YH:T: Viekää lastanne ulos!

  • Viestiketjun aloittaja vkl-isi
  • Ensimmäinen viesti
vkl-isi
Poikani aloitti syksyllä esikoulun, mutta ei ilmeisesti osaa olla porukassa mukana. Enkä ihmettele, kun äitinsä ei käy sen kanssa missään. Ei edes puistossa, jossa näkisi muita lapsia ja olisi tottunut toisiin lapsiin. Nyt sitten tulee viestiä, että poika tappelee yms. Tottakai se tappelee, kun pelkää niitä muita ja puolustautuu sitten pelkästään pelosta, vaikka ei varmaan aina olisi aihettakaan.

Mä olen käyttänyt, aina kun olen saanut, poikaani ihmisten ilmoilla. Mutta kun saan vain joka toinen viikonloppu, niin ei se paljoa auta. Lisäksi vietän tietty noistakin viikonlopuista poikani kanssa vain kahdestaan, jotta saa paremmen kontaktin minuun ja päinvastoin. Äidillänsä, joka työtön, olisi kyllä aikaa mutta ei...

Pistää oikeasti vihaksi, mutta samalla myös sääliksi.
 
"mie"
Oisit pitäny akkaas nätisti, etkä juopotellu niin olisitte ydinperhe ja lapsesi ei tappelis eskarissa. Poika ressukka on reagoinu teidän eroon ja sitä edeltävään tappeluun tolla tavalla :'(
 
"voi"
No voi sentään... jos se sua noin huolestuttaa mitä jos haet poikasi ja vietät aikaa yhdessä? Turhaan sä jollain palstalla kitiset... ja nimenomaan päiväkodissa opitaan sosiaalisia taitoja, ei siinä tarvitse joka päivä ihmisten ilmoilla olla. Kasvaahan sitä lapsia maallakin. Taidat olla niitä ihmisiä, jotka hakee syyllisiä lapsensa käytökseen vaikka niitä ongelmia voi olla muutenkin.
 
vkl-isi
Niin siis tavallaan se onkin hyvä, että edes nyt oppii sosiaalisia taitoja. Alkukankeus vain suututtaa, kun ei ole minusta kiinni. Minä en niin vain hae lastani, kun äitinsä antaa tasan joka toinen viikonloppu hänet, jos ei itsellä ole sitten jotain perhejuhlia tms. muuta syytä perua. Ja minä en pysty vaihtamaan viikonloppuja töideni takia.

Olisin todella mieluusti ottanut pojan jopa vallan itselleni, mutta se ei Suomessa onnistu. Lomallani sain hänet viikoksi. 5 viikkoa lomaa, josta 1 viikko ja pari viikonloppua sain olla pojan kanssa. Lupasin kuskata häntä johonkin harrastukseen, jos vain poika haluaa, mutta äitinsä ei halua että pyörin pihassa niin usein. Tällaista se on kuulkaa tehdä lapsi tuntematta sen paremmin tulevaa äitiä. En todella olisi uskonut hänen olevan noin julma.

En muuten juo, polta, tai käytä huumeita. Väkivaltaa en hyväksy missään muodossa. Poikani äiti kyllä harrastaa etenkin henkistä väkivaltaa, mutta pakko purra hammasta.

Enkä usko että yksikään mies väkisin pitäisi naista, joka ei yksinkertaisesti tee mitään. Ei suostu edes hakemaan töitä tms. Roikkuu päivät netissä tai katsoo telkkaria. Poika sanoi, että eivät koko kesänä käyneet puistossa tai uimarannalla.
 
Kohta kolmen äiti
Miten niin et SAA lasta kuin joka toinen vkonloppu luoksesi???? Mikäs sen estää?? Äiti ei ainakaan voi ilman pätevää syytä/oikeudenmääräystä sitä estää. Tarinasi ei ole ihan aukoton...
Ja jos SINUN lapsella on ongelmia, niin ongelma on myös sinun, ei äidin yksin. Ja se ei mitenkään liity muiden lasten tai perheiden ongelmiin :)
 
"yh-isi"
Jos sun exä on pässi, niin miten se liittyy muihin yksinhuoltajiin?
Oli todella karkea yleistys tuo aloitukseni. Hain sillä huomiota. Mutta olen kyllä pitänyt silmäni auki esim. kotini lähipuistoissa poikani kanssa ollessa, että ei siellä käy kuin perhepäivähoitajat tai juuri lapsia isiensä kanssa. Harvemmin näen, en tosin tietenkään kaikista voi tietääkään, yksinhuoltajaäitejä.

Huoleni on varmasti aiheellinen muiden yksinhuoltajien kohdalla.
 
"mie"
Sä et oo ollu riittävän hyvä aviomies sun vaimolle etkä riittävän hyvä isä sun lapselle, siks se tappelee. Yrität nyt vaan puolustella siinä ja työntää sun ex-vaimo raukan syyksi sun huonommuuden.
 
[QUOTE="yh-isi";21961721]Oli todella karkea yleistys tuo aloitukseni. Hain sillä huomiota. Mutta olen kyllä pitänyt silmäni auki esim. kotini lähipuistoissa poikani kanssa ollessa, että ei siellä käy kuin perhepäivähoitajat tai juuri lapsia isiensä kanssa. Harvemmin näen, en tosin tietenkään kaikista voi tietääkään, yksinhuoltajaäitejä.

Huoleni on varmasti aiheellinen muiden yksinhuoltajien kohdalla.[/QUOTE]

No teillä sentään on puistoja, täällä on vain jotakin köppääsiä leikkikenttiä. Paljon mielummin sitä antaa lapsen leikkiä tämän rivarin pihassa tai isäni omakotitalon tontilla. Ittellä on aivan mahtavat muistot siitä kun sai leikkiä kotona ja naapurin pellolla.
 
nikitön
äitinsä antaa tasan joka toinen viikonloppu hänet, jos ei itsellä ole sitten jotain perhejuhlia tms. muuta syytä perua.

Tällaista se on kuulkaa tehdä lapsi tuntematta sen paremmin tulevaa äitiä. En todella olisi uskonut hänen olevan noin julma.
Siis kellä perhejuhlia? Jos exällä, niin siinähän sille lapselle on ulkoilua ihmisten ilmoilla. Jos sun, niin mikset ota sitä lasta mukaan niihin juhliin?

Ja joo, miksi helvetissä teet lapsen tuollaisen vanhemmaksi epäkelvon kanssa??? Käyttäisit ehkäisyä.
 
vkl-isi
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti;21961704:
Miten niin et SAA lasta kuin joka toinen vkonloppu luoksesi???? Mikäs sen estää?? Äiti ei ainakaan voi ilman pätevää syytä/oikeudenmääräystä sitä estää. Tarinasi ei ole ihan aukoton...
Ja jos SINUN lapsella on ongelmia, niin ongelma on myös sinun, ei äidin yksin. Ja se ei mitenkään liity muiden lasten tai perheiden ongelmiin :)
En saa, koska äitinsä ei anna. Mitä ihmeellistä siinä on? Ja miksi kirjoitit isolla saa? Onko se sinun mielestäsi ottamista tai antamista, äidin puolelta ehkä? Lastenvalvojalla sovittu yhteishuoltajuus, jossa minulla tapaamisoikeus joka toinen vkl + lomat. Mutta ei mene käytännössä noin. Harrastuksiin en voi lastani viedä ilman äitinsä lupaa.

Kyllä jotkut äidit voivat olla pahojakin. Yleistys johtui huomionhausta, en halua/tarkoita leimata.
 
ymmärrän ap sun aloituksen, mutta otsikko voisi olla toinen esim. lapseni äiti ei vie lasta kotoa mihinkään tms.

on kurjaa, jos sun lapsen äiti on tuollainen, mutta väitän, että yksinhuoltajuus ei liity mitenkään siihen viekö äiti lastaan puistoon, rannalle tms vai ei.
 
vkl-isi
[QUOTE="mie";21961722]Sä et oo ollu riittävän hyvä aviomies sun vaimolle etkä riittävän hyvä isä sun lapselle, siks se tappelee. Yrität nyt vaan puolustella siinä ja työntää sun ex-vaimo raukan syyksi sun huonommuuden.[/QUOTE]


Kiitos syyllistämisestä. Voin taata, että tunnen syyllisyyttä muutenkin. En halunnut kasvattaa lastamme jatkuvan riitelyn keskellä. Olisin siis ottanut pojan itselleni erossa, joten en pakoile vastuuta. Ottaisin vieläkin erittäin mielelläni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nikitön;21961771:
No ei oo, istu ny vaan rauhassa siinä ja jatka kirjottelua :hug:
Ei sitten vissiin mene jakeluun se, että joka paikkakunnalla ei ole mitään puistoja vaan vain jotakin pieniä köppääsiä leikkikenttiä joiden ylläpito vähän sitä sun tätä.
 
jaa, taasko tahdot viedä aiheen pois raiteiltaan.

mistä päätelmä, että yh-nainen, joka ei vie lastaan puistoon häpeää yksinhuoltajuuttaan. eipä ole oikein hyvä tulkinta, puistossa kun ei kukaan tiedä kuka on yh ja kuka ei. ja en tiedä itse yhtään yh:ta, joka häpeäisi asiaa. päinvastoin.
Eihän nykyään kukaan häpeä mitään. Tärkeintä, että ihmisellä on hyvä itsetunto, vaikka olisi tehnyt mitä.
 

Yhteistyössä