YLI 35-v KUUMEILIJAT :) VOL.3

palata vielä hetkiseksi. mimmimamma: Onneksi asia selkisi ja ratkesi heti! Sen verran on elämä opettanut, että kyllä nämä ihmissuhdeasiat on parasta vaan selvitellä heti, eikä jättää "muhimaan". Siitä ei ainakaan hyvää seuraa. :hug:

Existä vielä sen verran, että kyllähän nuo ongelmia ovat aiheuttaneet itse kullekin! Kokemusta on!


Mun miehessä on se hermostuttava piirre, että hän yrittää kaikin keinoin olla exälle mieliksi, jotta välttyisi kontrollifriikin ihmisen kanssa tappelemiselta. :ashamed: Pyysipä exä yhtenä äitienpäivänä miestäni syömään myöskin, tosin niin, että siinä olisi ollut heidän jälkikasvukin mukana. Kun minä tästä kuulin, niin pidin kyllä miehelle pienen puhuttelun, joka ei niin kaunissanainenkaan ollut :LOL: Eivät ne ex:n motiivit ihan niin herttaisen viattomia olleet, kuin hän miehelleni oli sanonut. Mulla oli aivan täysi syy uskoa näin.
Niin, siis tietenkään he eivät menneet syömään kolmistaan, kun mieheni asiaa hieman auottuani tajusi tilanteen ja sen, ettei exien kanssa enää kuulu käydä "perhelounailla". Miehet osaa joskus olla herttaisen sinisilmäisiä näille naisten jutuille...:D

Niin, että kyllä nuitten exien kanssa saa valveilla olla. Sitä kyllä ihmettelen, miksi enää varattu nainen exäänsä vokottelisi. Se joko ei ole onnellinen ja haikailee ex-miestään, tai on sulle katkera ja kade, tai molempia. Ei kyllä hyvin mene, jos on aikaa ja motivaatiota tuollaiseen lotraamiseen!

Mutta kuten sanottu, onneksi teillä on nyt kaikki hyvin, ja olette varmasti asian puhki puhuneet!
 
Maanantai 28.4.2008


kp=kiertopäivät :flower:

Tädin piina pian ohi ja onnea uuteen yritykseen! :hug:
Taikakuu...............................4/27-32

Kohti oviksen hurmaa ja ihania pöllytyksiä tulossa!! ;)
Hibiscus................................7/27-31
Rouva Aniliini........................7/26-30
gitte.....................................8/28
Aurora72..............................9/34-39

Oviksen kukkeinta aikaa ja vielä lempeätä yritystä perään... ;)
Lumi-Marja...........................16/28
mimmimamma.......................17/27
Rouva Pikkumyy....................19/31

Täysillä kohti plussaa toivon, jotta se sieltä teille pärähtää!! =)
keijukka................................21/29
kuumetta..............................21/24-26.....yk.21
mimuli...................................22/27
vilmaville...............................23/28

Tässä tsemppaan kavereita (ja vähän itseäni :) ) Saataisiin porukalla juhlia ihanaa plussa aikaa!!! :saint: mantana...............................26/31.....yk.21
touhu tenava........................26/28
Minni-07...............................33/28-33
ebony...................................39/28-30

Juhuu? Miten menee? Tännekin viskon plussan toiveita paljon!! :wave:
kikkara...........................85/33
tiiu64....................132/28-30
elina67................../...
pikkukakkosen haaveilija....../...
syklaaminkukka..................../...

Paljon plussasäteitä viskon ja toivon paljon plussia lissää pinoomme!!





Vuoden 2008 plussat!
TeSuLah
Minnihiiri68
nevi
surusydän
a-alisa
kanella
............
............
............
............
............ Tähän lissää pian plussaavia!!! :saint:

 
Täällä minä oksennusripulikuumetaudin kourissa ravaan vessassa ja yritän selvitä työkuntoon. :x Aivan kamala tauti ja minäkunsanoinjotta en sairastu! :headwall: Tytteli kerhossa parhaillaan ja tulee sieltä varmasti semmoista tarmoa täynnä, jotta huh. :heart: No päiväruoan jälkeen päikkäreille. |O

Omaa napaa... kp26/31 ja keskellä tätä tautia ei kyllä osaa erottaa mitään loppukierron oireita, kun lämpöä ollut +37,2-38,4C Taitaa olla paras kaivella tiivisteet jo esille... varmuudeksi. :'(
Työkaveri tosiaan raskaana ja mukava asia, mutta miten ihmeessä sitä jaksaa seurata masunsa kasvua ja tsempata samalla itseään tässä vauvahaaveessa?!? Yrittää olla, niinkuin ei tuntuisi missään kipuna toisen onnellinen odotus. Niin ja heillä ei edes ole ollut mitään haaveita tai yritystä, eli napsas vaan, kun jätti pillerit pois. :'( En ole katkera en... :headwall: :headwall: :headwall:

Enemmän iloitsen serkkuni odotuksesta! :heart: =)

No niin! Lumi-Marja :flower: Onnea!! :hug:

gitte en poista sinua vielä listalta? Toivottavasti plussaisit ihan yllättäin tässä kesän aikana! Tsemppiä ja voimia sinne työhön! :wave:

mimmimamma Hyvä, että asiat selvisi miehesi kanssa! Tsemppiä sinulle työhön ja muutenkin! :flower: :wave:

hibiscus Eiköhän sitä ole jaksettava.. mikä ei tapa, se vahvistaa.. sanotaan! :LOL:

Taikakuu Miksi sinua sinne yksityiselle puolelle tyrkitään?! Ihmettelen, kun se ikäraja nousi hedelmöityshoitoihi, niin ainakin täällä meilläpäin ollaan ihan suopeita meihin vanhempiin yrittäjiin! Tsemppiä sinulle kovasti! :wave:

AnniSofii Miehellesi varmasti kova paikka kuulla, että vikaa onkin itsessä. :hug: Kurjalta tuntuu ja tiedän sen itsekin, että jos saisin oman kultani testeihin, niin hän repisi pelihousunsa, jos itsessään olisi vikaa. Vanhemmiten miehelle kuitenkin käy niin ja eikös se ole siis ihan normaalia??!? :wave:

Rouva Pikkumyy Vai, että vappuheila tämä siippasi.... ihanaa ja paljon onnea teille etukäteen!!! :flower: :heart: :wave:

Taikakuu :hug: ja tsemppiä tähän kiertoon! Lisäksi ihana lukea, että tyttösi innostui siivoamaan! :flower: Öhöm... 3v6kk ikäinen on vielä jotenkin "huijattavissa" siivoamaan lelujaan, mutta auta armias tuolla pohjalaisella temperamentilla 15v ikäisenä!! Hjelp... :LOL:

Nyt kiirus toilettiin... Mukavaa päivän jatkoja! :wave:
 
Hei kaikille,

Onnea Lumi-Marja! Minäkin täytän tänä vuonna 36v lokakuussa.

Meinaa olla töissä kuin kotonakin niin kiirettä ettei ehdi kun aina välillä käydä lueskelemassa teidän kirjoituksia. Pihalla tullut oltua niin paljon..haravointi puuhia.
:p

Meillä sitten ruvetaan kohta ovista bongaamaan..joskos sellainen olisi tässä kierrossa. :/
Se jää nähtäväksi. Yksi tuttu kertoi olevansa raskaana..on ollut esikoisen jälkeen ilman ehkäisyä koko ajan (poika nyt pian 2) ja nyt tärppäs. Kierto sielläkin ollut sekaisin. Oli aivan ihmeissään kun yhtäkkiä sitten tärppäskin. :D :flower:

Minulta otettiin yksi verikoe lisää..en vain tiedä mikä sen verikokeen nimi oli :ashamed:
Tuloksen sain perjantaina eli 2,4 Luteelivaihe. Lääkäri vain kertoi sen kertovan munarakkulan kasvamisesta jotain..nyt pitäs ottaa soittoaika lääkärille ja hän kertoo mitä tuoa arvo meinaa. Tietääkö teistä joku?

Jatkan taas töitä.. :wave:
 
Aurora72: Jos koe otettiin oviksen jälkeen, kyseessä lienee progesteroni (S-PROG)?
"Viitearvot:

Naiset follikulaarivaihe 1 - 7 nmol/l, luteaalivaihe 14 - 62 nmol/l

Progesteroni on pääasiassa keltarauhasen ja raskauden aikana istukan tuottama steroidihormoni, jota käytetään keltarauhasen toiminnan arvioimiseen. Pitoisuus on korkeimmillaan keski-luteaalivaiheessa. Jos hedelmöitystä ei tapahdu, progesteronipitoisuus palaa lähtötasolleen jo ennen kuukautisten alkua.

Luteaalivaiheessa mitattu kohonnut progesteronipitoisuus (yli 8 nmol/l 5-8 päivää ennen kuukautisten alkua) osoittaa ovulaation tapahtuneen. Keltarauhastoiminta katsotaan normaaliksi, jos yksi arvo 5-8 päivää ennen kuukautisten alkua ylittää 25 nmol/l tai kolmen arvon yhteissumma ylittää 45 nmol/l, kun näytteet on otettu 5-10 päivää ennen kuukautisten alkua."

Tai sitten se voi olla kyllä myös FSH, koska se kertoo juuri munasolujen kasvusta. Se tosin pitäisi ottaa kierron 3. päivänä.

"Follikkelia stimuloiva hormoni

S-FSH
Viitearvot
Naiset
follikulaarivaihe 2.8-11.3 U/l
ovulaatiovaihe 5.8-21.0 U/l
luteaalivaihe 1.2-9.0 U/l
postmenopaussi 21.7 U/l
Miehet
0.7-11.1 U/l
Lapset < 10 vuotta
< 6.5 U/l
10 vuotta
0.8-13.0 U/l

Follikkelia stimuloiva hormoni erittyy aivolisäkkeen etulohkosta. Naisilla se säätelee munarakkuloiden toimintaa, miehillä siittiöiden tuotantoa sekä kivesten rakenteiden kehittymistä. FSH:n määrittämistä voidaan käyttää erilaisten hormonaalisten häiriöiden diagnostiikassa. Lisäksi sitä voidaan käyttää menopaussin diagnostiikassa. "
 
Kävin siis tänään neuvolassa ja kyllä siellä elämä kovasti sykki. :) Sydänäänet kuuluivat hyvin ja ultrattiinkin heti, siellä oli vilkkaan puoleinen vauveli. Ihanan sykähdyttävä kokemus se aina on. :D Viikot vastasivat aika lailla viikkoja, joissa menen, mutta ehkä pari pv heittoa, eli hieman nuorempi.
Laitteet eivät ole niin hyvät tässä keskustan neuvolassa kuin äitipolilla, jonne menen muutaman vkon päästä np-ultraan. Sieltä tulee sitten aika. Kaikki arvot olivat hyvät hb oli 146, eli tosi hyvä, siinä on varaa vähän laskeakin, ainahan veriarvot laskevat jonkun verran.

En kyllä murehtinut vauvaa, ollut koko ajan niin rauhaisa olo että siellä kaikki on hyvin, muuttuuhan raskaus todellisemmaksi ultrauksen myötä.

Olotilani on hyvä ja pahin väsymyskin alkanut helpottaa ja palelu myös. Vatsa näkyy jo aivan selvästi pienenä kumpuna. =) Mulla aina näkynyt tosi aikaisin tuo vatsa.

Pikkuneiti putosi tänään pinnasängystä, mutta ei sattunut muuta kuin pieni jälki on otsassa ja säikähti kovasti. Vointi on hyvä hänellä. Seurasimme tilannetta hetken ja pian leikki entiseen malliin.
Nyt siirsimme hänet sitten matalampaan sänkyyn kerrossängyn alasänkyyn. Isoveli nukkuu yläsängyssä. Nukkuvat omassa huoneessaan, saakin siirtää nyt sitten pinnasängyn makkarin puolella takaisin vauvaa odottamaan. :heart:

Plussatuulia teille puhaltelen! :heart: TeSuLah ja Pikkukolmonen rv 9+6 :heart: :wave:
 
Rouva Pikkumyy meillä tulee miesystävän kanssa vapunaattona 4 vuotta täyteen kun tavattiin.. ;) Onnittelut teille yhteisistä vuosista.. :heart: :heart:

Hibiscus ja mantana tytöllä taisi olla "oma lehmä ojassa" kun suostui siivoamaan.. Rahan meno tahtoo tuossa iässä joskus olla ihan "mahotonta".. :saint:

mantana en kyllä yhtään tiedä miksi ne sinne yksityiselle nyt ajaa.. sano vaan neuvolatäti että nyt on perustutkimukset tehty ja enemmänkin.. Ja yksityiselle pitäis mennä kun minulla on jo yksi lapsi ja olen yli 38-vuotta. |O Lääkäri soittaa vielä huomenna (illalla). Ja eikä ne minun mielestä ole kaikkia mahollisia perustutkimuksia vielä tehnyt.. Ulrattu on sisätutkimus on tehty PRL ja TSH.

mantana kiitos! Alkaa olla kohta täti häädetty muille maille! Pikaista paranemista sinulle mantana :hug:

TeSuLah hienoa että neuvolareissu meni hyvin ja kaikki on muutenkin kunnossa.. :heart: Onneksi ei käynyt pahemmin pikkuneidille... :hug:
 
Mä olen ollut laiska kirjottelija :ashamed: Mutta ajattelin nyt vähän päivittää listaan tilannetta =)
Elikkäs tänään menossa kp 28/28 ja tätiä ootellaan. Raskautumisen mahdollisuus tuntuu tosi epätodennäköiseltä tässä kierrossa, kun oviksen aikaan nuo sänkyhommat jäi tosi vähiin mun selkäkipuni takia. Mutta tsempataan ens kierrossa...ostin niitä ovistestejäkin.

Mä näin kyllä viime yönä aika lupaavaa unta. Siinä mä jouduin mahakipujen takia lääkäriin, joka totesi, että mä olen rv:lla 11 :D Oli muuten hyvin todentuntuinen uni.

Mietin muuten, että kuinkahan tuo epäsäännöllinen kierto vaikuttaa raskautumiseen. Kun mulla ei vieläkään ole pillereiden lopettamisen jälkeen kierrot tasoittuneet, viime kuussakin menkat myöhästyi viikolla, sitä edelliset kolme viikkoa.
Ovis tiettyhän voi olla mitä vaan, eikö ?

En jaksanut lukea kaikkia kirjoituksia, mutta onnea kaikille plussanneille ja uusille tervetuloa :wave: :D
 
Olipas taas viikonlopun aikana ilmestynyt tosi paljon juttua tänne palstalle :)

Uusiakin oli taas tullut mukaan, ainakin AnniSofii, tervetuloa :wave:

Mulla oli taas harvinaisen ikävä viikonloppu :eek: Perjantaina oli lähes oireeton päivä, joka sitten viikonloppuna kostautui kaksinverroin kauheampana kuvotuksena ja väsymyksenä :kieh: Mitään ylimääräistä ei kyllä jaksanut koko viikonlopun aikana tehdä, hyvä kun aamulla jaksoi yläkerran sängystä alas sohvalle raahautua :LOL:

Kävin sitten tänään ihan oman mielenrauhan takia ultrassa =) Kovasti se vaavi siellä liikkui ja sydän löi tuhatta ja sataa :D Ja ultran perusteella raskausviikotkin täsmää neuvolan ilmoittamaan laskettuun aikaan. Kyllä vierähti iso kivi pois sydämeltä, kun näki että siellä se sydän lyö. Nyt voi sitten oikeasti alkaa nauttimaan tästä raskaudesta, vaikka toki tässä on noin 30 viikkoa, joiden aikana voi sattua mitä vaan :saint:

Plussaonnea kaikille lähiaikojen testailijoille :wave:
 
Kiitos tiedoista lapsellinen67 :D Oletkos itse kokenut kenties saman?
Soitin sitten lääkärille ja sano arvon olevan ok. Jos arvo olisi ollut yli 20..olisi vaihdevuodet alkamassa. Eli raskautumisen mahdollisuus heikennyt huomattavasti. Tiedän yhden 39v. jolle jo 3 vuotta sitten alko vaihdevuodet. On edelleen lapseton. :ashamed:
Multa otettiin tuo verikoe pari päivää ennen kuukautisten alkua..jotka kylläkin käynnistettiin keltarauhashormoneilla. Nyt lääkäri kirjoitti mulle clomeja ja teroja. Katotaan kuinka ne auttaa. Mä olen käynyt yksityisellä..pitää olla se vuosi yritystä takana että yleisen kautta ottavat tutkimuksiin. En jaksa odottaa..tyyppillistä minua :D

Syklaaminkukka: minulla ei ainakaan ole ollut ovulaatiota pitkä kierron seuruksena. Sanotaan jos kierto venyy yli 37- jotain päivää ei ovulaatiota ole ollut. Olen kyllä lukenut kirjoituksia niistäkin jotka tulevat raskaaksi myöhäisestä ovulaatiosta. Eli kaikki on mahdollista. =)
 
Aurora72: Juu, olenpa kokenut. Mulla tuo FSH on ollut 17, 20 ja 14. Noiden lukemien mukaan vaihdevuosien pitäisi olla vasta alkamassa, mutta oikeasti ne alkavat olla jo loppumassa kun menkkojakaan ei enää tahdo tulla. Minäkin jään lapsettomaksi 99 % todennäköisyydellä. :/
 
Olen todella pahoillani puolestasi lapsellinen67 :ashamed: :hug:
Eikö siihen sitten ole mitään hoitokeinoa? Mistähän se johtuu että joillakin alkavat kovin nuorena? Se ei kyllä ole reilua. :headwall:
Syklaaminkukka: toisilla kuukautiskierto tasoittuu itsestään. On aika tavallista että ehkäisyn jäätyä pois kierto menee sekaisin. Onko siitä kauan kun jätit ehkäisyn? Minä jätin viime marraskuussa. Kaks ekaa kiertoa oli 34-37 päivää ja sitten pomppas 60 päivää. Aluksi oli kamala touhotus tämän raskautumis asian kanssa, mutta nyt olen jo realistisempi..en odota liikoja. Pää meinas seota :LOL:
 
Aurora72: Nuo aikaiset vaihdevuodet kulkee usein suvussa. Sitten ne voi myös aiheuttaa jokin immuunisairaus. Minulla kyse lienee ihan tuosta sukuperinnöstä...
Siihen ei valitettavasti ole mitään hoitokeinoa ainakaan vielä keksitty :/

Sinullahan ei tätä pelkoa pitäisi olla, koska fsh-arvosi oli hyvä. :)
Tutkitutahan kaikki mahdollinen. Nuo lääkärit usein tuppaavat menemään helpoimman mukaan, joten itse pitää osata vaatia.
 
kp=kiertopäivät

Kohti ovista!!
Taikakuu...............................5/27-32
Hibiscus................................8/27-31
Rouva Aniliini........................8/26-30
gitte.....................................9/28
Aurora72..............................10/34-39

Riemuiten eteenpäin ja pelkkää jännitystä tulossa... testit valmiiksi siis!!
Lumi-Marja...........................17/28
mimmimamma.......................18/27
Rouva Pikkumyy....................20/31
keijukka................................22/29
kuumetta..............................22/24-26.....yk.21
mimuli...................................23/27
vilmaville...............................24/28
mantana...............................27/31.....yk.21
touhu tenava........................27/28

Jännitys tiivistymässä???
syklaaminkukka....................29/28
Minni-07...............................34/28-33
ebony...................................40/28-30
kikkara...........................86/33
tiiu64....................133/28-30
elina67................../...
pikkukakkosen haaveilija....../...

:flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: Paljon plussauksia tänne!!! :saint: :wave:

touhis Miten menee? Sama kp sinulla, vaikka kierron pituus erilainen, oletpa ollut ajatuksissani monesti! :wave:

Omaa napaa... kp27/31 ja eilen iltapäivällä erotin tutun alavatsan riipivän kivun... :headwall: sieltä se tätönen tekee tuloaan :ashamed: Tänä aamuna rinnat turvoksissa, kuten aina menkkojen lähestyessä. Voi p#¤%¤#%¤%# :kieh: :headwall:
No, muuten alan parantua ja huomenna siis töihin! :D
Meillä vaan tuo neiti meinaa taas flenssua saada tai sitten on allergista! :( :heart:

Mukavaa päivän jatkoja kaikille!! Plussa tuulia paljon!! :wave:

 
Kiitos vielä kaikille onnitteluista :flower:

Eilen tänne kirjottelin, mutta jostain syystä en saanut viestiä läpi, en niin millään :headwall: Loppupäivästä ei enää päässyt koko sivuille ja kyllä sapetti :headwall:

Siskoni sai syntymäpäivänäni pikkuprinssin, jolla kokoa 48060g ja 56cm. Ei siis mikään ihan pieni. Äitikin on vain 149cm ja hoikan puoleinen, joten on masu ollut komean kokoinen. Eka lapsikin heillä yli 4500g eikä sokereissa ole ollut häikkää, muuten vain isokokoisia. Tämä toinen tuli sektiolla, kun ei oikein alkanut syntymään. Ihan heti ei lähdetä vauvelia katsomaan, kun matkaa 450km suunta, mutta eiköhän kesällä viimeistään. Toisella siskolla H-hetki lähestyy.

Ilma on ollut päsri päivää niin harmaa, että meinaa into liikkumiseen kadota, mutta vesisateessa kävin eilen kuitekin lenkillä nollaamassa aivoja. Väsyttää vain niin hirveästi tällainen ilma, että ei oikein tahdo päästä käyntiin ollenkaan.

Meillä ei tämä hiljokseen kuumeilu meinaa onnistua, kun isäntää vaivaa vauvakuume aivan kauheasti. Hänen parille kaverieille on ihan tässä kuukauden sisään syntynyt pikkuiset vauvelit ja eihän tuo ukkokulta muusta enää puhukkaan. Että se siitä hissukseen otosta. Kyllä tässä on taittu vaihtaa isompi vaihde päälle ja mennään täysillä kuumejunassa eteenpäin :D

Olen harkinnu seuraavassa kierrossa mittailla lämpöjä, kun en sitä ennemmin ole harrastanut kuin satunnaisesti. Mites te jotka olette mittaillut, heti ennen ylösnousemista vai joku aika sen jälkeen? Jos vaikka vetiäis sit johtopäätökisä kropantoiminnasta, lämmöistä ja tikuista, milloin olis se otollisin aika. Tikut näyttää tai ainakin tässä kierrossa näytti kolmena päivänä vahvaa ovisplussaa ja sitä ennen kolme päivää sellaista melkein täyttä, joten menee tikuilla vähän hakuammunnaksi. Kotekin sitä ei vaan jaksais viikkoa ja rapiaa päälle joka päivä rakkauttakaan harrastaa :snotty: Ei vaan jaksa... isännällä pitkä päivä ja eikä se kotiäidin hommakaan aina niin leppoista ole.

Nyt neidin kans päikkäreille, muuten haukottelen leuat sijoilta :wave:
 
Onnittelut tädille pikkuprinssistä! Ja onnea myös siskollesi, osasipa sinulle hienon "lahjan" tehdä! =) :flower: (tuo paino taitaa olla painovirhepaholainen... ;) )
Onnea Lumi-Marja teillekin yritykseen! :flower: :wave:
 
mantana, kiitos vain tuosta virheen huomaamisesta. 48060g :eek: hui :LOL: Siis oikea painohan on tietty 4860g, mistä lie sain tuon ylimääräsen nollan tuonne....pohojalaasta suururen hulluutta kai :LOL: Onhan tämä täti tietenkin onnellinen siskonpojasta :heart: Kumpa vain tuo sydän ei kääntyisi ihan ympäri, kun hänet näen. Niin kovasti sitä vauvaa vain kaipaa :ashamed:
 
Eli mielelläni tulisin kanssanne kuumeilemaan, jos vain joukkoon mahtuu. Olen 36 v ja lapsia on nykyisellään kaksi. Kolmannesta olen itse haaveillut jo jonkin aikaa ja aivan yllätyksekseni miehenikin lämpeni tuossa kuukausi takaperin ajatukselle, joten kierukka poistettiin ja yritys aloitettiin tässä kuussa :) . Olin jo oikeastaan ehtinyt hyväksyä sen, että perheemme jää kaksilapsiseksi, joten välillä on vieläkin vaikea uskoa, että meille tosiaan on tulossa vielä yksi lapsi. Tai siis tulee tietenkin jos on tullakseen. Vaikka molemmat aiemmat ovat saaneet alkunsa kohtuullisen helposti, niin nöyrästi suhtaudun tähänkin yritykseen, onhan tässä ikääkin tullut taas muutama vuosi lisää.

Tällä hetkellä menossa siis yk 1, kp 17/27-30 ja juuri tänään sain ovistestiin vahvan viivan. Normaaliin nähden pitkähkö kierto näytäisi olevan menossa siis, jos ovulaatio vasta tulossa. No parempi myöhään kuin ei milloinkaan...

Nokko
 

Yhteistyössä