mulla oli suu-ja sorkkatauti

hah. olipa aika hauska kokemus. ajelin autoakin 39,8 asteen kuumeessa tietämättäni. onneksi näitä rakkoja ei oo kuin muutama. nipistelee kun kävelee. mietin vain kuin moneen tartuttanut tän viikon aikana kun itänyt....

eli saa syyttää minua!!
 
miehellä saman verran. maattiin perjantai sängyssä. ainut kun piti hakea sairaslomalappu. kulta oli ihan kuollut joten minä kilttinä ajamaan. tultiin kotiin niin meinasin pyörtyä kun katoin mittaria. en tainnut olla ihan ajokunnossa..... mut matkaa nyt oli alle kilsa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Missä vaiheessa se on tarttuva? Voiko rakkulavaiheessa käydä kaupassa jos muuten vointi ok?
Jaa-a mä en tiedä. Kävin eilen lääkärissä eikä siellä sanottu kuin että särkylääkkeitä voi syödä jos olo on huono ja että viikossa pitäisi olla ohi. Netistä luin et riittää kun pesee tarpeeksi usein kädet niin ei leviä.
 
sairastin ton taudin 2003 talvella ja luulin että kuolen siihen,oli nimittäin karmiva kokemus..
kuume 39,9 koko suu täynnä rakkoja, söin viikon pelkkää jätskiä ja sitäki niin että puoli tuntia ennen syömistä piti ottaa 600mg burana.. laihduin viis kiloa reilussa viikossa, nukuin mehupillit taiteltuina suussa, koska suuta särki jumalattomasti..
loppujen lopuks se ärty jotenki tosi pahaks se tauti, tulehtu ne rakot tai jotain, crp 130 ja kaamee lääkekuuri :(
että enpä toivo kellekkää tuota kokemusta
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nennanen:
sairastin ton taudin 2003 talvella ja luulin että kuolen siihen,oli nimittäin karmiva kokemus..
kuume 39,9 koko suu täynnä rakkoja, söin viikon pelkkää jätskiä ja sitäki niin että puoli tuntia ennen syömistä piti ottaa 600mg burana.. laihduin viis kiloa reilussa viikossa, nukuin mehupillit taiteltuina suussa, koska suuta särki jumalattomasti..
loppujen lopuks se ärty jotenki tosi pahaks se tauti, tulehtu ne rakot tai jotain, crp 130 ja kaamee lääkekuuri :(
että enpä toivo kellekkää tuota kokemusta
Hui, mulla on kieli ihan täynnä rakkoja mut ne ei oo onneksi kipeitä. Tai no vähän niitä kirveltää mutta ei pahasti. Bepanthen imeskelytapletit on kans hyvä apu olluna.
 
ei se oo kaikilla yhtä voimakas. sain sen viikko sitten siskon lapseltä jolla myös melkein 40 kuumetta.

tartunnasta sanottu et koska tarttuu loppujen lopuksi aika herkästi niin karanteeni on turha. ja oot tartuttanut jo monta ennekuin edes huomaat itse sitä sairastavan.

itse sain pöpön sunnuntaina ja vasta viikon päästä tuli eka rakot ja tiesin et sitä se on.
 
Tautia poteva 46v.teini
hah. olipa aika hauska kokemus. ajelin autoakin 39,8 asteen kuumeessa tietämättäni. onneksi näitä rakkoja ei oo kuin muutama. nipistelee kun kävelee. mietin vain kuin moneen tartuttanut tän viikon aikana kun itänyt....

eli saa syyttää minua!!
Minulla todettiin tänään sama tauti ja ainoat oireet vesikellot sormissa Lämpöäkin oli kun se mitattiin jota itse en edes tuntenut. Kurkussakin kuulema rakkuloita, mut eipä ne viellä syömistä tai juomista haittaa. Työpaikalle laitoin tiedon sairaudestani osanottojen kera, sillä se on koulu täynnä lapsukaisia.
 
Sairastanut
Pari vuotta sitten sairastin myös kyseisen taudin yhdessä nuoremman lapseni kanssa. Oli aivan järkyttävä tauti, ja meillä se kesti yli kuukauden. Mitään ei voinut niellä itkemättä, kurkku ei ole koskaan ollut niin kipeä. Agniina oli pientä verrattuna siihen kipuun. Kuume korkea ja rakkuloita suussa,jaloissa, käsissä ja vaippaikäisellä myös takapuolessa. Ikeniä ei näkynyt ollenkaan, hampaiden pesusta sai vain haaveilla. Jotkut kantaa tätä geeniä, kuten minä ja nuorempi lapseni, mutta ei tarttunut vanhempaan poikaan eikä mieheen koska heillä ei ole tätä geeniä. Eikä tule immuuniksi, voi sairastua milloin vain uudestaan.. Edes pahin vihamies ei ansaitse tätä tautia :(
 
Ei tarttunut.
Poikaan iski pari vuotta sitten ko tauti, mutta minuun eikä vaimoon ei tarttunut.
Joten taitaa olla vastustuskyky sitä löuokkaa että tuo sorkkatauti ei mahda mitään.
 
....
pari vuotta sitten sairastin sen. Sain jopa kaksi kokonaista päivää sairaslomaa.... lääkäri sanoi vain et töihin vaan. kädet rakkuloita täynnä ja hanskat kädessä kuljin koko ajan.... ( hoitotyössä )
 

Yhteistyössä