YH:T: Viekää lastanne ulos!

  • Viestiketjun aloittaja vkl-isi
  • Ensimmäinen viesti
jepjajaa
Surullista, että koet olevasi voimaton poikasi kasvatusta koskevissa asioissa. Suosittelisin tapaamista lastenvalvojan luona, josko sopimusta voisi jotenkin muuttaa, ja keskustelua siitä, miten pääsisitte pojan äidin kanssa paremmin samalle linjalle. Lapsikin kyllä aistii, jos vanhempi on toiseen vanhempaan tyytymätön, ja kärsii, koska rakastaa molempia. Vaikka siis et äitiä suoraan pojalle haukkuisikaan. Kuitenkin nostan hattua isälle, joka välittää asiasta, kaikki eivät niin tee.

Tuon kuitenkin esiin myös sen näkökulman, että vaikeus voi olla myös lapsen perustemperamentista kiinni. Toki hän silloin tarvitsee erityisen paljon rauhallista sosiaalistamista ja totuttelua, mutta ei voi ajatella, että jos vaan äiti toimisi fiksummin, ongelmia ei olisi.
 
vkl-isi
Alkuperäinen kirjoittaja nikitön;21961607:
No kuinka hän silloin käyttäytyy?
Sehän tässä oudoksuuttaakin, kun minulla ollessani ei ole mitään käytöksessä. Maailman kiltein poika. Ollaan oltu pelailemassa esim. yhdellä kentällä toisten lasten kanssa palloa, eikä siellä ollut mitään epäsosiaalisuuteen viittavaa. Mietinkin, että olisiko tuo käytös jonkinlaista pahan olon purkua samalla.

Olen muuten kysynyt useasti äidiltään, että miksi ei käy ulkona tai muiden ilmoilla pojan kanssa. Vastaus on tyyliä "ei hänen ole pakko". Miten voin, ilman että pelkään vahingoittavani välilllisestikään poikaani, saada tuota naista ymmärtämään kuinka tärkeää sosiaalisuus on?

Olkoon vaikka kuinka masentunut, lapsi täytyy hoitaa kunnolla ja vastuu kantaa.
 
nikitön
Ei sitten vissiin mene jakeluun se, että joka paikkakunnalla ei ole mitään puistoja vaan vain jotakin pieniä köppääsiä leikkikenttiä joiden ylläpito vähän sitä sun tätä.
Luuletko että olet vainoa pikkupaikkakuntalais-mamma? Jos puistoja ei käytetä, miksi kunta vaivautuisi niitä ylläpitämään? Sinne vaan kaikki, toisia samanmoisia tapaamaan, ja vaatimaan käytön perusteella parempia leikkivälineitä! =)
 
"mie"
Sehän tässä oudoksuuttaakin, kun minulla ollessani ei ole mitään käytöksessä. Maailman kiltein poika. Ollaan oltu pelailemassa esim. yhdellä kentällä toisten lasten kanssa palloa, eikä siellä ollut mitään epäsosiaalisuuteen viittavaa. Mietinkin, että olisiko tuo käytös jonkinlaista pahan olon purkua samalla.

Olen muuten kysynyt useasti äidiltään, että miksi ei käy ulkona tai muiden ilmoilla pojan kanssa. Vastaus on tyyliä "ei hänen ole pakko". Miten voin, ilman että pelkään vahingoittavani välilllisestikään poikaani, saada tuota naista ymmärtämään kuinka tärkeää sosiaalisuus on?

Olkoon vaikka kuinka masentunut, lapsi täytyy hoitaa kunnolla ja vastuu kantaa.
Poika raukka pelkää sua niin paljon, että ei uskalla olla oma itsensä sun seurassa vaan joutuu raukka esittämään sellasta kilttipoikaroolia :'( Ihan kamalaa tuollainen :'(
 
En saa, koska äitinsä ei anna. Mitä ihmeellistä siinä on? Ja miksi kirjoitit isolla saa? Onko se sinun mielestäsi ottamista tai antamista, äidin puolelta ehkä? Lastenvalvojalla sovittu yhteishuoltajuus, jossa minulla tapaamisoikeus joka toinen vkl + lomat. Mutta ei mene käytännössä noin. Harrastuksiin en voi lastani viedä ilman äitinsä lupaa.

Kyllä jotkut äidit voivat olla pahojakin. Yleistys johtui huomionhausta, en halua/tarkoita leimata.
Jos oikean hankala tahdot olla, tai viettää enemmin aikaa lapsen kanssa, niin hae huoltajuutta itsellesi.
 
vkl-isi
Surullista, että koet olevasi voimaton poikasi kasvatusta koskevissa asioissa. Suosittelisin tapaamista lastenvalvojan luona, josko sopimusta voisi jotenkin muuttaa, ja keskustelua siitä, miten pääsisitte pojan äidin kanssa paremmin samalle linjalle. Lapsikin kyllä aistii, jos vanhempi on toiseen vanhempaan tyytymätön, ja kärsii, koska rakastaa molempia. Vaikka siis et äitiä suoraan pojalle haukkuisikaan. Kuitenkin nostan hattua isälle, joka välittää asiasta, kaikki eivät niin tee.

Tuon kuitenkin esiin myös sen näkökulman, että vaikeus voi olla myös lapsen perustemperamentista kiinni. Toki hän silloin tarvitsee erityisen paljon rauhallista sosiaalistamista ja totuttelua, mutta ei voi ajatella, että jos vaan äiti toimisi fiksummin, ongelmia ei olisi.
Minä olen aikuinen mies. Ei tulisi mieleenkään haukkua pojalleni hänen äitiään tai muita tärkeitä ihmisä hänen ympärillään, kuten äitinsä vanhemmat tms. Voin hyvin kuvitella miltä olisi tuntunut jos joku olisi haukkunut minulle juoppoa isääni. Se oli isä minulle pienenä poikan silti mielessäni, vaikka ei mitään kanssani tehnytkään. Oma kokemus on opettanut, että en ole samanlainen pojalleni.
 
"mie"
Alkuperäinen kirjoittaja nikitön;21961824:
Ai ettei sun tarttis vaivautua edes sen vertaa? Onhan teillä fillarit, käykää pyöräileen ja katsoon! Ehdit kyllä palstaileen sen jälkeen sitten taas :)
Kannattaa muuten laittaa vaalia saretakki päälle kun kohta on pimiää ;) ni autoilijat näkee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nikitön;21961805:
Luuletko että olet vainoa pikkupaikkakuntalais-mamma? Jos puistoja ei käytetä, miksi kunta vaivautuisi niitä ylläpitämään? Sinne vaan kaikki, toisia samanmoisia tapaamaan, ja vaatimaan käytön perusteella parempia leikkivälineitä! =)
Meillä on kyllä tekemistä ja seuraa ilman mitään puistoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nikitön;21961824:
Ai ettei sun tarttis vaivautua edes sen vertaa? Onhan teillä fillarit, käykää pyöräileen ja katsoon! Ehdit kyllä palstaileen sen jälkeen sitten taas :)
Jollakin sitten vissiin pikkuusen pitkät piuhat kun ei mene perille asia jonka olen tässä ketjussa maininnut jo...
 
vkl-isi
[QUOTE="mie";21961815]Poika raukka pelkää sua niin paljon, että ei uskalla olla oma itsensä sun seurassa vaan joutuu raukka esittämään sellasta kilttipoikaroolia :'( Ihan kamalaa tuollainen :'([/QUOTE]

Mun poika ei pelkää mua. Paljastaa minulle ensimmäisenä yleensä juuri esim. nuo tappelut, jos eivät ole eskarista suoraan äidille ilmoittaneet. Kertoo minulle kaiken, koska tietää että minä välitän. En ole mikään psykiatri, mutta sun kommentit ovat varsin asenteellisia.
 
"mie"
Mun poika ei pelkää mua. Paljastaa minulle ensimmäisenä yleensä juuri esim. nuo tappelut, jos eivät ole eskarista suoraan äidille ilmoittaneet. Kertoo minulle kaiken, koska tietää että minä välitän. En ole mikään psykiatri, mutta sun kommentit ovat varsin asenteellisia.
Sun kertomus lapsen käytöksestä on kuin oppikirjatapaus ja juurikin lastanpsykiatrisen kirjan siis ;)
 

Yhteistyössä