Sinä jolla huolia ja murheita ~ rukouspyynnöt ( osa 2 )

[QUOTE="Vieras";21978435]Voisitko rukoilla että selviäisin kun olen taloudellisesti hirveän vaikeassa tilanteessa...Olen kyllä töissä mutta osa-aikainen. On riski asunnon menetyksestä ym. Kiitos.[/QUOTE]

:hug: Rukoilen, että Taivaan Isä sinua auttaisi ihmeellisesti tässä sun tilanteessa.
Rukoilen, että saa viisautta toimia oikein ja että saat rauhan sydämeesi tässä asiassa:heart:

"vieras"
Minua vaivaa suunnaton kuolemanpelko, kai tämä on 3-kympin kriisiä, olen 35 v. Tämä elämä menee niin äkkiä...ja pelottaa, mitä kuoleman jälkeen on, onko se pelkkää mustaa? Tyhjyyttä vain? Ja koskaan en saa enää elää, ymmärrätkö mitä tarkoitan? Haluan, että kuolemankin jälkeen olen olemassa, ettei edessä ole ikuista tyhjyyttä. Ahdistaa. Rukoile puolestani, vaikken olekaan uskossa, Jumalaa kyllä rukoilen joskus ja tavallaan uskon Häneen ja Hänen Poikaansa Jeesukseen.

Murhemieli
Tahtoisin rukoustasi oman rukoukseni rinnalle avuksi pienelle vauvalle. Hänellä oli syntyessään vika, josta rukoilen, ettei se osoittautusi pahaksi ja että vauvaa voitaisiin auttaa.

onni kuuluu minullekin
Uskon Jumalaan, tiedän sisimmissäni, että Hän on olemassa. Hän on luvannut minulle sielunrauhan, mutta minulla on vaikeuksia luottaa siihen, että saan sen. Toisaalta joku syvällä sisimmissäni sanoo, että saan rauhan ja kaikki järjestyy. Miten voi luottaa.

[QUOTE="vieras";21992225]Minua vaivaa suunnaton kuolemanpelko, kai tämä on 3-kympin kriisiä, olen 35 v. Tämä elämä menee niin äkkiä...ja pelottaa, mitä kuoleman jälkeen on, onko se pelkkää mustaa? Tyhjyyttä vain? Ja koskaan en saa enää elää, ymmärrätkö mitä tarkoitan? Haluan, että kuolemankin jälkeen olen olemassa, ettei edessä ole ikuista tyhjyyttä. Ahdistaa. Rukoile puolestani, vaikken olekaan uskossa, Jumalaa kyllä rukoilen joskus ja tavallaan uskon Häneen ja Hänen Poikaansa Jeesukseen.[/QUOTE]

Ymmärrän sua tosi hyvin sillä mä pelkäsin kuolemaa ennen uskoontuloani.
Pelko ei kuulu uskovan elämään sillä uskon kautta saa uuden elämän ja toivon sekä rohkeuden.
Lueppa sinäkin tämä linkin takana oleva uskontunnustus- jos haluat -
Moni tässä ketjussa on saanut avun tämän linkin kautta:hug:
Uskoon tulo, syntisen rukous
Kun olet uskossa et pelkää kuolemaa takaan sen :heart:
Jeesus sanoi;
"Minä olen ylösnousemus ja elämä;
joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole.

Kuolema on meille uskoville vain portti ikuiseen elämään jossa ei ole kipuja, ei kyyneleitä eikä kärsimystä:heart:

Olet rukouksissani:hug:

Niin ja voit aina laittaa mulle yksityisviestiä jos haluat enempi jutella. Yksin sun ei tarvi olla pelkojesi ja asioidesi kanssa. Olen täällä sinuakin varten aina kun vain aika antaa myöten:wave:

"juu"
mulla oli just tommonen kuolemanpelko ennen kun tulin uskoon,vaivasi suurinpiirtein yötä päivää,mut kun pyysin Jeesusta elämääni se hävisi ja antoi toivon ikuisesta elämästä.Grace rukoiletko että osaisin olla "palavampi"kristitty.

Uskon Jumalaan, tiedän sisimmissäni, että Hän on olemassa. Hän on luvannut minulle sielunrauhan, mutta minulla on vaikeuksia luottaa siihen, että saan sen. Toisaalta joku syvällä sisimmissäni sanoo, että saan rauhan ja kaikki järjestyy. Miten voi luottaa.
Tämä on juuri sinulle:hug:

Jeesus sanoi;
Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille.
En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älkääkä pelätkö.

Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani.

Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.

Tämän minä olen teille puhunut, että minun iloni olisi teissä ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi.

Rukoile vaikka näin ennen kuin käyt nukkumaan.

Jeesus, tahdon seurata sinua, Herra anna mulle sun rauhasi, jonka vain sinä voit antaa. Kiitos että annat luottamuksen minulle siitä, että rakastat minua ja mitä tahansa minulle tapahtuu se on Sinun tiedossasi Jeesus.
Kiitos että annat ilon ja rauhan sydämeeni.
Aamen

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="juu";21998687]mulla oli just tommonen kuolemanpelko ennen kun tulin uskoon,vaivasi suurinpiirtein yötä päivää,mut kun pyysin Jeesusta elämääni se hävisi ja antoi toivon ikuisesta elämästä.Grace rukoiletko että osaisin olla "palavampi"kristitty.[/QUOTE]

Se tuli ei syty sinun teoistasi:hug:
Hän ei toimi niin.
Hän sinut sytyttää kun sen aika on. Tuo sinun halusi on yksi askel siihen ja Hän ei jätä sitä huomioimatta :)

Sano Hänelle että haluat saada enemmän et tyydy tähän mitä sinulla nyt on. Sano että Hän näyttäisi sulle jos on jokin tai jotain asioita esteenä sun tulesi syttymiselle.
Siunausta sinulle:hug:

huoli
Minun pelkoni on vähän outo. Vuoden päästä minun pitäisi viedä lapset tarhaan ja mennä töihin. Tämä on minulle pelottavaa, sillä minulla on huonoja kokemuksia työelämästä ennen kuin jäin äitiyslomalle. Toisaalta nyt minulla on lisää koulutusta ja voin valita itselleni uuden työpaikan. Mutta pelko jäytää minua, en osaa olla onnellinen. Monta kertaa päivässä mietin, että jos vaikka sekoan, kun menen töihin tai palan loppuun tai jotain. Hassua nyt kun sen tässä sanon, mutta pelko on minulle todellinen.

Lisäksi en yhtään tiedä mitä työtä minun kannattaisi hakea, mikä on minulle oikea tie ja järjestyykö asiat työn saralla ja saammeko jäädä nykyiseen kaupunkiimme asumaan.

Minä todella olen uskossa, en vaan ymmärrä siitä paljonkaan vielä.

Minun pelkoni on vähän outo. Vuoden päästä minun pitäisi viedä lapset tarhaan ja mennä töihin. Tämä on minulle pelottavaa, sillä minulla on huonoja kokemuksia työelämästä ennen kuin jäin äitiyslomalle. Toisaalta nyt minulla on lisää koulutusta ja voin valita itselleni uuden työpaikan. Mutta pelko jäytää minua, en osaa olla onnellinen. Monta kertaa päivässä mietin, että jos vaikka sekoan, kun menen töihin tai palan loppuun tai jotain. Hassua nyt kun sen tässä sanon, mutta pelko on minulle todellinen.

Lisäksi en yhtään tiedä mitä työtä minun kannattaisi hakea, mikä on minulle oikea tie ja järjestyykö asiat työn saralla ja saammeko jäädä nykyiseen kaupunkiimme asumaan.

Minä todella olen uskossa, en vaan ymmärrä siitä paljonkaan vielä.
Nyt kuules mulla on sinulle todella rohkaisevia sanoja sillä olen juuri itse saanut kokea valtavaa johdatusta saman asian suhteen :)
Olen ollut neljän lapsen kotiäitinä 10 vuotta ja nyt kun kuopus täyttää kolme aloin etsiä työtä.
Jännitti ja kauhistutti ajatus työelämän ja pienten lapsien hoitoasioiden sekä kotihommien yhdistämisestä,mutta Herra näytti miten rukouksiin vastataan ihmeellisesti.
Hain työpaikkoja ja pääsin haastatteluunkin, mutta ei vaan onnistanut.
Rukoilin, että Sä Herra tiedät ja tunnet minut ..tiedät mulle juuri sopivan työpaikan ja kiitin siitä.
Luotin siihen, että Hän tietää mitä mä jaksan ja niin kävi, että laitoin itse hakemuksen työpaikkaan johon ei ollut edes hakua ja ilmotin että jos tarvitsette joskun apua niin olen käytettävissä ja sieltä tulikin haastatteluun pyyntö.
Nyt mulla on vuoden verran ainakin töitä ja jos Herra suo niin pidemmäksikin sillä se jonka paikalla olen yrittää päästä työkyvyttömyyseläkkeelle.
No mutta siis pointti on se että tämä työ on kolme kertaa viikossa. Mulle jää päiviä viikosta lapsien kanssa olemiseen. Oikeestaan on tosi kiva mennä töihin kun se ei ole joka päivä :)
Lisäksi tässä on muitakin hienoja johdatuksia, mutta siis nyt rukoillaan, että Hän järjestää sinullekin tämän sun työasian.

Lupaathan että et panikoi asiasta enää?:hug:
Sillä tiedäthän kaikki kyllä järjestyy :)
Hänen omanaan meillä ei ole mitään hätää.
Se sinun paikkasi löytyy kyllä olen aivan varma siitä.

Nyt lupaathan, sano vaan Hänelle että kiitos että poistat pelkoni ja annat rauhan pelon tilalle.
Kiitos, että Sinä Herra järjestät työpaikan joka on juuri minulle sopiva.
Aamen :)

Kiitä vain Häntä. Tulet huomaamaan muutoksen ajatusmaailmassasi.

huoli
Nyt kuules mulla on sinulle todella rohkaisevia sanoja sillä olen juuri itse saanut kokea valtavaa johdatusta saman asian suhteen :)
Olen ollut neljän lapsen kotiäitinä 10 vuotta ja nyt kun kuopus täyttää kolme aloin etsiä työtä.
Jännitti ja kauhistutti ajatus työelämän ja pienten lapsien hoitoasioiden sekä kotihommien yhdistämisestä,mutta Herra näytti miten rukouksiin vastataan ihmeellisesti.
Hain työpaikkoja ja pääsin haastatteluunkin, mutta ei vaan onnistanut.
Rukoilin, että Sä Herra tiedät ja tunnet minut ..tiedät mulle juuri sopivan työpaikan ja kiitin siitä.
Luotin siihen, että Hän tietää mitä mä jaksan ja niin kävi, että laitoin itse hakemuksen työpaikkaan johon ei ollut edes hakua ja ilmotin että jos tarvitsette joskun apua niin olen käytettävissä ja sieltä tulikin haastatteluun pyyntö.
Nyt mulla on vuoden verran ainakin töitä ja jos Herra suo niin pidemmäksikin sillä se jonka paikalla olen yrittää päästä työkyvyttömyyseläkkeelle.
No mutta siis pointti on se että tämä työ on kolme kertaa viikossa. Mulle jää päiviä viikosta lapsien kanssa olemiseen. Oikeestaan on tosi kiva mennä töihin kun se ei ole joka päivä :)
Lisäksi tässä on muitakin hienoja johdatuksia, mutta siis nyt rukoillaan, että Hän järjestää sinullekin tämän sun työasian.

Lupaathan että et panikoi asiasta enää?:hug:
Sillä tiedäthän kaikki kyllä järjestyy :)
Hänen omanaan meillä ei ole mitään hätää.
Se sinun paikkasi löytyy kyllä olen aivan varma siitä.

Nyt lupaathan, sano vaan Hänelle että kiitos että poistat pelkoni ja annat rauhan pelon tilalle.
Kiitos, että Sinä Herra järjestät työpaikan joka on juuri minulle sopiva.
Aamen :)

Kiitä vain Häntä. Tulet huomaamaan muutoksen ajatusmaailmassasi.
Kiitos, minua huojensi. Mä vaan koitan luottaa ja kiittää, ja annan asioiden järjestyä. Kiitos, että olet olemassa ja autat täällä ihmisiä.

"juu"
kiitos vastauksesta,tiedän että kaikki menee Jumalan suunnitelman mukaan ja sytyn kun sen aika on,mutta on mukavaa kun itse ja muut rukoilevat sen puolesta.Siinä rukouksen avulla saa ehkä sellaista pientä "kipinää" ja tunteekin olevansa lähempänä Jeesusta.

"surusilmä"
Toivoisin että saan isäni saatettua hautaan kunnialla. Hautajaispäivä ahdistaa ja stressaa tosi paljon... En ole koskaan joutunut hautaamaan läheistä ihmistä ja sitten se, että hautajaisiin tulee tosi paljon ihmisiä joita en edes tunne, ahdistaa. Mieluiten vaan kääriytyisi kotiin peiton alle muistelemaan iskää mutta pakkohan sinne hautajaisiin on mennä. Lisäksi pelkään että tyttäreni saa kirkossa jonkun uhmakohtauksen eikä häntä saa rauhoittumaan. Olen itsekin rukoillut voimia selviytyä hautajaisista ja surusta mutta lohduttaisi jos joku muukin rukoilisi.

[QUOTE="surusilmä";21999306]Toivoisin että saan isäni saatettua hautaan kunnialla. Hautajaispäivä ahdistaa ja stressaa tosi paljon... En ole koskaan joutunut hautaamaan läheistä ihmistä ja sitten se, että hautajaisiin tulee tosi paljon ihmisiä joita en edes tunne, ahdistaa. Mieluiten vaan kääriytyisi kotiin peiton alle muistelemaan iskää mutta pakkohan sinne hautajaisiin on mennä. Lisäksi pelkään että tyttäreni saa kirkossa jonkun uhmakohtauksen eikä häntä saa rauhoittumaan. Olen itsekin rukoillut voimia selviytyä hautajaisista ja surusta mutta lohduttaisi jos joku muukin rukoilisi.[/QUOTE]

Ole rauhallisin mielin:hug:
Olet rukouksissani.
Jumala antakoon sinulle lohdutusta suuressa surussasi:hug:

"vieras"
"Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii. Rakkaus ei koskaan katoa. Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus."

ei, ei voi käydä niin ja ei tämä avioliitto/rakkaus voi kuolla! Pieni toivo, pieni rukous rakkaudelle :) <3

[QUOTE="vieras";21999410]"Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii. Rakkaus ei koskaan katoa. Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus."

ei, ei voi käydä niin ja ei tämä avioliitto/rakkaus voi kuolla! Pieni toivo, pieni rukous rakkaudelle :) <3[/QUOTE]

Jumala on rakkaus ja tahtoo aina eheyttää ja korjata. :heart:

pyytäkää niin te saatte
On mahtavaa, että sut Grace on johdatettu tälle palstalle ja jaksat pitää yllä rukousketjua.

Oon itse uskova kristitty ja puhun/ajattelen sitä, kuinka Jumalan rakkaus kuuluu kaikille ja kuinka voi luottaa Taivaan Isän huolenpitoon - mutta sitten huomaan jollain tasolla ajattelevani että se kuuluu muille, mutta enhän mä sitä ansaitse (tai ei kukaan tarkalleen ottaen ansaitse, mutta...). Tää varmaan juontaa juurensa johonkin sellaseen, että en halua olla tiellä tai vaivaksi kenellekään (niinkuin nytkin - mulla oli tosi iso kynnys laittaa tää viesti), mutta kyllähän mun uskovana pitää tietää, että Jumala haluaa huolehtia myös musta eikä mun tarvitse "varoa vaivaamasta"... Rukoilisitko mulle vahvistusta uskossa, että saisin elää luottaen ja ilman pelkoja.

Rukoilisitko myös mun ja miehen puolesta. Mies on muslimi. Meillä on tällä hetkellä parisuhde tosi kovalla koetuksella. Mulla on iso suru siitä, miten meidän pienen lapsen käy tän kaiken keskellä. Mä vaan haluaisin, että saataisiin joku päivä elää onnellista elämää perheenä, jossa Jeesus on perheenpää. Haluan lapselle ehjän perheen. Pelottaa, pelottaa...

Alkuperäinen kirjoittaja pyytäkää niin te saatte;22013772:
On mahtavaa, että sut Grace on johdatettu tälle palstalle ja jaksat pitää yllä rukousketjua.

Oon itse uskova kristitty ja puhun/ajattelen sitä, kuinka Jumalan rakkaus kuuluu kaikille ja kuinka voi luottaa Taivaan Isän huolenpitoon - mutta sitten huomaan jollain tasolla ajattelevani että se kuuluu muille, mutta enhän mä sitä ansaitse (tai ei kukaan tarkalleen ottaen ansaitse, mutta...). Tää varmaan juontaa juurensa johonkin sellaseen, että en halua olla tiellä tai vaivaksi kenellekään (niinkuin nytkin - mulla oli tosi iso kynnys laittaa tää viesti), mutta kyllähän mun uskovana pitää tietää, että Jumala haluaa huolehtia myös musta eikä mun tarvitse "varoa vaivaamasta"... Rukoilisitko mulle vahvistusta uskossa, että saisin elää luottaen ja ilman pelkoja.

Rukoilisitko myös mun ja miehen puolesta. Mies on muslimi. Meillä on tällä hetkellä parisuhde tosi kovalla koetuksella. Mulla on iso suru siitä, miten meidän pienen lapsen käy tän kaiken keskellä. Mä vaan haluaisin, että saataisiin joku päivä elää onnellista elämää perheenä, jossa Jeesus on perheenpää. Haluan lapselle ehjän perheen. Pelottaa, pelottaa...
Älä anna syyllisyyden ja häpeän estää sinua elämästä todeksi Jumalan armoa. Jumala on aina rakastanut sinua! Hän rakasti sinua, kun sinä olit syntinen etkä tuntenut Häntä. Hän rakastaa sitä, joka on rikkonut kaikki Hänen käskynsä.
Koska Jumalan rakkaus on pysyvä ja koska Hän ei koskaan muutu, sinä et voi mitenkään saada Häntä rakastamaan sinua yhtään enemmän tai vähemmän. Hän rakastaa meitä, vaikka me annamme asioiden erottaa meidät Hänen läsnäolostaan ja voimastaan.
Hänen rakkautensa ja armonsa vaikuttavat jatkuvasti vetäen meitä yhä lähemmäksi Häntä, koska Hän haluaa osoittaa armonsa voiman meitä kohtaan.

Sinä saat turvautua tähän armoon pyydä Häntä että Hän auttaa sinua. Pelko ei kuulu sinulle sillä sinä olet Hänen ja koska olet Hänen rakas pelko ei kuulu sinun elämään.
Kiitä Jumalaa kaikesta ja etenkin siitä että Hän pelastaa miehesi ja Hän eheyttää avioliittosi.
Rukoilen sinulle voimia ja rohkeutta.
Anovalle annetaan:heart:

Yhteistyössä