla.

Oletteko siirtyneet tavallisiin maitotuotteisiin nyt kun tuli 1 v. täyteeen? Koitappa ottaa takasin korvikkeelle tai hae apteekista allergisten korviketta Esim. Althera). Ja jos muutenkin olette siirtyneet tavallisiin ruokiin, kannattaa otta vähän takapakkaia niissäkin. Vatsavaivat voivat ilmetä nukahtamisvaikeuksina.

Joku on vialla, kunhan löydät mikä. Usko pois ei se laps huvikseen itke.
Joo, mä pyydän lääkärin tekee meille lähetteen korvalääkärille. Vai saako sinne ihan ite hoidettua ajan ilman lähetteitä? (mä oon vähän tyhmä näissä, eka lapsi, eikä ite oo koskaan tarvinnut tollasia)
Tavallista maitoa on juonut jo reilu 3kk, hapanmaitotuotteita 4kk. Eli nää itkut on alkanut vasta reilusti sen jälkeen. Ja tavallisiin ruokiin siirrytty aikaa sitten, jo ennen maitotuotteita, että en usko ongelman löytyvän niistäkään. Eihän?
Refluksi... Hmm, voiko alkaa yhtäkkiä, vaikkei vauvana ollut mitään?

vast
Enpä ole koskaan kuullut maha/korva ym. vaivoista niin että nukkuisi koko yön hyvin mutta ilmenisi vain nukahtamisessa. Paaljon todennäköisempää että ilmenee muutenkin ja että nukahtamisvaikeudet johtuu siitä ettei malta vaan vanhemman kanssa rauhoittua.

"pypylleröinen"
Enpä ole koskaan kuullut maha/korva ym. vaivoista niin että nukkuisi koko yön hyvin mutta ilmenisi vain nukahtamisessa. Paaljon todennäköisempää että ilmenee muutenkin ja että nukahtamisvaikeudet johtuu siitä ettei malta vaan vanhemman kanssa rauhoittua.
Niin, no se tässä ihmetyttääkin, että miksi sitten nukkuu hyvin aamuun asti, kunhan saa nukahdettua.

Mutta hyvä asia, nukahti just äskön, huusi VAAN 15minuuttia!! :D

Itse olen nukuttanut viereeni pimeässä ja hiljaisuudessa. Hyvin on toiminut kun tyttö tietää jo pimeään huoneeseen mennessä että pääsee nukkumaan. Siitä on tullut rutiini. Ehkä se auttaisi teitäkin?

"pypylleröinen"
Itse olen nukuttanut viereeni pimeässä ja hiljaisuudessa. Hyvin on toiminut kun tyttö tietää jo pimeään huoneeseen mennessä että pääsee nukkumaan. Siitä on tullut rutiini. Ehkä se auttaisi teitäkin?
Voi kun auttaisikin :(
Ollaan tosiaan yritetty kaikki. Viimeksi tänään yritin päiväunille viereeni nukuttaa, ihan sama lopputulos kun millä tahansa nukuttamisella...
Huuto alkaa aina siinä vaiheessa, kun pää menee vasten sänkyä (tai sylissä olkapäätä).

dsfdfdd
[QUOTE="plop";22034096]Kuuluu ikään. Meillä oli ihan samanlaista.[/QUOTE]

No ei kuulu ikään. Ehkä luonteeseen?

Meidän kaks lasta, eivät ole koskaan huutaneet. Nukkuneet sivuvaunussa tai lastensängyssä, joka on hilattu kii parisänkyyn. Kun nukkumaanmeno koittaa, sänkyyn, huone hämäräks ja vanhempi menee "nukkumaan" myös. Silmät kii, ei mitään reagointia mihinkään. Korkeintaan välillä sanotaan, että nyt nukutaan. Ei tämä pelehtemistä estä, mutta täyden huudon kyllä. Ja ku eivät koskaan olleet pinnasängyssä, niin he eivät tunteneet itseään "kahlituiksi", olevansa paikassa, josta ei pääse halutessa pois. Ehkä sekin vaikuttanu. En tiedä. Sit ku laps on nukahtanu, vanhempi tulee pois viettää parisuhdeaikaa.

"asdf"
Meillä meni myös noi nukuttamiset ihan kuralle 1-vuotiaana, huuti ja huuti... lopulta päädyttiin vaan jättämään huoneeseen yksin nukahtamaan (koska huuto kesti ainakin niin kauan kun vanhempi oli samassa huoneessa, ja kiihtyi vain jos lähti ja sitten palasi rauhoittelemaan), ja sehän toimi kuin tanssi! Muutama ilta meni huutaessa mutta siihen loppuivat yöheräilyt ja iltahuudot (noh, alle minuutin protestoi yleensä kun laitetaan nukkumaan, edelleen, 1v3kk nyt).

"sondersson"
Lääkärissä kannattaa varulta käydä. Ja ooletko kokeillu laulamista? Entäs rinnan päällä nukuttamista, siis niin, että makaat sängyssä ja lapsi on massullaan päälläsi ja hyssytät? Entäs ootko kokeillu hauskuuttaa lasta sängyssä? Me yhdessä vaiheessa tehtiin eka sängyssä kuperkeikkoja, leikittiin hämä-hämähäkkiä, sitten sovittiin että laitetaan pää tyynyyn ja katsotaan kirjaa. No sitten katsottiin kirjaa ja sitten sanottiin hyvät yöt ja valot pois ja muutama unilaulu. Hyvin nukahti.
Nykyisin kuopus menee itse sänkyyn kirjan kanssa ja käy nukkumaan kun se on katsottu.

"vieras"
Minua aina surettaa, kun luen näitä ohjeita, jossa lapsi jätetään yksin itkemään. Kuinka turvattomalle se pienestä voi tuntua. Kyllähän se itku lakkaa, kun huomaa ettei kukaan vastaa.

Itse nukutan syliin. Vaikka lapsi itkisikin niin on silloin vanhemman turvallisessa ja lohduttavassa sylissä. Meillä on niin vilkaat lapset, että nukahtamista ollaan paljon harjoiteltu. Kellontarkat iltarutiinit ja säännöt. Sitten syliä ja silitystä. Pidin myös unipäiväkirjaa, josta editymistä oli helppo seurata. Vaikeimpina aikoina esikoisen kanssa koko päivä piti olla suunnitelmallinen. Myös ruokavaliosta turhat makeat pois ja telkusta piirettyjä vain pikkukakkosen sai katsoa. Oli tuolloin kyllä jo 2 vuotta.

meillä ainakin toimi sellaisen säännönmukaisuuden mukaan, että hyvät päiväunet takasin hyvät yöunet. jos päiväunet oli kolme 30min pätkää, yöunet oli ytä kamalat. jos taas nukkui pari kertaa tunnin tai puolitoista, yöt oli ihan uudella tavalla.
nukahtaisiko esim sohvalle jos katsotte tvtä, tai viereen jos luet sängyssä omaa kirjaa/lehteä, vai kiukkuaako siinäkin unta vastaan? en näe siinä menetettävää että tätä kokeilisi vaikka osan mielestä lapsi ei sitten ikinä maailmassa enää nuku.
tai jos lapsi haluaisi että iltarutiinit on aina samat, onko teillä käytössä tuttia, uniriepua tai -lelua?

"pypylleröinen"
no en mä sitä kyllä naurattamaan enää sängyssä ala, siitähän se vasta villiintyyki. Joo, on unilelu ja tutti. Ja kaikki keinot on koitettu nukuttaa, myös rinnan päälle makuullaan. Ei auta, ihan sama huuto tulee. Auto on ainoo paikka, mihin nukahtaa ilman huutoa, mut siellä vaan valuu silmät kii pikkuhiljaa, kun tullaan esim. kaupasta. Päiväunet nukkuu 1,5-2h kerran.
Tekis mieli unohtaa hetkeksi toi omaan sänkyyn nukuttaminen, ja nukuttas vaan syliin, mut ei tahdottais antaa periksi... :/

"pypylleröinen"
no en mä sitä kyllä naurattamaan enää sängyssä ala, siitähän se vasta villiintyyki. Joo, on unilelu ja tutti. Ja kaikki keinot on koitettu nukuttaa, myös rinnan päälle makuullaan. Ei auta, ihan sama huuto tulee. Auto on ainoo paikka, mihin nukahtaa ilman huutoa, mut siellä vaan valuu silmät kii pikkuhiljaa, kun tullaan esim. kaupasta. Päiväunet nukkuu 1,5-2h kerran.
Tekis mieli unohtaa hetkeksi toi omaan sänkyyn nukuttaminen, ja nukuttas vaan syliin, mut ei tahdottais antaa periksi... :/

Yhteistyössä