Tämä kortti on ajat sitten käytetty.Jos luonto päättäisi asiasta, niin aika moni kuolisi vaikka siihen virtsatientulehdukseen. Varmasti itsekin olet joskus jonkun lääkekuurin saanut. Myös jos luonto päättäisi, psyykkisesti sairaat yksilöt eivät saisi apua vaan jäisivät pärjäämättä normaalielämässä ja näinollen heidän lisääntymismahdollisuudet pienenisivät huimasti.
Maailmassa lienee muitakin ihmisiä, kuin te. Kaikki ei ole sitä, miltä näyttää.Tottakai vaikutan. Enkä varmasti olisi hoitoihin hakeutunutkaan, jos en olisi luottanut omiin kykyihini olla äiti, tai mieheni kykyyn olla isä. Ja käytän näitä termejä nyt täysin irti biologisesta kontekstista.
Lasteni elämän lähtökohdat ovat käsittääkseni aivan hyvät. He elävät kahden nuorehkon, terveen vanhemman kanssa kodissa, jossa vanhemmat rakastavat toisiaan ja heitä. Talous on turvattu ja asiat muutenkin ihan kunnossa.
Ja mitä tulee tuohon, etteivät keinohedelmöityt lapset ole niin terveitä kuin muut.. Itse en osaa tähän vetää mitään tutkimustulosta aiheesta suuntaan tai toiseen, mutta ainakin nuo jaloissa pyörivät muksut ovat terveitä ja punaposkisia.
Nimenomaan.opcorn:
Jaa. No kyllä mulla vaan lapsettomuuden taustalla on mustaa valkoisella diagnosoitu oireyhtymä.Tämä kortti on ajat sitten käytetty.
Eikö lääketieteen tehtävä juuri ole parantaa sairaita, se on kuule ihan luonnollista toimintaa jos mikä.
Lapsettomuus ei ole sairaus.
Jankuti jankuti.. samat levyt pyörii ... :vampire:
Mitäs minä sanoin...opcorn:
On toki. Käsittääkseni useampi miljardi?Maailmassa lienee muitakin ihmisiä, kuin te. Kaikki ei ole sitä, miltä näyttää.
Niinpä.On toki. Käsittääkseni useampi miljardi?
Ikävä kyllä en hallitse tuota yleistämisen lahjaa, niin en voi vieläkään puhua kuin omasta puolestani.
Ja totta, kaikki ei ole sitä miltä näyttää. Luojan kiitos.
Lapsettomuuden oireyhtymä? Lapsettomuus ei ole sairaus, mutta monet sairaudet voivat aiheuttaa lapsettomuutta.Aika jännä, kun niin on mullakin.. En olisi päässyt hoitoihinkaan ilman kyseistä diagnoosia. Että se sitten siitäkin jankutuksesta
Mut mehän ei saatais lisääntyä ollenkaan, kun ei olla kelvollisia siihen. Luonto on nääs hoitanut homman niin meidän kohdalla.Aika jännä, kun niin on mullakin.. En olisi päässyt hoitoihinkaan ilman kyseistä diagnoosia. Että se sitten siitäkin jankutuksesta
Ahaa, samalla logiikalla sinä oletkin itse koeputkessa siitetty, koska sinulla on mielestäsi oikeus kyseistä menetelmää kauhistella.Sä et käsittääkseni ole meidän lapsi. Mutta olisit varmaan mielelläsi Rakel Liekin kanssa tehty
En ole väittänytkään lapsettomuutta sairaudeksi, vaan kirjoitin että mulla itselläni on lapsettomuuden taustalla oireyhtymä. Sisälukutaitoa kiitos.Lapsettomuuden oireyhtymä? Lapsettomuus ei ole sairaus, mutta monet sairaudet voivat aiheuttaa lapsettomuutta.
Mä olen sun kirjoituksistas kuvitellut, että olet älykäs? Voimme kai unohtaa senkin oletuksen.Lapsettomuuden oireyhtymä? Lapsettomuus ei ole sairaus, mutta monet sairaudet voivat aiheuttaa lapsettomuutta.
Kannattaa nyt keskittyä faktoihin, eikä mihinkään toimimattomaan logiikkaan. Mut on mun vanhemmat tietääkseni tehneet ihan kahden kesken. Ei siihen ole ulkopuolisia tarvittu. Eikä Rakelia...Ahaa, samalla logiikalla sinä oletkin itse koeputkessa siitetty, koska sinulla on mielestäsi oikeus kyseistä menetelmää kauhistella.
Mutta vaikka sinun kohdallasi tulikin pahaa jälkeä, uskon edelleen hedelmöityshoitoihin noin yleisesti.
Niinhän mä juuri sanoin.Mä olen sun kirjoituksistas kuvitellut, että olet älykäs? Voimme kai unohtaa senkin oletuksen.
Tuskin sinulle tarvitsee kertoa, ettei sellaista olekaan, kuin lapsettomuuden oireyhtymä. On tosin monia yksittäisiä sairauksia, tai oireyhtymiä, jotka joko välillisesti tai suoraan estävät raskaaksi tulemisen.
Tästä päästään sitten taas siihen, että miksi narkkarit ja juopot tulee raskaaksi? Onko se jotakin sairasta pilaa?Luonnolla on omat keinonsa vaikuttaa siihen, että toisilleen sopivat parit lisääntyvät keskenään, ja toisilleen sopimattomat eivät. Esim. nainen tunnistaa tuoksusta geneettisesti itselleen sopivimman miehen, jonka kanssa saa elinvoimaisia jälkeläisiä. Keinohedelmöitys pilaa tavalla tai toisella luonnon monia keinoja pitää yllä lajin vahvuutta. Yksi keino on juurikin tuo hedelmöityksen onnistuminen ihan irl.
Sisälukutaidolla vai lapsettomuuden syyllä? Vai sillä, millaisia keinoja lapsen saaamiseksiNo mitä sillä on merkitystä?
Jotenkin mulla tulee tässä keskustelussa sellainen olo, kuin hakkaisin päätäni seinään.Niinhän mä juuri sanoin.
Nehän ankarimmin sikiää, joiden ei pitäisi. Niin se vaan menee. Kaikenlaiset sekopäät tulee raskaaksi, kun eivät käytä ehkäisyä ja paneskelevat ympäri kyliä.Tästä päästään sitten taas siihen, että miksi narkkarit ja juopot tulee raskaaksi? Onko se jotakin sairasta pilaa?