Onko sinusta normaalia jos 21-vuotias seurustelee 15-vuotiaan kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
No eipä tuo kovin järkkyä ole.

Itse olin 16, kun ensin "tapailin" 23 vuotiasta miestä (kyse siis oli lähinnä seksistä). Ja sitten paria kuukautta ennen kuin täytin 17 päädyin seurustelemaan toisen 23 vuotiaan miehen kanssa. Tällä tiellä ollaan. Minä nyt 19 ja mieheni 26. Ikäero ei kirvele ja hyvin menee. :heart:
 
Mun mielestä ihan normaalia ja aika yleistähän tuo on. Monet näistä jatkavat sitä seurustelua vuosia.

Itte olin 16v. kun rupesin seurustelemaan 28-vuotiaan kanssa. Mun äiti taas oli 15v. kun rupes seurustelemaan 14 vuotta vanhemman kanssa, tästä seurasi yli 20 vuotta yhdessäoloa ja kolme lasta.
 
ei sopivaa
Mies ei ole ikäisensä tasolla tai sitten tarkoitushakuisesti etsii alistettavaa. Yks tuttu mies alkoi kans 21 seukkaamaan jonkun 16 vuotiaan kanssa, sai siitä hyvän taloudenhoitajan itselleen. Muija pyykkäs, siivos, teki ruoan ja mies alisti. Vanhemman miehen on helppo käyttää nuorta tyttöä hyväkseen noin ja koukuttaa hänet (koska on sitten tytön ensirakkaus, voi olla vaikea tytön päästä irti).
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mintti:
En hyväksyisi. 15-vuotias on lapsi, 21-vuotias nuori aikuinen.
En hyväksy myöskään, mutta 15 v. on teini, ei lapsi. 21 v. on tosiaan jo aikuinen, ei saa teiniä tekemälläkään. Olikos se teini-ikä 13-19 v. ?
 
Kyllä mä voin ihan suoraan sanoa, että varmaan muutaman kerran tulisi nielaistua, jos joku pojistamme 15-vuotiaana toisi kotiin näytille 21-vuotiaan tyttöystävänsä. Tai jos joku heistä 21-vuotiaana esittelisi meille 15-vuotiaan tyttöystävänsä.
 
Kaipa tuo ihan normaalia nykyään on, mutta itteä vähän ihmetyttää. Riippuuhan se tietenkin ihmisistä, mutta mä voin hyvin kuvitella tässä vaan jonkun amiksen joka joko ei saa tai ei ole ylipäätään kiinnostunut täysi-ikäisistä. Tossa voi helposti käydä niin että jos miehelläkin on jo ammatti yms. niin tyttö jämähtää tän tyypin kanssa, lopettaa koulut/ei lähde opiskelemaan kunnon ammattia kun on niin huumassa tuosta poikaystävästään. Elämäntilanteet ovat niin erilaiset. Tällaisia ajatuksia herätti ihan tosielämän esimerkit tuttavapiiristäni.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ei ole oikein eikä normaalia, siinähän on siis kyse lapsen hyväksikäytöstä ihan lainkirjaimenkin mukaan.
Kyllä, jos oikeus niin katsoo, että eivät ole samalla tasolla ja heillä on seksiä ja ikäeroa on runsaasti.



 
Kifa
En hyväksy missään nimessä. Tokihan se teinitytöistä aina on imartelevaa kun vanhempi mies kiinnostuu kun sitten voi itselleen uskotella että varmaan se näkee minussa jo aikuisen naisen. Vaan kun useimmiten on nimenomaan että se lapsellisuus, naiivius ja johdateltavuus on juuri se mikä kiinnostaa ja silloin on kyllä aika selkeästi hyväksikäytöstä kyse.

Muistaakseni Suomen Kuvalehdessä oli joskus viime vuonna aika hyvä juttu tästä ilmiöstä. Joku oli tehnyt oikein tutkimusta aiheesta, haastatellut runsaasti nuoria sitä varten jne. Lopputulos oli aika ilmiselvä: täysikäiset miehet jotka seukkasivat yläasteikäisten tyttöjen kanssa olivat tyypillisesti koulutusta ja työelämää vailla olevia reppanoita joiden elämänsisältö oli lähinnä pilluralli ja perjantaipullo. Oman ikäiset tytöt katsoivat pitkin nenänvartta joten sitä petiseuraa haettiin sitten pikkutytöistä jotka olivat valmiita palvomaan ketä vain jolla on ajokortti ja ikää ostaa tupakkia ja kaljaa. :(
 
vieras
Tuossa linkissä on, että oikeus vapautti 19v. pojan, joka seukkasi 14 v. kanssa. Oikeus katsoi heidän olleen samalla tasolla. Mitä hieman ihmettelen...

Mutta en tiedä, mitä oikeus sanoisi, jos 14 v. ja 24 v. on, kuten Anu78 tapauksessa on ollut aikoinaan. Kuulostaa hurjalta. Toinen vasta 14 v. ja toinen jo 24 v.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Suojaik%C3%A4raja

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kifa:
En hyväksy missään nimessä. Tokihan se teinitytöistä aina on imartelevaa kun vanhempi mies kiinnostuu kun sitten voi itselleen uskotella että varmaan se näkee minussa jo aikuisen naisen. Vaan kun useimmiten on nimenomaan että se lapsellisuus, naiivius ja johdateltavuus on juuri se mikä kiinnostaa ja silloin on kyllä aika selkeästi hyväksikäytöstä kyse.

Muistaakseni Suomen Kuvalehdessä oli joskus viime vuonna aika hyvä juttu tästä ilmiöstä. Joku oli tehnyt oikein tutkimusta aiheesta, haastatellut runsaasti nuoria sitä varten jne. Lopputulos oli aika ilmiselvä: täysikäiset miehet jotka seukkasivat yläasteikäisten tyttöjen kanssa olivat tyypillisesti koulutusta ja työelämää vailla olevia reppanoita joiden elämänsisältö oli lähinnä pilluralli ja perjantaipullo. Oman ikäiset tytöt katsoivat pitkin nenänvartta joten sitä petiseuraa haettiin sitten pikkutytöistä jotka olivat valmiita palvomaan ketä vain jolla on ajokortti ja ikää ostaa tupakkia ja kaljaa. :(
No minä olin 16v. ja mieheni 18 v. kun aloimme olemaan. Olin vielä yläasteella siis. Mieheni amiksessa. Kuitenkin sama kaveripiiri, samanoloisia joka tavalla ja samalla tasolla, ikäeroa vain 2 vuotta!! Mieheni älykäs, minä myös. Etten nyt ihan allekirjoita. Eri tietenkin joku 19 v. ja 14v. en tajua ollenkaan.
 
ollutta ja mennyttä
Minä seurustelin 16-vuotiaana 21-vuotiaan miehen, tai sanoisin enneminkin että pojan, kanssa. Ja minä meistä olin sen aikuisempi ja fiksumpi. Minä mm. asuin jo omillani, miehenalku vielä äitinsä luona. Ja äiti teki hänelle kaikki ruuat, siivosi, järjesti vaatekaapit jne.

En ollut enää yläasteella ja miehenalkukin oli kouluttautunut. ;)
 
Kifa
Vieras: jos luet nyt hieman aloitusviestiä niin huomaat että tässä puhutaan eri asiasta. Kaksi vuotta ikäeroa nyt on ihan normaalia, olettehan te olleet siellä yläasteellakin yhtäaikaa ja itse olit yli suojaikärajan kun aloititte seurustelun. HIEMAN eri tilanne siis kuin aloitusviestissä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kifa:
Vieras: jos luet nyt hieman aloitusviestiä niin huomaat että tässä puhutaan eri asiasta. Kaksi vuotta ikäeroa nyt on ihan normaalia, olettehan te olleet siellä yläasteellakin yhtäaikaa ja itse olit yli suojaikärajan kun aloititte seurustelun. HIEMAN eri tilanne siis kuin aloitusviestissä.
Ok, minä jo hiillyin :)
 
Kifa
Ollutta ja mennyttä: sinun tapauksesi taas istuu tuohon kuvaamaani ilmiöön aika hyvin. Itse en olisi edes 15-vuotiaana huolinut miestä joka ei täysikäisenä osaa itsestään huolehtia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On normaalia, jos haluaa lapsestaan teiniäidin. Muuten ei.
Miten tämä tähän liittyy?

Mä tiedän erään joka alkoi pari kuukautta ennen 14v. synttäreitään seurustella 9 vuotta vanhemman kanssa. Nykyään ovat naimisissa ja nainen oli yli 20v. kun sai lapsen.
 

Yhteistyössä