Salassapitovelvollisuuden rikkominen --> Mitä tehdä??

Nyt, nainen, tee kuten asianajajasi neuvoo! Sulla on varmasti elämäsi raskain aika nyt, exän kanssa riitely vie kaiken energian, eikä tätä juttua jaksaisi. Mutta jos nyt luovutat, ja annat vaan mennä, niin kadut myöhemmin. Kyllä sinun moraalisi ja sydämesi sanoo, että oikeuden on tapahduttava. Koita jaksaa! Nosta se juttu ja hoida homma pois. Kiität vielä itseäsi.

Mä ihan puhkun, on aivan sairaan väärin työantajalta puolustella rikoksen tehnyttä alaistaan, ja ladella sinulle päivämääriä syyllistäen, hänen pitäisi olla nöyränä ja pahoillaan!

Kiltti, älä ole enää itse yhteydessä ko paikkaan. Anna asianajajan hoitaa kaikki hommat.

Paljon voimia sulle ap! Koita jaksaa, että saat sekä tämän jutun että ex:n kanssa asiat kunnolla selviksi. Mun mielestä tuollasen työntekijän sietääkin menettää työnsä ja jos kerran pomonkin asenne on tuo niin sietää myös firman saada huonoa mainetta.
Ei kannata käyttää energiaa siihen, että selittelet pomolle niitä asioita - hänen kantansa ei tuosta muuksi muutu. Vai "kesä pilalla" :laugh: anna mun kaikki kestää... on niillä ainakin perustelut :D

Mun mielestä se on sun kansalaisvelvollisuus.

Tuollainen pomo tuollaisella asenteella ja duunari joka ei saa edes potkuja lain rikkomisesta! Tuollaisten toimet pitää pysäyttää ja heidät pitää saada tajuamaan että he toimivat väärin.

Sen vielä ymmärtäisin, jos pomo olis antanut potkut jo, ja ollut äärimmäisen pahoillaan, nolona ja halunnut korvata jotenkin. Mutta että ihan kesä pilalla ja lakia rikkova edelleen listoillaa...

Voimia! :hug:

Toivon, että jaksat nostaa syytteen, koska tämä työntekijä voisi muuten pilata vielä todella monen muun elämän.. Jos mietit mitä hän teki teidän elämässänne, niin mieti että joissain tilanteissa hän voisi aiheuttaa vielä enemmän pahaa!!

Sun on ehdottomasti nostettava syyte. Ei näytä hyvältä jos et sitä tee. Jos vaan jäät hands down ottamaan kaiken vastaan niin, usko pois, sitä tulee tuutin täydeltä. Käytännössä vahvistat puolustamattomuudellasi sitä kuvaa jonka exä susta maalaa.

Ja tämä lässyttävä työntekijä on ansainnut aivan kaiken mitä hänelle on tulossa...

Nosta nyt hyvä nainen se syyte! Tuo on törkeää ammattitaidottomuutta tai tahallista kiusantekoa rikkoa vaitiolovelvollisuus. Ja vielä tälläisessä tapauksessa.
Ei kerta kaikkiaan kuulu tuosta päästä kuin koira veräjästä.
Sinä et pilaa kenenkään kesää, ihan törkeää niin väittää, tämän teki ihan itse tämä juoruileva työntekijä.

Noin raskaassa elämäntilanteessa, ja niinkuin itsekin sanot ettei oikein olisi voimia viedä asiaa eteenpäin, käytä nyt ihmeessä kaikki ne apuvoimat joita sinulla on. Esim. asianajaja on olemassa juuri tällaisten asioiden hoitamista varten sinun apunasi. Lisäksi hän näkee asiat ulkopuolisen silmin eikä ole samalla tavalla myrsyn silmässä kuin sinä itse. Anna hänen hoitaa tämä asia eteenpäin ja keskity itseesi ja lapsiisi.
:hug:

No jaa, ihmettelen, että mitä niin salaista teillä voi olla, että siitä ei saa puhua. Luulikohan hoitaja kenties tekevänsä hyvänkin teon, kun kertoi asioita lasten isälle. Salassapitovelvollisuus muuten yleensä päättyy, kun työsuhde päättyy, näin ainakin minun työpaikallani. Sekin olisi sinun kannattanut ottaa huomioon, ennen kuin palkkaat omaan kotiisi saman henkilön kuin ex-miehen kodissa on. Mitä ihmettä hotaja on voinut selittää sellaista, mitä lapset eivät voisi selittää. Ihan itsekö olet salaisuuksiasi paljastanut tuntemattomalle henkilölle? Sinun tilanteessasi ottaisin yhteyttä kuntaan siihen henkilöön, joka hoitaa palvelujen ostamisen yksityisiltä yrityksiltä ja joka on päättänyt teidän tapauksenne hoitamisesta yksityisenä palveluna.

Ei pääty salassapitovelvollisuus työsuhteen päättymiseen sosiaalialalla. Se jatkuu hautaan ja siitä eteenpäin. Mikä virka sillä salassapidolla muuten olisi, jos vaikka määräaikaiset saisivat laulaa asioita työsuhteen päätyttyä?

Voi kurja, miten voidaan ihmistä koetella kovimman kautta! Todella paljon voimia sinulle, ap! Jaksa taistella tämä taisto loppuun, jos et itsesi, niin lastesi takia. He kasvavat, menevät kouluun ja kohta saavat kuulla ties mitä asioitaan väritettyinä, jos tuota ihmistä ei saada vaikenemaan rangaistuksen kautta ja uuden pelossa.

Uskon, että jos vain pyydät, niin tältä palstalta monen monta ihmistä lähtee kyllä tukemaan ja auttamaan sua ihan livenäkin!

Voimia! :hug:

Toivon, että jaksat nostaa syytteen, koska tämä työntekijä voisi muuten pilata vielä todella monen muun elämän.. Jos mietit mitä hän teki teidän elämässänne, niin mieti että joissain tilanteissa hän voisi aiheuttaa vielä enemmän pahaa!!

Täällä ollaan niin kärkkäitä tuomitsemaan virheen tehnyt työntekijä. Poliisi, tuomioistuin, vankila.
Ehkä työntekijä on tehnyt sen minkä nyt onkaan taitamattomuuttaan ja tietää nyt, että niin ei sovi tehdä eikä jatkossa toimi niin on siis ottanut opikseen.
Ihmettelen miten tälläisten ihmisten kanssa voi yleensäkkään selviytyä, jotka ovat heti vaatimassa asianajajaa, poliisia oikeudenkäyntiä ja lopulta maksamaan oikeudenkäyntikuluja kymmeniä tuhansia euroja. ANTAKAA NYT SENTÄÄN JOTAKIN ARMOA VIRHEEN TEHNEELLE IHMISELLE. Ehkä haluatte joutua itse heti raskaimman mukaan tuomittavaksi, jos teette joskun virheen!

Alkuperäinen kirjoittaja ElämääniEksynyt;20962816:
Heippa!

Ei ole ehtinyt palstailemaan.. Mutta siis, käytiin tapaamisessa asianajajan kanssa, missä paikalla oli tämä ko. työntekijä, firman esimies (ja omistaja) sekä minä. Se oli selittelyä selityksen perään, ei mitään järkevää perustelua millekään puheelle. Myöntää kyllä kaiken ja pyysi anteeksi. Kovasti ennenkaikkea pomo yritti saada minua sopimaan ja ihan pyysikin useampaan otteeseen, ettei asiaa vietäisi käräjille.. Sanoin kyllä kysyessäni syytä, että tässä on ammatillinen ura vaarassa..Pyysin miettimään, että tässä on yhtälailla myös minun koko elämäni kyseessä, ei vain heidän uransa.
Nyt en asian eteen ole vielä tehnyt mitään, sanoin miettiväni asiaa, on ollut niin paljon ex:n kanssa riitelyä, ettei voimavarat ole riittänyt nyt tämän asian pohtimiseen. Mutta asianajajan mielestä siis kanne salassapitovelvollisuuden rikkomisesta ja kunnianloukkauksesta.

Entä ,jos ajatellaan kaiken olevan vain sinun syysi, miksi lähdit aikoinaan EX:n kelkkaan. Pitäisikö tämä tuomita aivan samalla mitalla, kun virhe jonka kyseinen syytteessä oleva työntekijä on nyt tällä palstalla tuomittu. Elämässä tapahtuu virheitä ja virheitä ei voi korjata tekemällä uusia virheitä. Tämä nyt on yksi näkökanta muiden joukossa.

Yhteistyössä