Kootaan tähän ketjuun "PARHAAT" SELITYKSET sille miksi joku on lihava. :)

  • Viestiketjun aloittaja pilke silmäkulmassa
  • Ensimmäinen viesti
Melizza
Huoh...eikö tarkoitus ollut hölmöimpiä tekosyitä laittaa? Osa sanoo ihan todellisia syitä lihomiselle. Lihominen ei aina ole yksinkertainen juttu, jos se olisi vain ahmintaa niin silloin se olisi helppo myös korjata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hymiötär:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Aineenvaihdunta on niin hidas.
tuo pitää pitkälti paikkaansa vaikkei sitä pelkästään voikaan syyttää.

itse en ole ylipainoinen mutta kyllä paino nousee jos ei kahteen viikkoon käy vessassa :whistle:
Toi aineenvaihdunan hitaus tai nopeus on kyllä asia joka on totta. Itselläni tosi nopea aineenvaihdunta joka tekee minusta anorektisen näkösen vaikka syön tosi paljon. Ja arvatkaa saanko kuulla siitä päivittäin!
Totta on tuo aineenvaihdunnan vaikutus. Tosin siihen miksi se on se on hidas voi löytyä hoidettavissa oleva syy. Mutta ne jo saadut kilot ei häviä kuitenkaan ilman laihduttamista.

 
"vieras"
Onhan näitä kuultu.
Mutta itselläni lääkkeet toi vuodessa liki 20kg lisää vaikka en syönyt enempää kuin normaalisti.
Nyt kilot jo taakse jäänyttä elämää kun en ole enään ko.lääkityksellä.
 
"vieras"
Miten nämä ihmiset näitä sata vuotta vanhoja ketjuja oikein hakevat. Googlettavat sanan lihavuus ja sitten lällättävät löytyvään ketjun kommentin. Ihme vajakkeja.
 
"Juu"
Mulla ei ole pilke silmäkulmassa. Minkä vastauksen te haluatte että olette tyytyväisiä?

"Mä olen selkärangaton vätys, täydellinen luuseri ja hyljeksittävä surkimus, joka vaan aamusta iltaan makaa ja mättää ruokaa ja moskaa naamaansa"

Tuoko on oikea ja hyväksyttävä vastaus?
Miten olis: "Tiedän olevani ylipainoinen, se johtuu siitä että olen syönyt enemmän kun kuluttanut, mikä johtuu siitä että pidän syömisestä enemmän kuin kuluttamisesta. Asia ei häiritse minua niin paljon että viitsisin asiaa muuttaa, joten aion pysytellä tällaisena. Jos se sinua häiritsee, koita keksiä asialle joku ratkaisu, esimerkiksi pitämällä silmiä kiinni."

Oikeasti, miksi sinusta on outoa pitää huvittavina valheellisia selityksiä? Esimerkiksi mulla on aivan paska rapakunto. Ei, se ei johdu siitä että liikanope katto mua pahasti liiksantunnilla vuonna -86, ei, se ei johdu siitä että mulla ei oo varaa liiksavaatteisiin, ei, se ei johdu siitä että haluan olla täydellinen äiti ja käyttää sen ajan lapsiin. VAAN, se johtuu siitä että oon mukavuudenhalunen. Tiedostan olevani surkeassa kunnossa, mutta asia ei häiritse mua niin paljon että tekisin sille jotain. Joten miksi keksiä mitään tekosyitä, tai jopa loukkaantua jos asiasta puhutaan niinkun se on. Minä olen rapakunnossa. Entä sitten?
 
"vakkari harmaana"
eräs ystäväni ei muuten selittele painoaan, mutta kerran väitti pokkana " kyllä tuo vaaka on rikki" kun viisari heilahti sataan kiloon.. olen tuntenut tämän ihmisen lapsesta asti, ei siis ole mitään sairauksia taustalla. on vain aina ollut iso.. en tiedä mitä söi lapsena, mutta nyt aikuisena.. jos syö aamupalaksi kaupan amerikkalaisia pannukakkuja ja hakee päivittäin mäkistä ruokaa, niin se ei kyllä auta hoikistumaan ! :(
 
"vieras"
ei mulla ole mitään selitystä.
muuta kuin että laihaa musta ei saa millään. 1600kcal/vrk ja 5kilsaa työmatkakävelyä suuntaansa viitenä päivänä viikossa raskaan fyysisen työn lisäksi ja paino ei laske mihinkään.
 
54kg
[QUOTE="vieras";21946347]Miten lapset on huono syy liikkumattomuudelle? Aika hankala niiden lapsien kanssa on lähteä jumppaan tai kunnon lenkille.[/QUOTE]

no liikkumattomuudelle voi olla syy, mutta itse sen ruuan suuhun laittaa. sitten pitää syödä vähemmän jos ei pääse liikkumaan! keksippä tohon joku selitys?
sitä paitsi silloin kun mun lapsi oli niin pieni 1-12kk etten päässyt mihinkään, ostin jumppa dvd:n ja sen ja vaunulenkkien avulla tuli kuntoiltua.

ja sille joka sanoi niistä kortisonikuureista niin mulla on semmonenkin menossa eikä se mitään ole lihottanut. lääkäri sanoi että se kasvattaa ruokahalua ja siks voi lihoa. ja tietty turvotusta voi tulla
 
osaaja
[QUOTE="vieras";21946347]Miten lapset on huono syy liikkumattomuudelle? Aika hankala niiden lapsien kanssa on lähteä jumppaan tai kunnon lenkille.[/QUOTE]

Liikunnan merkitys painoon on aika minimaalinen. Syömisestä/juomisesta se on kiinni.
 
Kuunhalaaja
nämä on voineet olla jo mutta laitan kun en jaksa lukea: "mulla on isot luut, se on geeneissä, johtuu ruoansulatuksesta, johtuu lääkityksestä"

enkä ole läskirasisti, on olemassa ihmisiä joiden oikeasti tarvitsee vaan katsoa suklaata ja ne lihoo heti. Toinen voi syödä mitä vain.
 
toinen 54kg
no liikkumattomuudelle voi olla syy, mutta itse sen ruuan suuhun laittaa. sitten pitää syödä vähemmän jos ei pääse liikkumaan! keksippä tohon joku selitys?
sitä paitsi silloin kun mun lapsi oli niin pieni 1-12kk etten päässyt mihinkään, ostin jumppa dvd:n ja sen ja vaunulenkkien avulla tuli kuntoiltua.

ja sille joka sanoi niistä kortisonikuureista niin mulla on semmonenkin menossa eikä se mitään ole lihottanut. lääkäri sanoi että se kasvattaa ruokahalua ja siks voi lihoa. ja tietty turvotusta voi tulla
Oletko ajatellut, että sinun kortisonikuurisi ei ehkä ole annostukseltaan kummoinen tai että jokainen voi reagoida siihen yksilöllisesti.
 

Yhteistyössä