Onko sinusta normaalia jos 21-vuotias seurustelee 15-vuotiaan kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Niin ni
Meitä on niin monenlaisia, tärkeintä kai on se että ketään ei hyväksi käytetä. Ite oon ollu 15 kun tapasin 18 vuotiaan miekkosen ja silloin ei ollut kyllä mitään epäilystä että joku olisi hyväksi käyttänyt tms. Vanhemmat puuttu sen verran että "tarkastivat" jätkän kunnollisuuden ja niillä mentiin. 10 vuotta yhteiseloa takana nyt takana.

Suojaiät on hyviä ja tarpeellisia, itse olin kyllä 15 sen verran kypsä että tiesin mitä tehtiin ja missä mentiin. Samanikäisissä oli silloin myös tytttöjä jotka eivät olisi olleet millään tavoin valmiita tasavertaiseen suhteeseen saati seksiin vanhemman kanssa
 
"hääh"
Mies ei ole ikäisensä tasolla tai sitten tarkoitushakuisesti etsii alistettavaa. Yks tuttu mies alkoi kans 21 seukkaamaan jonkun 16 vuotiaan kanssa, sai siitä hyvän taloudenhoitajan itselleen. Muija pyykkäs, siivos, teki ruoan ja mies alisti. Vanhemman miehen on helppo käyttää nuorta tyttöä hyväkseen noin ja koukuttaa hänet (koska on sitten tytön ensirakkaus, voi olla vaikea tytön päästä irti).
Niihän muijien pitääkin siivota, tehdä ruokaa ja pyykätä.
 
marjo-riitta
Se on aina sama juttu tällä palstalla. Jos puhutaan tilastollisesti tai yleisesti ottaen, aina joku neropatti tulee kiekumaan "no MULLA ainakaan ei ole noin.." Onhan se tietysti mukavaa, että pääsee sanomaan jotain tuomatta mitään keskusteluun.

Aiheeseen: Tuoksuu jyväpunttiamiksen touhulta.
Sulla on kyllä täällä kaikista eniten kokemusta tuosta. :D Riitaa osaat haastaa ja uhota, mutta mitään järkevää et sano ikinä.
 
"Mie"
Olin pari kuukautta alle 16 kun aloin seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa, mies oli silloin 20. Joten kyllähän se siinä varsinkin parin ensimmäisen kuukauden aikana kuulosti omastakin mielestä jotenkin "pahalta" kun minä olin kuitenkin vielä 15 ja mies 20. Sen takia salailinkin ensin asiaa vanhemmilani, mutta sitten kun "jäin kiinni" valehtelin poikakaverin olevan 18 :D nykään vanhemmat kyllä tietää mieheni todellisen iän ja meille on tulossa ensimmäinen lapsikin :) Ikäeroa meillä on siis 4 ja puoli vuotta.
 
Essuuuuuu
Ymmärrän tässä kyllä monen äidin huolen, mutta kuvitelkaa että olisitte nuoria ja rakastutte 21-vuotiaaseen miehenalkuun, ja oma äitisi olisi sitä vastaan. Jos tyttö oikeasti rakastaa niin miksi ette anna olla? Pidätte pojalle vain kunnon kuulustelut ja tutustutte häneen...
 
"mies"
Kunpa ihmiset eivät liiaksi murehtisi siitä, mikä on normaalia. Suomalaisen vapauskäsityksen perinteinen vahvuus on ollut, ettei kenenkään tarvitse olla "salonkikelpoinen", kunhan noudattaa lakia ja järjestystä. Älkää viekö kiltit tätäkin meiltä pois.

Historia tuntee äärimmäisen onnistuneita parisuhteita, joissa nainen on ollut hyvin nuori verrattuna mieheen. Esim. Edgar A. Poe meni naimisiin 13-vuotiaan kanssa ollessaan 26v. Ja liitto oli ihan valtavan onnellinen ja kaunis, päättyi tosin murheellisesti vaimon kuolemaan 24-vuotiaana tuberkuloosin takia ja pari ei saanut lapsia.

Asiaan suhtautumisessa on kyse eniten siitä, miten paljon ihmiseltä löytyy avoimuutta hyväksyä erilaisia tapoja rakastaa toista ihmistä ja ylipäätään tuntea rakkautta. Toki itse odottaisin, kuten Poet luultavasti tekivät, lailliseen ikään ennen "täyttä" seurustelua eli mm. yhdyntää. Mutta noin muuten en kyllä näe suurta ongelmaa asiassa, varmaan siksi koska uskon rakkauden olevan aitoa ja tuttavapiirissäni on onnistuneita tapauksia huomattavista ikäeroista.
 
jokukirjoittelijavaan
Kato ite oot vaikka alle 15v ja jutustaa yli 20v miehen kaa ja jutustaa sen kaa vaikka parisen kuukautta niin todennäköisesti se mies rakastaa sua eli muuten se ois jo pillun perässä ollu nii ois todennäkösesti jättäny sut kokonaan heti 2vk päästä.. ellei jaksa odottaa mut ei se yleensä sillleen mee... eli äidit ja isät kuulustelkaa sitä poikaa vaan ja kattokaa että onko hän tyttäresi arvoinen eikä heti isät nyrkkiä heiluttamassa ja äidit tytärtä sorvaamassa vaan ottakaa iisisti ei se ikä merkkaa mitään vaan jos he oikeasti rakastavat toisiaan niin toivon että te vanhemmat ymmärrätte sitä vaikka huoli nousiski niin ajan myötä se laskeekin :)
 
AS
[QUOTE="mies";28731053]Kunpa ihmiset eivät liiaksi murehtisi siitä, mikä on normaalia. Suomalaisen vapauskäsityksen perinteinen vahvuus on ollut, ettei kenenkään tarvitse olla "salonkikelpoinen", kunhan noudattaa lakia ja järjestystä. Älkää viekö kiltit tätäkin meiltä pois.

Historia tuntee äärimmäisen onnistuneita parisuhteita, joissa nainen on ollut hyvin nuori verrattuna mieheen. Esim. Edgar A. Poe meni naimisiin 13-vuotiaan kanssa ollessaan 26v. Ja liitto oli ihan valtavan onnellinen ja kaunis, päättyi tosin murheellisesti vaimon kuolemaan 24-vuotiaana tuberkuloosin takia ja pari ei saanut lapsia.

Asiaan suhtautumisessa on kyse eniten siitä, miten paljon ihmiseltä löytyy avoimuutta hyväksyä erilaisia tapoja rakastaa toista ihmistä ja ylipäätään tuntea rakkautta. Toki itse odottaisin, kuten Poet luultavasti tekivät, lailliseen ikään ennen "täyttä" seurustelua eli mm. yhdyntää. Mutta noin muuten en kyllä näe suurta ongelmaa asiassa, varmaan siksi koska uskon rakkauden olevan aitoa ja tuttavapiirissäni on onnistuneita tapauksia huomattavista ikäeroista.[/QUOTE]

Jotenkin vaikea kuvitella, että 13- vuotias lapsi olisi valmis tekemään päätöksiä, jotka koskevat loppuelämäänsä.

Tietysti, jos sinä haluat perusteita sille, miksi sinun tulisi saada yhtyä 13- vuotiaaseen, niin niitä perusteita tuskin tältä palstalta saat.
 

Yhteistyössä