Tosi Tarina: Sinnittelijät

• Viestiketjun aloittaja "herkkis"
  • Ensimmäinen viesti
wer
En katsonut koko dokkaria. Nyt on niin etteivät perheen vanhemmat ole varmasti kumpikaan henkisesti täysin vakaita, sen huomasi äidinkin puheesta. Herttaisilta vanhemmilta he vaikuttivat ja sairaudestaan huolimatta suht tyytyväisiltä. Äiti tosiaan tuntui puhuvan miehelleen kuin hoidokille.
Hassua että sotkua enemmän minua häiritsi se ettei äiti tuntunut pitävän huolta edes itsestään, rintaliivit ilmeisesti unohtuneet laittaa päälle vaikka kuvausryhmä kotona eikä kuppikoko ole ihan A tai B. Kyllä, tuollainen typerä juttu pisti silmään ja sen myötä tuli muitakin ajatuksia.
Varmasti perusonnellisia ovat, mutta kuten joku jo sanoikin, miten sitten kun lasten kasvatus muuttuu vaativaksi. KUn pitää olla lapselle myös henkinen tuki. Kaikille meille se on haasteellista, joillekkin enemmän joillekkin vähemmän.
No ne rintaliivitkö siinä lastenkasvatuksessa on tärkeitä?

"vieras"
[QUOTE="juulia";21954995]Onko tuo dokkari tullut aikaisemminkin? Olen nähnyt samaan perheeseen liittyneen dokkarin jo monta vuotta sitten. Siitä oli täälläkin pitkä ketju ja perheen isä taisi olla kommentoimassakin siinä.[/QUOTE]

On tullut aikaisemminkin. Olen kattonut sen sillonkin. Ihmettelin kans sitä siivoa...

"vieras"
Mä näin vaan lopusta. Mua jäi vaivaamaan se, että se yksi lapsi hyppi sen toisen päällä kengät jalassa ja se äiti komensi tehottomasti että no älkääs nyt ja ei saa hei. Ja lopulta näytti, että se olisi ollut vihaisempi sille, joka makasi maassa tallottavana. En mä muuta osaa sanoa, ei tullut kauheesti muita ajatuksia. Ois varmaan pitänyt katsoo alusta asti.
Mulle jäi kanssa tuo mieleen:( Aattelin että mitähän kauheuksia se isompi vielä tekee sille kun kukaan ei ole vahtimassa:(

d
[QUOTE="outoa";21951509]Onko näin: siistissä kodissa on lapsilla hyvät oltavat ja sekaisessa ja likaisessa kodissa onnetonta? Nää asiat ei oo mustavalkoisia joko tai. Tuon perheen elämäntilanne on tuo mitä on, joten perheen äiti esimerkiksi on "luovuttanut" täydellinen siisteystason ylläpitämisestä omia voimavaroja säästääkseen tärkeämpään.
Rajansa kaikella, kyllä, olisko yksi raja vaikka tähän keskusteluun tuo, että unohdetaan kodin sekaisuus ja keskitytään perheen muuhun kokonaistilanteeseen.
Rasittaa te siivoushullut ja ne kommentit.[/QUOTE]

Ei tarvitse olla täydellinen siisteystaso, mutta jäähän leikkaussalisiisteyden ja kaatopaikan väliin sellainen normaali puhdas koti, jossa on ehkä tavarat sekaisin, muttei ainakaan hirveesti näkyvää likaa ja saastaa.

vierailija
Surullinen tarina :( Mitähän heille kuuluu tänäpäivänä, toivottavasti asiat ovat paremmin.
Äiti asuu lasten kanssa vihdissä, isä uuden puolison kanssa kouvolan suunnalla. Erosivat kun äiti alkoi iskemään läheisen huoltoaseman asiakkaina olevia miehiä. Sovussa ovat, isä vierailee uuden puolison kanssa vihdissä usein ja äiti vierailee isän kodissa lasten kanssa. Äiti oli myös mm. Isän uusissa häissä lasten kanssa. Yksi lapsista pääsi juuri ripille, vanhin käynee jossain "ammattikoulua". Kyseisen perheen äidille oman kodin siistinä pito ei ikinä ole ollut tärkeää joten koti näyttänee edelleen samalta. Kesän aikana ovat käyneet srk:n leireillä ja muilla tuetuilla lomilla mm nastolassa.

Yhteistyössä