Ihminen on älykkäimmillään 22vuotiaana.

• Viestiketjun aloittaja Hyvä ikä :D
  • Ensimmäinen viesti
Hyvä ikä :D
Yllättävä tieto. Mietin että millon aivot ovat huipussaa ja luin että keskimäärin 22vuotiaana. Koitan löytää vielä netistä samanlaisen tutkimuksen niin linkitän! :)

Suoriutuminen alkoi heikentyä 27vuotiaana.

Mä olin kyllä kaikkea muuta kuin älykäs 22 vuotiaana, tai ainakaan se ei ilmennyt kovinkaan hyvin sitten... en muista, että olisin oikein mitään järkevää tehnyt. Tai sain esikoisen, odotus sumensi aivoja 10%, että jos se meni siinä sitten ;)

ap
Kyllä me vanhat mammatki ollaan oltu joskus tämän mukaan "älymme huipussa", ehkä pitäis suojautua ennen noilta tota nuoremmilta, koska ne ei ole viel tarpeeks älykkäitä ;)
Mistä mä arvasin, että tästä tulee nyt paskaa niskaa kaikilta jotka eivät tuon ikäsiä ole.
Ihme lällätystä aivan kuin tämä olisi kiusallaan laitettu :O
Tosiaan aikuismaista... :)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;21945681:
mä olen sitten pian ihan täys pölkky. kun tulee tuo ikä x 2..
No pöh eihän tuo sitä tarkota.
Onhan naisen hedelmällisin ikäkin 20-25vuotiaana ja silti lapsia saadaan paljon vanhempanakin.
Ei se ero ole viisas-vihannes ;)

Yllättävä tieto oli vaan. Älkäähän nyt ottako nokkiinne, tämä ei ollut SELLAINEN ketju :(

Noin nuorella vain vaikuttaa vielä paljon mitä muut ajattelevat, eikä kapasiteettia uskalleta käyttää täysin.
No ainakaan tietoisesti ei ole minulla vaikuttanut moneen vuoteen ikätoverien tai vanhempien tekemiset tahi mielipiteet. Olen siis 21v. Enkä nyt sanoisi itsetuntonikaan olevan sieltä pahimmasta päästä ainakaan, joten aika reipasta yleistystä. Ihmiset ovat iästä riippumatta niin yksilöllisiä..

28v.
älykkyys ja viisaus on kaksi eri asiaa. Viisaus tulee iän ja kokemuksen myötä.
Mutta en silti usko että vaikka aivot alkavat rappautumaan ihminen olisi älykkäin tuolloin, koska lopulta älykkyyskin on kyky yhdsitää asioita, eli niiden hermoratojen yhdistyminen, joka jatkuu koko elämän. Tuohon ikään asti siis vain kehittyy uusia aivosoluja, sen jälkeen ne alkavat vähentymään (pikkuhiljaa) joten vaikuttaa esim muistiin tms (hyvin pikkuhiljaa) mutta kuitenkin se mikä tekee älykkääksikin on niiden hermoratojen kehittyminen aivosolujen välille, eli se mikä jatkuu vielä tuon iänkin jälkeen.

Ennemmin voitaisi sanoa että 22v saavuttaa täyden aivokapasiteetin mitä vielä sitä ennen ei ollut, eli aivot ruumiinosasa lopettavat tietynlaisen kasvun tuossa iässä.
Älykkääksi, saati viisaaksi, se ei häntä tee. Ehkä vain älykkäämmäksi kuin esim 16vuotiaan joiden aivot vielä kehittyvät.

Yhteistyössä