Ärsyttää ne äidit (ja isätkin) jotka julistaa suureen ääneen että hedelmöityshoidot tulisi kieltää

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
:LOL: Jopa vituttaa.

Sori mutta pidän hedelmöityshoidoilla saatuja lapsiakin ihan tekoihmisinä, musta niissä on jotain vikaa. Eihän sitä tietysti päällepäin tiedä kuka on pipetistä siinnyt jne, mutta jos kuulen että on hoidoilla tehty, niin kyllä tulee sellanen olo että "hyi vi**u!"

En sitä tietysti ääneen mene sanomaan, mutta kyllä laskee vanhempien pisteet heti.. ja lapsen myös.
Otapas nyt ne lääkkeet taas.

"sas"
Ehkä juuri siksi, koska adoptioprosessissa käydään hirveä syyni läpi, eikä kaikki läpäise niitä syystä tai toisesta, oli se sitten avoliitto tai jokin perussairaus (joojoo, tiedän tiedän, ne geeniperimät taas).
Lisäksi, hedelmöityshoidot ovat nopeammin toteutettavissa ja halvempia, kuin adoptioprosessi.
No jos me oltais valittu hedelmöityshoitojen sijaan adoptio, niin aikaa olisi mennyt enemmän. Ensin olisi pitänyt mennä naimisiin ( tyhmä sääntö nykypäivänä!! ) ja viettää avioelämää muistaakseni kolme vuotta. Sitten voitaisiin aloittaa adoptioprosessi psykologisine syyneineen yms. Ja keskimäärin lapsen saamiseen aloittamisesta menee viitisen vuotta, jos sittenkään.

Aikanaan aloitettiin lapsettomuushoidot ja nyt odotellaan lasta. Aikaa meni viisi vuotta. Jos oltaisi valittu adoptio, niin vielä odotusta olisi jäljellä väh. kolme vuotta. En mä halua lapsia kiduttaa omasta mielestä liian vanhoilla vanhemmilla.

Ja tuohon hedelmättömyyden siirtämiseen geeneissä lapsettomuushoitojen avulla. Epäilen kovasti, että tukkeutuneet munatorvet siirtyisi pojalle ;)

lapsellinen
Mä haluaisin kuulla lisää perusteluja sille, miksi lapsen pitää olla nimenomaan biologinen? Miksi adoptoitu lapsi ei kelpaa?

Turha vastata, että adoptoiminen on vaikeaa - joo, se on sitä nyt, mutta kyllä hyvä tavaton sentään ihmisen säätämiä lakeja voidaan muuttaa jos kerran luonnonlakejakin muutetaan.
Siksi biologinen etten pystyisi IKINÄ rakastamaan toisen lasta. Ei se täysin oma ole se adoptoitu. Ja haluan saada lapsen jonka kannan alusta loppuun itse.

dgi
Hhe. Jotenkin naurettavaa että biolapsia tehneet neuvoo toisia adoptoimaan, koska 'mikä hinku on saada levittää omia solujaan?' 'miksei adoptoitu kelpaa, mulle kelpais'...jne... Jaa, miks sitten ootte väkisin värkänny niitä lapsia jos siihen omien geenien levittämiseen ei ole ollut hinkua? Tollanen arvostelu kävis lapsettomalta, mut ei muilta, vähän niinkuin kompastuu omaan näppäryyteensä siinä, ts. haukkuu toisia asiasta jonka itse on tehnyt myös. Laput silmillä...

Siksi biologinen etten pystyisi IKINÄ rakastamaan toisen lasta. Ei se täysin oma ole se adoptoitu. Ja haluan saada lapsen jonka kannan alusta loppuun itse.
Mä taas en ajattele noin. Mä voisin adoptoida lapsen ja kyllä se oma olisi. Mä en vain ainakaan tällä hetkellä voi saada adoptiolasta enkä tiedä voisinko koskaan saada.

Aika sairas ajattelutapa.
No se nyt vaan on Lunis... :whistle:

Ei vaan oikeasti en hyväksy tuollaista ajattelutapaa. Siinähän siirtävät tuon asenteen omiin lapsiinsa ja jotkut eräät myös mielenterveysongelmansa (nekin kun tuppaavat periytymään). Ei sekään saisi olla siis hyväksyttävää heidän maailmansa perusteella, eli ovat siis itsekin yhtä syvällä kakassa kuin ne, joita paheksuvat.

Sintin äiti
Huvittavaa että nämä keinosiemennetyt ja astutetut eukot aina näkee vaivaa kaikista maailman keksinnöistä tässä yhteydessä.. jos pysysitte ihan asiassa joskus? Vai onko niin pieni äo, ettei se riitä keskusteluun, saati lisääntymiseen..[/QUOTE]

Huhu huh, mikä tapaus tuo Lunatic. Täällä yksi keinosiemennetty ihmettelee moista vihaa niitä kohtaan , joiden unelma perheestä meinaa jäädä pelkäksi haaveeksi. Lapsensaaminen on arpapeliä, jostain syystä jotkut joutuvat kokemaan valtavaa surua ja epätoivoa niin luonnollisen tapahtuman takia. Oma suruni on onneksi surettu ja lopultakin minusta on tulossa äiti. Olisinpa pahoittanut mieleni jos tarpoisin vielä lapsettomuuden suossa.Kukaan ei ole epäkelpo äidiksi siitä syystä, että lasta ei kuuluu luonnonmenetelmällä!

Alkuperäinen kirjoittaja Sintin äiti;21935108:
Huvittavaa että nämä keinosiemennetyt ja astutetut eukot aina näkee vaivaa kaikista maailman keksinnöistä tässä yhteydessä.. jos pysysitte ihan asiassa joskus? Vai onko niin pieni äo, ettei se riitä keskusteluun, saati lisääntymiseen..

Huhu huh, mikä tapaus tuo Lunatic. Täällä yksi keinosiemennetty ihmettelee moista vihaa niitä kohtaan , joiden unelma perheestä meinaa jäädä pelkäksi haaveeksi. Lapsensaaminen on arpapeliä, jostain syystä jotkut joutuvat kokemaan valtavaa surua ja epätoivoa niin luonnollisen tapahtuman takia. Oma suruni on onneksi surettu ja lopultakin minusta on tulossa äiti. Olisinpa pahoittanut mieleni jos tarpoisin vielä lapsettomuuden suossa.Kukaan ei ole epäkelpo äidiksi siitä syystä, että lasta ei kuuluu luonnonmenetelmällä!
Turha edes kuunnella. Sinusta on tulossa äiti, se on ihana asia! :)
Kukaan ei sitä ihanuutta puheillaan poista masustasi! ;) Eikä noille kommenteille tarveitse antaa mitään arvoa, sitä kun niillä ei muutenkaan ole. :)

Niin ja onnea tuhannesti! :heart:

Viimeksi muokattu:
Että mut saa tällaiset ketjut niin vihaiseksi!!

Meillä on älyttömän rakas tytär joka on saanut alkunsa hoitojen kautta. Ja ajatelkaa, en edes häpeä tunnustaa sitä. Jos joidenkin älyttömien "aikuisten" mielestä hoitojen avulla saadut lapset on tekoihmisiä niin sitten on. Tekoihmisiä ovat he jotka käyvät jos jonkinlaisissa kauneusleikkauksissa ja itseensä Botoxia pistämässä. Mitä aitoa heissä on?? Sen sijaan lapsissa on kaikki aitoa, ei mitään keinotekoista. Niiden muka aikuisten ihmisten äö on todella pieni joka kehtaa alkaa jotakin lasta inhoamaan ja haukkumaan sen takia, että lapsi on syystä tai toisesta saanut alkunsa hoitojen avulla.

Väitän olevani moinn kerroin parempi ja soveltuvampi ihminen äidiksi kuin he jotka lisääntyvät yhä uudestaan ja uudestaan vaikka eivät edellisistäkään lapsistaan huolehdi. Tai he jotka polttavat tupakkaa vaikka tietävät, että heidän sisällään kasvaa pieni ihminen. Tai he joilla on kamala kiire päästä bilettämään vaikka kotona on pieni vauva. Näin minä väitän.

Ja mitä tulee adoptioon ja sijaisvanhemmuuteen. Miksi emme päätyneet siihen, kun selvisi, että luomusti tärppääminen on epätodennäköistä. Siksi, että meillä erityisesti miehelle oli tärkeää saada oma biologinen lapsi. Toiveenani ja haaveenani on, että vielä jossain vaiheessa mies lämpenee sijaisvanhemmuudelle.

No, olisiko pitänyt sitten mies heittää pellolle ja etsiä toinen, kun selvisi että ongelma on hänessä? Varmasti monen mielestä olisi. Olisiko se sitten ollut rakkautta?

Kukaan helposti raskaaksi hoitojenvastustaja ei voi 100%:n varmuudella sanoa,m että olisi jäänyt sitten lapsettomaksi jos ei olisi lasta luomusti saanut. Sitä ei voi sanoa, ellei sitä ole itse kokenut.

Viimeksi muokattu:
"Mimmu"
Mä olen saanut alkuni hedelmöityshoidolla.
Kertoisiko Lunatic tai joku vastaavalla lailla ajatteleva, että millä lailla maailma olisi parempi paikka, jos mua ei olisi olemassa?

Että mut saa tällaiset ketjut niin vihaiseksi!!

Meillä on älyttömän rakas tytär joka on saanut alkunsa hoitojen kautta. Ja ajatelkaa, en edes häpeä tunnustaa sitä. Jos joidenkin älyttömien "aikuisten" mielestä hoitojen avulla saadut lapset on tekoihmisiä niin sitten on. Tekoihmisiä ovat he jotka käyvät jos jonkinlaisissa kauneusleikkauksissa ja itseensä Botoxia pistämässä. Mitä aitoa heissä on?? Sen sijaan lapsissa on kaikki aitoa, ei mitään keinotekoista. Niiden muka aikuisten ihmisten äö on todella pieni joka kehtaa alkaa jotakin lasta inhoamaan ja haukkumaan sen takia, että lapsi on syystä tai toisesta saanut alkunsa hoitojen avulla.

Väitän olevani moinn kerroin parempi ja soveltuvampi ihminen äidiksi kuin he jotka lisääntyvät yhä uudestaan ja uudestaan vaikka eivät edellisistäkään lapsistaan huolehdi. Tai he jotka polttavat tupakkaa vaikka tietävät, että heidän sisällään kasvaa pieni ihminen. Tai he joilla on kamala kiire päästä bilettämään vaikka kotona on pieni vauva. Näin minä väitän.

Ja mitä tulee adoptioon ja sijaisvanhemmuuteen. Miksi emme päätyneet siihen, kun selvisi, että luomusti tärppääminen on epätodennäköistä. Siksi, että meillä erityisesti miehelle oli tärkeää saada oma biologinen lapsi. Toiveenani ja haaveenani on, että vielä jossain vaiheessa mies lämpenee sijaisvanhemmuudelle.

No, olisiko pitänyt sitten mies heittää pellolle ja etsiä toinen, kun selvisi että ongelma on hänessä? Varmasti monen mielestä olisi. Olisiko se sitten ollut rakkautta?

Kukaan helposti raskaaksi hoitojenvastustaja ei voi 100%:n varmuudella sanoa,m että olisi jäänyt sitten lapsettomaksi jos ei olisi lasta luomusti saanut. Sitä ei voi sanoa, ellei sitä ole itse kokenut.
Minusta on hienoa kun ihmiset nykypäivänä voivat sanoa sen ääneen, eikä siinä mitään hävettävää olekaan, päinvastoin. Voi erittäin ylpeänä kertoa, kuinka pari on koettelemusten kautta viimein onnistunut! :) Minulla tulee mieleen ainoastaan "tuossa on erittäin toivottu lapsi" ja sellanen onnistumisen tunne toisen puolesta.

Hienoa JA ONNEA! :heart:

Sintin äiti
Kiitos Tiiru! Ei tätä onnea hevillä heiluteta!
Tälle ketjulle ei kannata antaa yhtään enää aikaansa, hyvät yöt ja onnea kaikille koeputki- ja inseminaatiovauvojen äideille ja etenkin onnea matkaan niille, joilla vielä ei ole natsannut!

Alkuperäinen kirjoittaja Sintin äiti;21935195:
Kiitos Tiiru! Ei tätä onnea hevillä heiluteta!
Tälle ketjulle ei kannata antaa yhtään enää aikaansa, hyvät yöt ja onnea kaikille koeputki- ja inseminaatiovauvojen äideille ja etenkin onnea matkaan niille, joilla vielä ei ole natsannut!
Onnea paljon! Itsekin muistan hyvin elävästi toukokuun lopun v.2005 kun vahva plussa pärähti testiin. Kyyneleistä ei tahtonut tulla loppua. Vuosien odotus ja haave oli täyttymässä.

"poikia3"
Miksi ihmisen pitäisi lisääntyä jos ei siihen luonnostaan ole kykeneväinen?

Itselläni on niin paha endometrioosi, että raskaaksi tuleminen on hyvin pitkälti mahdotonta, mutta en aio mennä mihinkään hoitoihin. Eiköhän tällä liene joku tarkoitus miksi luonto on sen minun kohdallani näin päättänyt ettei minusta koskaan äitiä tule.
Itse ajattelen niin, että kun hoitokeino on olemassa, silloin niitä käytetään, ihan samalla lailla kuin vaikka flunssalääkkeitä, sillä ei kai niitä saisi käyttää kuvaamassasi maailmassa.

Onneksi en tosiaan tiedä jos tunnen, en pitäisi enää "normaaleina". Mutta onneksi en tunne.
En tunne paljon lapsia.. ja ne muutamatkin on aitoja luomuja lähipiirissä. :vampire:

Toivottavasti en nää unta teidän kyborgeistanne, palaan astialle huomenna. Nyt meen tutimaan mun aidon ja oikean lapsen viereen.
Miksi haluat varta vasten sanoa mahdollisimman inhottavasti? Eikö sua hävetä ollenkaan? :O

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä