[QUOTE="vieras";21951135]sitä ihmettelen, etteikö äiti oikeesti ole ymmärtänyt sitä, ettei adhd lasta ainakaan helpota tuollainen kaaoksen keskellä asuminen??? on oppimisvaikeuksia ja keskittymishäiriötä, ja sitä kaaosta vaan lisää tuo tavaramäärä ja sotku. koulussakin näillä lapsilla on aina jokin selkeä järjestys asioille, vähän rekvisiittaa ja helppo toimia. uskomatonta. ei heru säälipisteitä, mulle jäi huono olo tästä. se että antaa rakkautta lapsilleen on hienoa, mutta siihen kuuluu mielestäni jollain tavalla myös tulevaisuuden turvaaminen luomalla edes jonkinlaiset olosuhteet oppimiselle ja hyvälle ololle. täällä kehutaan kuinka äiti välittää jne, mitä kehumista siinä on, eikö sen äidinrakkauden pitäisi olla ihan itsestään selvä asia eikä mikään dokkarissa hehkutettava??[/QUOTE]
Joo ei ehkä mikään dokkarissa hehkutettava, mutta mun mielestä tosta jäi kuitenkin aika positiivinen kuva. Vanhemmat rakastaa lapsiaan ja haluaa heille paremman elämän kuin itsellään on ollut. Ovat monenlaisten tukitoimien piirissä, äiti on tehnyt useita töitä eli ei oo mikään elämäntapatyötön, laittaa ruokaa ja leipoo, ja soitti tossa iltalaulua lapsilleen kitaralla. Sotkuista siellä oli mutta joo, monessa sellaisessa perheessä on myös sotkuista jotka tienaa paremmin. Sotkuisuus ei ole tulotasosta kiinni.
Jos tossa nyt jostain olisi huolissaan niin siitä että isä on noin sulkeutunut ja masentunut. Mutta hänkin näyttää olevan kuitenkin poikien arjessa mukana kun rakensi pojalleen sen mailan. Moni uraisä on vähemmän läsnä.
En mä sano että pojilla ois helppo alku elämään, mutta ainakin noi vanhemmat edes YRITTÄÄ.