kyllä ihmiset antaa järjettömiä nimiä lapsille !

• Viestiketjun aloittaja lily-carmilla
  • Ensimmäinen viesti
Silje
Minä en ole antanut erikoisia nimiä lapsilleni niiden "mukamas hienouden" vuoksi, vaan sen vuoksi että en osaa ajatella, että antaisin omalle vastasyntyneelleni jo jollakin tuntemallani ihmisellä käytössä olevan nimen. Vaikka nimen kantaja ei olisi läheinenkään, en osaa ajatella laittavani samaa nimeä.

Nimen yleisyydellä tai erikoisuudella ei ole niinkään mekritystä, kunhan nimi on "uusi" minun korvissani.

Miksi uuden kuuloiset nimet ovat tyhmiä, mutta jo kuullut ihan hyviä? Senja on kiva nimi, mutta jos saan ihan vähän saivarrella, ihan yhtä hyvä nimi olisi vaikkapa Niinjo, Hänenja tai Kunja. Kuulostelkaapa nimiä Ritva ja Lea. Ihan pöhköjä nimiä, jos kuulisi ensimmäistä kertaa, eikö?

Tiheän palstailun kausi
En lukenut koko ketjua, jos joku tämän jo täällä mainitsi, mutta
Janica Janita Pirjo on kyllä yksi hassuimpia.

En muista, oliko Janica k:lla vai c:lla, mutta se ei ole tässä olennaista.

Harvoin mä mitään nimiä haukun, mutta....
Kun kuulen, että jonkun lapsi on (taas!) saanut nimekseen Aada Sofia, Siiri Sofia, Emma Maria, Emma Sofia, Neea Maria tms niin en voi sille mitään että ensiajatukseni on että eivätkö ne enää tylsempää massanimeä keksineet :ashamed:
Kun useampi kuin joka toinen tuntuu olevan saman niminen, jopa toista nimeä myöten.
No, mikäs siinä jos tykkää beigestä ja vaniljasta.

nojoo
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Kun kuulen, että jonkun lapsi on (taas!) saanut nimekseen Aada Sofia, Siiri Sofia, Emma Maria, Emma Sofia, Neea Maria tms niin en voi sille mitään että ensiajatukseni on että eivätkö ne enää tylsempää massanimeä keksineet :ashamed:
Kun useampi kuin joka toinen tuntuu olevan saman niminen, jopa toista nimeä myöten.

meidän pojalla on tämän hetkinen tusinanimi. vähän harmittaa, mutta eipä voinu 90- luvulla arvata, että nimi, jota emme tienneet kenelläkään olevan muuttuisi vielä hittinimeksi. mutta eipä tuo nimi miestä pahenna.

vieras
Jos vihaamisesta halutaan puhua niin kyllä ne Aada Sofioitten vanhemmat häpeävät ja vihaavat lastaan koska ovat halunneet antaa hänelle täysin persoonattoman tusinanimen joa hukkuu massaan ja jonka muista samanmoisista erottamiseksi tarvitaan sukunimiä, pikku- tai iso-etuliitteitä jne. Näillä vanhemmilla ei ole minkäänlaista ylpeyttä omista lapsistaan.

lily-carmilla
Alkuperäinen kirjoittaja outoa:
huvittavaa, että ap itse vinkui pari päivää sitten kuinak häntäkin katsellaan kun on sellainen "erilainen äiti ulkoiselta habitukseltaan".. ja nyt täällä naama vaahdossa tällasta ketjua aloittaa...
naama vaahdossa ? "vilkaisee peiliin.. ei, ei näy.." siis kyllähän se on täysin eri asia värjätä tukka punaiseksi kuin antaa lapselle nimeksi joku sinuhe egyptiläinen.. enkä minä haukkunut sitä nimeä, ihmettelin vain asiaa ja totesin että jokaisen oma asia muttä tänne ei kiitos sellaista nimeä !

Beep
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Eräänlaista mollaamista tuokin.

Meidän lapsilla on tusinanimet ja ihan just siksi ettei koko nimeä tarvis aina tavuttaa, sukunimi sen verran erikoinen vaikka suomalainen onkin, että joutuu sitä toistelemaan joka paikassa. Ja mulle on aivan sama minkä nimisiksi kukin lapsensa kastaa vaikka kaikki nimet ei mun makuun olisikaan.

Minni
En hauku mitään nimiä, on vain nimiä joista en pidä eli ei soinnu mun korvaan. Mutta siskoni nimi on Ninja ja lapsena meidän aikuinen naapuri kiusasi siskoani nimestä ja voitte kuvitella mitä traumoja se jätti hänelle kun meni kouluun vaikka koulussa ei kyl kiusattu! Mut en laittas omalle lapselle nimeä Aino, Emmi, Eetu, Aleksi. Niit on jo liikaa.

mie
Minä tykkään luontonimistä, joten Metsämarja on ihan ok, sen sijaan tusinanimet (Aadat yms.) aiheuttavat väristyksiä, kuten myös kaikki C:t ja w:t nimissä + keksityt nimet, jotka eivät tarkoita mitään tyyliin Mella.

lily-carmilla
Alkuperäinen kirjoittaja Silje:
Minä en ole antanut erikoisia nimiä lapsilleni niiden "mukamas hienouden" vuoksi, vaan sen vuoksi että en osaa ajatella, että antaisin omalle vastasyntyneelleni jo jollakin tuntemallani ihmisellä käytössä olevan nimen. Vaikka nimen kantaja ei olisi läheinenkään, en osaa ajatella laittavani samaa nimeä.

Nimen yleisyydellä tai erikoisuudella ei ole niinkään mekritystä, kunhan nimi on "uusi" minun korvissani.

Miksi uuden kuuloiset nimet ovat tyhmiä, mutta jo kuullut ihan hyviä? Senja on kiva nimi, mutta jos saan ihan vähän saivarrella, ihan yhtä hyvä nimi olisi vaikkapa Niinjo, Hänenja tai Kunja. Kuulostelkaapa nimiä Ritva ja Lea. Ihan pöhköjä nimiä, jos kuulisi ensimmäistä kertaa, eikö?
kunja olisikin kiva :) tulee mieleen joku seksikäs naisninja :D

Nämä
on ihania nimiä:

Sebastian, Kasimir, Aleksei, Nikolas, Daniel, Krister, Patrik

sekä

Anastasia, Nana, Luna, Alina, Juliaana, Kaisla, Isabella, Ronja, Veronika, Natalia,Alisa ja Vilhelmiina

onks näiden poikien äiti täällä;)
kerran oli kastettu kaksikielisen (muistaakseni suomalais-ranskalaisen) perheen kaksospojat... nimiksi oli tullut toiselle Seppo ja toiselle Sebastian. Kuulin radiosta, lieneekö totta...

Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:
No mun korviini Sinuhe ei edes kuulosta kovin oudolta. Johtuu varmaan siitä Waltarin kirjasta. Eikös se kuitenkin ole suhteellisen vanha nimi?
no Sinuhe egyptiläisestä se meidän pojalle tuli. voi kyynel jos joku ei tykkää, ihan hirmusti harmittaa.

tosin se ei ole pojan ensimmäinen nimi että jos se vähentäisi ap:n harmia :hug:

lily-carmilla
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
No mun korviini Sinuhe ei edes kuulosta kovin oudolta. Johtuu varmaan siitä Waltarin kirjasta. Eikös se kuitenkin ole suhteellisen vanha nimi?
no Sinuhe egyptiläisestä se meidän pojalle tuli. voi kyynel jos joku ei tykkää, ihan hirmusti harmittaa.

no toisena nimenä onkin jo aivan eri juttu :)

Alkuperäinen kirjoittaja lily-carmilla:
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:

no toisena nimenä onkin jo aivan eri juttu :)
no hyvä juttu :hug: :hug: seuraavan voin kyllä sitten nimetä Kaptahiksi :LOL:

Yhteistyössä