Mä päätin just että alan ostamaan vaan Pentikkiä!!

  • Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
hienoo on
meiltä löytyy mustaherukka sarjaa, ihan nättii on, on vaan niin kallista, mutta tarkoitus olis hankkii sitä samaa ja kaikkee sorttii, kävin joulun alla parissakin pentikin kaupasssa ja ihanan näköistä oli
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pätäkkää löytyy jokaiselta:
Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:
Mun mielestä Pentikin oheiskrääsä ei eroa mitenkään markettien krääsästä. Siis ne kynttilälyhdyt, pyyhkeet, servetit ja muut, joita myymälät pursuaa. Astiasarjoissa on muutama persoonallinen, oikeasti omannäköisensä sarja.
Joo kannattaa keskittää kaikki ostokset lidliin ja superhyperminimanimarketteihin ja sitten voidaankin itkeä kun kaikki valmistus meiltä Suomesta loppuu ja työttömiä tulee taas lisää. Anu makselee eräänkin kotihoidontuen noilla miljoonilla.
täh. lidlin tuotteet tehdään edes euroopassa. moni tuote jopa suomessa kuten lidlin hapankorput.

Minä ostan lidlistä ruokaa, sitä samaa suomalaista /eurooppalaista.
En osta lidlistä turhaa krääsää kuten en osta pentikiltäkään.
ja eikö suurimmalla osalla ihmisistä ole jo liikaa tuota astiatavaraakin? mihin saatte mahtumaan, jos noita jatkuvasti shoppaileette?

Jos kaikki ihmiset tekisivät jotain kippoja työkseen, tai turhaa tavaraa, huh huh. En osta pentikiltä enkä muualtakaan niin kauan kuin kaikille perheenjäsenille löytyy kaapista edes yksi lautanen tailasi, suunnittelijasta viis.

Mikä tuosta dokumentistä niin sympaattisen teki, että pitäis lähteä ostamaan? Eikö ollut tavallinen rikkaan perheen vesa, jolla on varaa lähteä opiskelemaan jotain muotuilua, kun tietää, että joku kuitenkin elättää, vaikka ei pärjäisi tai tienaisi mitään.
 
vieras
Emmä tiiä, tökkii kun Pentikinkin on pitänyt rönsyillä ja alkaa tehtailla just tota täällä mainittua krääsää, miksei pitäytynyt vaan siinä keramiikassa.
En arvosta.
 
joo-o
Se on sellaista wanna-be-hienoa krääsää. Ylihinnoiteltua, muttei millään lailla positiivisessa mielessä erikoista.
Ja kyllä meiltäkin Pentikin kippoja löytyy, yhtään en ole itse hankkinut enkä hanki.
 
Etana Elli
Oli muuten hauska kun ostin joulun alla lahjaksi pentikistä sen Poron (siis sen kynttiläporon) ja sitten kassalla jutellakseni kysyin että missäköhän nää on tehty? Myyjä vastas siihen että, jaa, enpä nyt osaa sanoa.. No minä sitten heitin siihen että no tuskin on kuitenkaan ihan made in kiina, niin tää myyjä kauheen vaikeena että en tosiaan tiedä, mutta taatusti on ainakin aitoa Pentik-designia!
Eli vissiin heitin vahingossa napakymppiin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Nih. Siis mä olen itse aina fanittanut Pentikin tuotteita ja niitä myös kotiin ostanut. Mutta nyt, katsottuani ohjelman Anu Pentikistä, päätin että jatkossa ostan lahjat ja kaikki Pentikiltä. Siis tietty kukkaron mukaan, eli aikas pientä...mutta kuitenkin =) .

Oikeesti. Aivan huippu nainen. Ja kyllähän meidän naisten kuuluu tukeakin naisyrittäjiä. Tietty muitakin naisten yrityksiä, kuten Aarikka yms. Mutta tuo dokkari sai mut entistä enemmän fiilistelemään Pentikkiä :flower: :flower:
mulle tuli sama fiilis =)
 
voi
Anoppi on mulle kerännyt sitä Pentikin viinimarja -sarjaa. Voi että mä olen myyty. 6-hengen kahviastiasto, teemukit, teepannu, sellanen iso korkkikannellinen purkki sekä iso tarjoilulautanen jo kasassa.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mitä hienoa siinä dokkarissa oli? ettekö voi kertoa, miksi se tuntui teistä hienolta?

musta on samaa krääsää kuin muutkin.
Mä arvostan tuommoisia sinnikkäitä ja menestyneitä yrittäjiä. Vielä hitusen enemmän kun kyseessä on nainen. Ja se mitä ohjelmaa näin, niin sangen maanläheinen ja aito tyyppi rahoistaan huolimatta. Ehkä niitä sitten oppii arvostamaan, siis noita rikkauksia, kun on ensin 3 vuotta asunut tehtaalla ilman asuntoa jne.

Mä olen viimeiset 10 vuotta tykännyt Pentikin tyylistä. Mun mielestä se on tyylikästä, laadukasta ja ihanan kodikasta. Meillä on ollut tuollaisia vanhoja antiikkimööpeleitä kotona ihan yhteiselomme (siis miehen kanssa) alusta asti. Ja meidän kotimme tyyliin nuo Pentikin tuotteet sopivat kuin nappi otsaan.

Olen myös eri mieltä siitä että marketit myyvät samaa krääsää. Jos löytäisin yhtä hienoja juttuja marketeista, niin takuulla ostaisinkin. Mutta kun en löydä.

Mä ostan melko harvoin kuitenkin mitään kotiin. Mutta Pentikin liikkeet on kyllä semmoisia missä meinaa mennä pasmat sekaisin. Kun haluais ihan kaikkea.Näin ei kuitenkaan ole muissa sisustusliikkeissä. Ei vaan tyyli kolahda, joka yleensä on sitä muoti- ja muovikrääsää. Hirmu modernia ja värikästä. NE ei oo mun juttu, Pentik on :)

Riittikö perusteluiksi :D ?
 
joo-o
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Olen myös eri mieltä siitä että marketit myyvät samaa krääsää. Jos löytäisin yhtä hienoja juttuja marketeista, niin takuulla ostaisinkin. Mutta kun en löydä.
Marketeissa tuotteiden esillelaitto on toteutettu toisin kuin Pentikissä. Jo pelkällä mielikuvalla saadaan ihmiset ostamaan ylikalliita astioita :whistle:
 
Vieras
Hyvä päätös! Mulla on 8v sitten hankittu Pentikin astiasarja ja on edelleen hyvässä kunnossa vaikka päivittäin käytetään. Samaan aikaan ostettuista Iittalan laseista on jo suurimman osan saanut heittää pois...
 
unohdin
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Katsoin myös dokkarin ja KOLAHTI lujaa. =)

Aina olen tykännyt Pentikin tuotteista, käynyt Posiolla siellä tehtaalla/tehtaanmyymälässä monta kertaa, mutta tuosta ohjelmasta sai kyllä mahtavan kuvan koko astioiden tarinasta.

Mun mielestä hinta-laatusuhde on kyllä kohdallaan!

Kopsasi tämä Pentikin sivuilta, käsittääkseni kaikki astia tehdään tuolla Posiolla?

Yrityksen oma keramiikkatehdas sijaitsee Posiolla, Lapissa. Tehtaassa valmistuu vuosittain yli miljoona keramiikka tuotetta. Yrityksen palveluksessa on nykyisin noin 300 henkilöä ja vuonna 2007 Pentik Oy:n liikevaihto oli 31 miljoonaa euroa.
Oliko se dokkari eilen! Kääks

 
Nyt katsoin tuon dokumentin, on kyllä hieno doku! Minä olen jo vuosia arvostanut Pentikin Anua, tosi iso työllistäjä Posiolla! Muuten ihan eka palkattu työntekijä Anulle on minun serkku. Oli muutaman vuoden töissä Pentikillä, nyttemmin ihan eri alalla ja eri paikkakunnallakin.
 
Tykkään myös Pentikin (joistain) tuotteista.
Olen nähnyt ainakin yhdessä sisustusmyymälässä niitä samoja sydän-tuotteita (pyyheripustimia, talouspaperirullatelineitä jne).. että kaipa ne jostain vinkuintiasta raahataan.
 
En osta mitään tuotetta vain sillä perusteella että se on kotimaista tuotantoa. Mikäli tuote miellyttää ja on sopiva minun tarpeisiini niin silloin se hankitaan. Meillä on kerätty Pentikin Halla-sarjaa ja löytyy jokunen yksittäiskappale muutakin Pentikin tuotantoa. Toisena ääripäänä löytyy sitten vanhaa Myrna-sarjaa ja toistakin Arabian astiastoa -nämä ovat vain juhlakäytössä.. Ja kaikkea siltä ja väliltä...
 
joo-o
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Tykkään myös Pentikin (joistain) tuotteista.
Olen nähnyt ainakin yhdessä sisustusmyymälässä niitä samoja sydän-tuotteita (pyyheripustimia, talouspaperirullatelineitä jne).. että kaipa ne jostain vinkuintiasta raahataan.
Ja sitten kun sen saman ostaa Pentikin liikkeestä eikä jostain Tokmannilta, hintaa on jonkun verran enemmän.
 
Finttu
Alkuperäinen kirjoittaja hop:
En voi alkaa hitaasti keraamaan jotain sarjaa, silla harmittaa jos sen valmistus lopetetaan kesken kaiken :/ Mikahan ois sellainen sarja, jota takuulla ei lopeteta?
Ei varmaan mikään. Mua ottaa päähän, kun mulla on sitä Linnea-sarjaa ja se oli vissiin tuotannossa vaan yhden kesän. Seuraavana kesänä sitten myytiin ne mitä jäi yli.
Viinimarjasta mulla on kans jotain ja sen tekeminen kai loppui nyt(?). Vaniljaa saa viela 2010 asti ainakin, kaks vuotta aikaa kerätä sarja täyteen. Harmi, ettei sitä voirasiaa saa enää.
On meillä jotai yksittäisiä tai muutamia muitakin Pentikkejä, niitä sydänastioita, pikkusydän-vuokaa, ne vaaleet vaniljan näköiset keittiöpurkit, sit puolukkakynttilähärpäke ja jotain muita kynttiläjuttuja.

Nyt tarvis vaan keksiä uusi astiasarja, mitä alkais keräämään, kun toi vanilja alkaa tosiaan olla melko lailla kerätty. Siis ne mitä tarvii.
 
Pentikin ent.työntekijä
Vastauksena jonkun esittämään epäilykseen. Pentikin keramiikka on vain kotimaista ja pentikin tekemää. Ei muu. Työntekijänä otti välillä pattiin, kun möin 79euron viltin asiakkaalle joka on tohkeissaan siitä että se on Pentikin.. ostaisikohan jos siitä puuttuisi logo Pentik. Todellisuudessa viltit on jostain vinkuintiasta ostettu sisään tyyliin parilla eurolla. Samoin kaikki muut tilpehöörit ja oheistuotteet. Jotkut tekstiileistä..esim. kaitaliinat saattavat olla tilattu kotimaiselta yritykseltä ja kynttilätkin. Mutta kaikki muu.. lyhdyt yms. eivät ole ole kotimaista. Kyllä sitä jotain työtä tekemällä oppii, en ainakaan sijoita rahojani Pentikin 2euron vilttiin :)
 

Yhteistyössä