Auttakaa, mä en jaksa enää! Ongelma 1v:n nukkumisen kanssa

• Viestiketjun aloittaja "pypylleröinen"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
täältä tulee uus ehdoitus.... pakkohan tohon on joku keino keksiä. epäilen kans korvia, ja siksi tuntuu hyvältä nukahtaa pystympään. et joko syliin tai saisko lapsen sänkyyn oikeen kunnon korotuksen pään kohdalle kun alkaa nukkumaan, tyynyillä? ottaisit sen sitten pois kun on kunnolla sikeessä unessa. en mäkään lähtis tohon "huudatan niin kauan kun lopettaa"-hommaan. jospa ne korvat on vaan herkät ja siksi vaikee nukahtaa ja lapsihan saattaa vähän pelätä tota tilannetta kun aina toi nukkumaanmeno on vaikeaa. inhottavaahan toi on ja kun pieni ei vielä osaa kertoa mikä mättää. toivottavasti joku keino nyt auttais! tai eihän lapsi vaistoa sitten susta kun alkaa olee nukkumaanmenoaika, että alat hermostuu tms.? tsemppiä! :)

"vierailija"
Meillä 7kk:n ikään asti mentiin hyvin nukkumaan, nukahti itsekseen omaan sänkyyn jne. Loppui kuin seinään. Nyt saa päiväunille ja yöunille ainoastaan niin, että juo maitoa pullosta jo sängyssä maaten. Muuten ei rauhoitu edes makuulle. Sen juotuaan päässyt sellaiseen tilaan, että voi jättää nukahtamaan. Rasittavaa, mutta huutoa ja kapinointia muuten, nukahtaisi vain jos jaksaisi seistä vieressä ja pitää kiinni kaksin käsin ja pitkään... Toivon, että vain joku ohimenevä vaihe.

hmm... Miks ihmeessä mun aamulla lähettämä viesti on tullut tohon uusiks illalla? Vähn taitaa palsta vielä elää omaa elämäänsä...

No joka tapauksessa, päikkärit meillä on nyt tän viikon nukuttu meidän sängyssä, mä oon sitten unien ajan lukenut kirjaa vieressä ja välillä iteki torkahtanut. Noin nukahtaa puolen tunnin huudolla, päästään vähemmällä :p
Nyt illalla koitettiin nukuttaa se meidän sänkyyn, samalla tavalla kun päiväunillekin, ja kas, eipä herra pahemmin edes itkenyt. Mun mies siis nukutti tänään, ja otti kainaloonsa niin, että pää oli siis käsivarren päällä. Siihen se sammu 3 tuntia sitten.
Viimeks tänäään asiasta puhuttiin, ja päätettiin nyt, että koitetaan muutama ilta nukuttaa tuolla tavalla, ja kun nnukahtaa, nostetaan sitten omaan sänkyyn jatkamaan unia. Kokeillaan sitten vähän myöhemmin uusiks tota omaan sänkyyn nukuttamista. Annetaan nyt sitten periksi, ei se oo kiva toista huudattaa. Ja tuo kun on ihan erilaista itkua ja raivoa, kun normaalisti. Ja se on ihan todellista, ei mitään huomionhakuitkua.

Huomenna on lääkäri, puhun asian sille, ja pyydän lähetteen korvapolille. Putkituksesta se puhu jo viimeksi.

Mun äiti sano, että kun mä oon ollut pieni (synt. ´80-luvun alussa) on ollut jotain korvatippoja, mitkä puudutti, ni ei tuntenut kipua. Mahtaako tollasia vielä olla? Miten mä niitä saan?

[QUOTE="vierailija";22049694]Meillä 7kk:n ikään asti mentiin hyvin nukkumaan, nukahti itsekseen omaan sänkyyn jne. Loppui kuin seinään. Nyt saa päiväunille ja yöunille ainoastaan niin, että juo maitoa pullosta jo sängyssä maaten. Muuten ei rauhoitu edes makuulle. Sen juotuaan päässyt sellaiseen tilaan, että voi jättää nukahtamaan. Rasittavaa, mutta huutoa ja kapinointia muuten, nukahtaisi vain jos jaksaisi seistä vieressä ja pitää kiinni kaksin käsin ja pitkään... Toivon, että vain joku ohimenevä vaihe.[/QUOTE]

Maitoa meillä on tuo aina juonut pullon ennen nukahtamista. Pienempänä nukahti yleensä aina kesken pullon, nyt ei enää. Ja joo, sängyssä mekin se annetaan, mutta ei auta sekään tässä tapauksessa...

----
meillä on ollut refluksiaa vauvasta saakka nukkumaan menot on ollut aina kamalia,vauvana itki tuntikausia sitten alkoi vähenee huudot kun ikää tuli lisää.
1veenä oli samanlaista itkua kun alettiin kokeileen tavis maitoa siiryttiin hylaan helpotti vähän.
nyt tyttö on 2v4kk heräilee itkee edelleen 2-3kertaa yössä mä alan oleen ihan loppu kun töissä pitää käydä..siis meillä on ollut gavisconi apteekin maidot käytössä kaikista loppui "teho" täytyy vain toivoa mitä enemmän ikää tulee niin helpottaa

"pypylleröinen"
mahtaisko tota gavisconi uskaltaa koittaa, vaikka syy ei ookka selvillä? Huomenna toivottavasti saadaan antibiootit (saanut nyt viikon panadolia ilman, että ois mitenkään auttanut) ja jos ne ei auta, vois koittaa tota gavisconia...

"HHH"
Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;22049703:
hmm... Miks ihmeessä mun aamulla lähettämä viesti on tullut tohon uusiks illalla? Vähn taitaa palsta vielä elää omaa elämäänsä...

No joka tapauksessa, päikkärit meillä on nyt tän viikon nukuttu meidän sängyssä, mä oon sitten unien ajan lukenut kirjaa vieressä ja välillä iteki torkahtanut. Noin nukahtaa puolen tunnin huudolla, päästään vähemmällä :p
Nyt illalla koitettiin nukuttaa se meidän sänkyyn, samalla tavalla kun päiväunillekin, ja kas, eipä herra pahemmin edes itkenyt. Mun mies siis nukutti tänään, ja otti kainaloonsa niin, että pää oli siis käsivarren päällä. Siihen se sammu 3 tuntia sitten.
Viimeks tänäään asiasta puhuttiin, ja päätettiin nyt, että koitetaan muutama ilta nukuttaa tuolla tavalla, ja kun nnukahtaa, nostetaan sitten omaan sänkyyn jatkamaan unia. Kokeillaan sitten vähän myöhemmin uusiks tota omaan sänkyyn nukuttamista. Annetaan nyt sitten periksi, ei se oo kiva toista huudattaa. Ja tuo kun on ihan erilaista itkua ja raivoa, kun normaalisti. Ja se on ihan todellista, ei mitään huomionhakuitkua.

Huomenna on lääkäri, puhun asian sille, ja pyydän lähetteen korvapolille. Putkituksesta se puhu jo viimeksi.

Mun äiti sano, että kun mä oon ollut pieni (synt. ´80-luvun alussa) on ollut jotain korvatippoja, mitkä puudutti, ni ei tuntenut kipua. Mahtaako tollasia vielä olla? Miten mä niitä saan?
Meillä opetettiin poika nukahtamaan omaan pinnikseen reilu 1-vuotiaana, ja se toimi tosi hyvin (yhden illan huusi pari tuntia, ei jätetty yksin huutamaan, seuraavat illat nukahti 30-20-10 minuutissa). Sitten muutettiin ulkomaille, ja muutos sekoitti tän rytmin. Me siirryttiin takaisin viereen nukuttamiseen, koska omaan sänkyyn nukahtaminen oli kauheeta tappelua. Sit siirrettiin omaan sänkyyn kun oli nukahtanut. Noh, sitten poika oppi kiipeämään pinniksestä pois, ja ostettiin lasten sänky, jonne hän osaa itse kiivetä ja tulla pois. Sinne nukahtaa itsekseen, mutta vanhemman pitää silti olla samassa huoneessa. Ensin luetaan iltasatu, sitten valot pois (yövalo on päällä koko yön) ja odotetaan lähellä kunnes poika on nukahtanut.

Mun puolesta näin pieni (1v7kk) saa vielä nukahtaa vanhemman viereen/lähelle ihan rauhassa. Aivan satavarmasti meidänkin poika oppii vielä nukahtamaan yksin, kun on siihen valmis.

Jos mä olisin sinä, nukuttaisin ihan reilusti viereen, jos se kerta on helpointa. Miksi kiusata lasta ja itseään sillä itkulla, jos kerta on tapa, jolla nukahtaa helpommin? Ehtii sitä yksin nukahtamista harjoitella myöhemminkin.

"pypylleröinen"
haahaa, tosi hauska juttu tuo piikki.

Toivotaan nyt, että saadaan lääkäristä apua tänään.. Korvia kyllä edelleen tosiaan epäilen. Kuun alussa oli tulehdus, abkuurin ajan oli suht ok, mut heti kun kuuri loppu, jatku sama huuto. Ja päätään kun haroo, ja koskee meijänkin korvia, koittaa kai kertoa, että ne sattuu. 2 viimisintä korvatulehdusta siis ei oo mennyt ohi ekasta ab-kuurista, amoxin muistaakseni molemmilla kerroilla.

"pypylleröinen"
Noniin, tulehdus oli nyt toisessa korvassa kuin alkukuusta. Kontrolli kuukauden päästä korvalääkärille, joka sitten tarvittaessa tekee lähetteen korvapolille.

Kerroin lääkärille koko tilanteen, mutta refluksi ei kyllä oikein täsmää meillä, koska mitään muita oireita ei ole. Ja kun tuo korva nyt oli tulehtunut, niin hoidetaan se, ja katsotaan paraneeko tilanne. Jospa jo huomenna saataisiin nukkumaan vähän vähemmällä huudolla...

Yhteistyössä