Mä päätin just että alan ostamaan vaan Pentikkiä!!

  • Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
nyt harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä tykkään kans pentikin tuottaista mut on ihan älyttömän kallista niin en niitä raaski ostaa :(
miten joku voi väittää ettei oo kallista tai sit on iso tilipussi!
Mä saan niitä lahjaksi ja itse ostan silloin tällöin. Esim yksi kahvikuppi kuukaudessa ei tunnu pahalta maksaa.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä tykkään kans pentikin tuottaista mut on ihan älyttömän kallista niin en niitä raaski ostaa :(
miten joku voi väittää ettei oo kallista tai sit on iso tilipussi!
No mulla ainakin viimeisin Pentikin tuote, jonka ostin oli käsipyyhe. Tai no, 2 semmoista. Yhden hinta oli 4,90. Saman hinnan maksoin ihan marketin "merkittömästä käsipyyhkeestä aiemmin.

Ostin myös patalapun, 3,90?. Ei mun mielestä paha.

Toki isommat jutut maksaakin, mutta niihin voi sitten säästää :)
 
Mä tsekkasin astiasarjat Pentikin nettisivuilta, enkä löytänyt sieltä oikein mieluista itselleni. Joko väri ei miellyttänyt, tai sitten astioiden muoto. Mutta eiväthän kaikki voikaan tykätä siitä =)
 
Vierailija
Katsoin ohjelman mielenkiinnolla. Minulla on jo kaikkea, jotenharvoin ostan Pentikiä tai muutakaan. Joskus lahjan olen täältä paikallisesta liikkeestä löytänyt. Ja Posiolla käydessä totta kai pitää vierailla tehtaanmyymälässä.
 
Katsoin myös dokkarin ja KOLAHTI lujaa. =)

Aina olen tykännyt Pentikin tuotteista, käynyt Posiolla siellä tehtaalla/tehtaanmyymälässä monta kertaa, mutta tuosta ohjelmasta sai kyllä mahtavan kuvan koko astioiden tarinasta.

Mun mielestä hinta-laatusuhde on kyllä kohdallaan!

Kopsasi tämä Pentikin sivuilta, käsittääkseni kaikki astia tehdään tuolla Posiolla?

Yrityksen oma keramiikkatehdas sijaitsee Posiolla, Lapissa. Tehtaassa valmistuu vuosittain yli miljoona keramiikka tuotetta. Yrityksen palveluksessa on nykyisin noin 300 henkilöä ja vuonna 2007 Pentik Oy:n liikevaihto oli 31 miljoonaa euroa.
 
Mä kerään pentikin omena-sarjaa.

Ja sit mulla on niitä muitakin tuotteita jonkin verran. Sieltä löytää aina jotain kivaa lahjaksi ja halvallakin näyttävää esim. 10?.

Muksuilla on kanssa ne puput mummilassa unikavereina.
 
no jaa
Mun mielestä Pentikin oheiskrääsä ei eroa mitenkään markettien krääsästä. Siis ne kynttilälyhdyt, pyyhkeet, servetit ja muut, joita myymälät pursuaa. Astiasarjoissa on muutama persoonallinen, oikeasti omannäköisensä sarja.
 
Minä tykkään myös! Pitäis vaan rahottua vähän enemmän että alkaisin kerätä jotain sarjaa.
Vekkiä tai Anis-sarjaa haluaisin. Nyt ei ole paljoa Pentikin astoita vielä, tehtaanmyymälässä olen kyllä käynyt useita kertoja ohikulkiessani.
 
pätäkkää löytyy jokaiselta
Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:
Mun mielestä Pentikin oheiskrääsä ei eroa mitenkään markettien krääsästä. Siis ne kynttilälyhdyt, pyyhkeet, servetit ja muut, joita myymälät pursuaa. Astiasarjoissa on muutama persoonallinen, oikeasti omannäköisensä sarja.
Joo kannattaa keskittää kaikki ostokset lidliin ja superhyperminimanimarketteihin ja sitten voidaankin itkeä kun kaikki valmistus meiltä Suomesta loppuu ja työttömiä tulee taas lisää. Anu makselee eräänkin kotihoidontuen noilla miljoonilla.
 
vieras
täällä pentikin kerääjä
mulla on koko aino sarja kahvi sekä ruoka ym lisukeet
lasten astioita ja pupuja ym.
kaikke kynttilä ym purnukoita ja koristeesineitä
anopilla mökki posiolla joten sieltä tulee hankittua aina kun käydään
anopilla on varmaan 5eri sarjaa ja lähes täydellisiä sellaisia. vuosien varrella kerättyä

niin ja bongasin anun ekoista tekeleistä kynttelikön joka löytyy porukoiden kirjahyllystä ja olen sitä pitänyt ihan pilipali juttuna oli pakko heti soittaa äidille et teillä on arvoesine hyllyssä. kuulemma mummun perintöä
 
mona
Ainakin noi pyyhkeet yms Pentikin oheistuotteet valmistetaan Kauko-idässä. Tiedän kun samassa tehtaassa tehdään meidän firman tuotteita. Keramiikkaa sit valmistetaan suomessa, mut en tiedä miten paljon..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja armaselain:
Kerrottiinko siinä ohjelmassa mitkä kaikki Pentikin tuotteet on tehty Suomessa (vai onko mitkään)? Ihmetyttää, kun ei tuotteissa ole mitään merkintää alkuperämaasta, luulis että niitä mainostettais nimenomaan suomalaisina jos ne olis tehty Suomessa.
Eihän Arabian muumimukejakaan välttämättä tehdä Suomessa.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Jos tuo ohjelma näkyy jossain uudestaan (siis jos joku vaikka löytää netistä areenasta tms.), niin kannattaa katsoa. Loppui hetki sitten ja tuli Ylen ykköseltä tai kakkoselta. Mahtava persoona. Jotenkin niin maanläheinen. Ja vaikeuksien kautta voittoon päässyt.

Itsekin katsoisin mielelläni kyseisen ohjelman uudelleen alusta asti. Hitsi että innostuin :D
http://areena.yle.fi/toista?id=1755453

Anu Pentik - Posion voima
TV2 Torstai klo 18.10 1.1.2009

Varmaankin tuo?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
aarikkahan tekee vaan turhaa roskaa, vai tekeekö muka jotain muuta myös?
Meillä on ainakin semmoisia tosi suloisia puisia enkeleitä 4 kpl :)
no kun mun mielestä nuo on just krääsää. Meillä ainakin lasten askartelusita kertyy jo tarpeeksi koristeita kotiin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pätäkkää löytyy jokaiselta:
Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:
Mun mielestä Pentikin oheiskrääsä ei eroa mitenkään markettien krääsästä. Siis ne kynttilälyhdyt, pyyhkeet, servetit ja muut, joita myymälät pursuaa. Astiasarjoissa on muutama persoonallinen, oikeasti omannäköisensä sarja.
Joo kannattaa keskittää kaikki ostokset lidliin ja superhyperminimanimarketteihin ja sitten voidaankin itkeä kun kaikki valmistus meiltä Suomesta loppuu ja työttömiä tulee taas lisää. Anu makselee eräänkin kotihoidontuen noilla miljoonilla.
täh. lidlin tuotteet tehdään edes euroopassa. moni tuote jopa suomessa kuten lidlin hapankorput.

Minä ostan lidlistä ruokaa, sitä samaa suomalaista /eurooppalaista.
En osta lidlistä turhaa krääsää kuten en osta pentikiltäkään.
 

Yhteistyössä