Alkuperäinen kirjoittaja minna:
lukeminen kannattaa aina
. Kyllä Jumala kuulee myös ei-uskovien rukouksia. Siitä on mullakin esimerkkejä lähipiiristäkin. Kun ihminen vilpittömästi rukoilee Jumalaa, Hän kyllä kuulee. Mutta rukousvastausten kanssa Jumalalla on oikeus tehdä, niinkuin Hän parhaaksi näkee. Kaikki mitä pyydämme, ei ole meille välttämättä hyväksi. Mä tulin uskoon niin että rukoilin: "jos sinä Jeesus olet, niin muuta elämäni ja tule Herrakseni" nuo sanat vain tulivat jostain. Jos ei mitään olisi taoahtunut, olisin jatkanut elämääni kuten ennenkin. Jumala kuitenkin muutti sen täysin.
Mutta mä takerrun nyt tähän, että miten voi vilpittömästi rukoilla jotain sellaista, jonka olemassaoloon ei usko? Tai ehkä niinkin, että on varma, ettei sellaista ole olemassa?
Ei kai mitenkään.
Mutta sinun kokemuksesi uskoontulosta on kyllä mielenkiintoinen. Saanko kysyä, että miksi rukoilit? Oliko elämässäsi sellainen tilanne, tai jonkinmoinen henkinen tyhjiö tms, että koit tarvitsevasi uskoa?
Minä en ole uskonut koskaan. En edes lapsena. Seurakunnan kerhoa kävin, osallistuin normaaliin uskonnonopetukseen koulussa kirkkokäynteineen jne, kävin rippikoulunkin. Mutta en uskonut, vaikka ehkä yritinkin. Eikä vielä ole tullut eteen sellaista tilannetta, että olisin kokenut tarvetta rukoiluun tai jonkinmoisen korkeamman voiman apuun. Sitä, tuleeko tällainen tilanne joskus eteen, en tiedä. Elämä voi yllättää, ihmiset muuttuu ja heidän maailmankuvansa muuttuu, ja ehkä mullekin joskus käy niin, että koen tarvetta rukoilla jotain. Onko se kristittyjen Jumala vai joku muu, siitä en osaa sanoa mitään. Mutta tällä herkellä olen erittäin tyytyväinen näin, ateistina/agnostikkona.