Teini-ikäisten tyttöjen lihavaksi haukkumisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja pakkasmarja:
no mun mielestä semmoset angstiteinit "viil, viil, elämä on paskaa ja mä kuuntelen himiä tuo haukku mua läskiks enkä nyt syö viikkoon" tyypit on naurettavia... hohhoijaa

Kuule mun kaverin syömishäiriöstä on todellakin leikki kaukana! Siinä ei ole mitään naurettavaa. On kärsinyt koko ikänsä ylipainostaan, alkoi laihduttaa, laihdutuskuuri ryöstäytyi käsistä ja tuloksena anoreksia :( Tällä hetkellä luut näkyy joka puolelta, kuukautiset loppu, ei syö juuri mitään ja käy päivittäin juoksemassa, vaikka on liikuntakiellossa...painaa jo varmasti mua 20 kiloa vähemmän. Joutuu sairaalahoitoon tätä vauhtia. Että ei kyllä ihan teini-angstista ole kyse!!
 
olenko mä väittänyt sun kaveria angstiteiniksi? tai nauranut sen anoreksialle? en mä ole väittänyt kaikkia syömishäiriöstä kärsiviä "angstiteineiksi"..

tuntuu vaan että siitä on tullut keino saada huomiota julistamalla omaa "syömishäiriötään". oikeasti sairaat ihmiset ei kerro siitä kellekään koska eivät edes tajua olevansa sairaita ja kun tajuavat niin piilottelevat sitä viimeiseen asti..
anoreksian tulemiseen jollekin henkilölle ie voi muut ihmiset vaikuttaa vaan se vain tulee joillekin. yleisin tyyppi anorektikko on kiltti hyvin koulussa/töissä menestyvä nainen. masentuneisuuteen taipuvainen täydellisyyden tavoittelija joka ei ole koskaan tyytyväinen itseensä
 
Alkuperäinen kirjoittaja pakkasmarja:
tuntuu vaan että siitä on tullut keino saada huomiota julistamalla omaa "syömishäiriötään". oikeasti sairaat ihmiset ei kerro siitä kellekään koska eivät edes tajua olevansa sairaita ja kun tajuavat niin piilottelevat sitä viimeiseen asti..
anoreksian tulemiseen jollekin henkilölle ie voi muut ihmiset vaikuttaa vaan se vain tulee joillekin. yleisin tyyppi anorektikko on kiltti hyvin koulussa/töissä menestyvä nainen. masentuneisuuteen taipuvainen täydellisyyden tavoittelija joka ei ole koskaan tyytyväinen itseensä
Ihan yleisellä tasolla sulle "asiantuntija" et anoreksia ei todellakaan ole ainoa olemassa oleva syömishäiriö. Itse asiassa USEIMMITEN syömishäiriö ei kuulu puhtaasti mihinkään kategoriaan vaan siinä sekoittuu piirteitä esim. anoreksiasta, bulimiasta ja ortoreksiasta. Syömishäiriö on sairautena yksilöllinen ja aina kantajansa näköinen. Sairaus on vakava asia aina kun ihminen kokee sen rajoittavan omaa elämäänsä, sopi se sitten johonkin tiettyyn
diagnoosiin tai ei. Terve ihminen ei "teeskentele" sairautta missään olosuhteissa.



 
Sininen
Alkuperäinen kirjoittaja loru:
Tytsi sä oot kyllä tosi lapsellinen, ota tämä kehuna. Sulla on niin ihanan pumpulinen toi sun ajatusmaailmasi. Vaikka sä et lyö ketään niin joku saattaa silti lyödä suo, tämä näin esimerkkinä. Älä linkittele kuviasi jos niistä saa sanoa vain positiivisia asioita.
Mun mielestäni Tytsi on taas ikäisekseen hyvinkin kypsä, verrattuna moneen vanhempaan täälläkin palstailevaan kotiäitiin =)
 
koko ikäni rumana ja enemmän tai vähemmän ylipainoisena olleena tiedän mitä on olla arvostelun kohteena. Mutta kyllä se muuten niin on, että vuosien varrelta mieleen on jäänyt nimenomaan ns. aikuisten, niin naisten kuin miestenkin haukut, ne ovat loukanneet syvemmin kuin oman ikäisten naljailu. Aikuisilla on ihan oma tapansa nälviä, esim. kun söin jäätelöä, ihan vieras keski-ikäinen nainen sanoi. eipä ole ihme kun olet noin lihava kun nytkin jäätelöä naamaasi tunget. Tai kaupan kassajonossa kiilaamista yrittänyt vanhempi mies sanoi: pitääkö olla noin äreä vaikka oletkin lihava kuin sika. Aikuisille ei ole tarvinnut olla mitenkään hankala rtai epäkohtelias, riittää kun olet lihava ja ruma teini.
Itsellä ei ole juuri haluja haukkua toisten ulkonäköä, ei minkään ikäisten
,koska tiedän miten se voi satuttaa
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MeMyselfandIrene:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Mä en ole saanut haukkuja kuvistani kuin aikuisilta naisilta, en edes murkkuikäisiltä tytöiltä/pojilta. Aika surullista.
Se voi olla niin, et niitä ärsyttää joku ihan muu, kuin sun ulkonäkö.
Niin esimerkiksi se tosiasia, että he itse eivät ole enää nuoria.
 
Sininen
Alkuperäinen kirjoittaja pakkasmarja:
no mun mielestä semmoset angstiteinit "viil, viil, elämä on paskaa ja mä kuuntelen himiä tuo haukku mua läskiks enkä nyt syö viikkoon" tyypit on naurettavia... hohhoijaa
Eipä sellainen ihminen olekaan syömishäiriöinen. Syömishäiriö on vakava sairaus ja on todella yököttävää että aikuinen(?) naureskelee sellaisille ihmisille.
 
Fleur de la Cour
Minun ikäluokkani oli yleisesti ottaen enemmän syömishäiriöinen kuin lihava tai pullea. Nykyään nuoret ympärillä näyttävät ihan erimallisilta kuin omassa nuoruudessani. Osa näyttää kyllä siltä ettei liiku ja syö liikaa, mutta ei tietenkään kaikki. Mutta se tuskin on syy ilmiöön, että haukutaan.. enemmänkin syy on siinä että internetissä harrastetaan jostain syystä raakaa ilkeyttä, varmaan siksi että se on helppoa nimettömänä. Ihminen on pohjimmiltaan hyvin ilkeä otus.
 
hupsista
onkohan keskustelu eksynyt vikaraiteille siksi että aloittajana oli tytsi jota kohtaan joillain tuntuu olevan asenneongelma?

Veikkauisin että olisi juttu edennyt erilailla jos joku lähemmäs 40v ikäinen äiti olisi ihmetellyt samaista asiaa 16v tyttärensä irc:ssä saaman negatiivisen palautteen vuoksi. Eiköhän ymmärrystä ja haleja ("eihän tyttäresi ole edes ylipainoinen") olisi varmasti riittänyt ja oltaisiin päivitelty aloittajan sijaan noita 30v ikäisiä äiti-ihmisiä jotka noin käyvät haukkumaan teinityttöä.
 
oidipus
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja MeMyselfandIrene:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Mä en ole saanut haukkuja kuvistani kuin aikuisilta naisilta, en edes murkkuikäisiltä tytöiltä/pojilta. Aika surullista.
Se voi olla niin, et niitä ärsyttää joku ihan muu, kuin sun ulkonäkö.
Niin esimerkiksi se tosiasia, että he itse eivät ole enää nuoria.

Mä taas luulen, että kyseessä on se, että mammoja ottaa päästä tytsin supernaivistinen asenne kaikkeen. Nää kolmikymppiset on nääs nähneet elämää enemmän ja tietävät että elämä puukottaa sama kuinka positiivisesti ajattelee. Heitä varmaan ärsyttää Tytsin naivistisuus ja hyväuskoisuus kaikkia asioita kohtaan. Kyllä suoraan sanottuna minuakin, mutta asian ymmärtää, kun tietää että 17-vuotias ei ole vielä elämää hirveemmin nähnyt ja varsinkin, jos kasvuympäristö on ollu rauhaisaa ja turvallista. Mutta uskonpa että Tytsikin jonain päivänä huomaa elämän karun todellisuuden (joka on toisaalta tervettä ihan itsensä suojelun kannalta). Ei kai kukaan ihminen voi tajuta elämän epäreiluutta ennen kuin on tarpeeksi saanut elämältä kolhuja?! Valitettavasti elämästä oppii vain kantapään kautta, siltä ainakin tuntuu.
 
MySelene
en jaksa lukea koko ketjua just nyt mutta kerron nyt vaan että ite sain syömishäiriön kun tarpeeks kauan jouduin kuunnella mun ulkonäöstä. siitä häiriöstä kärsin vieläkin. :'(

aikuiset varsinkin pitäis tajuta mitä voi sanoa ja mitä ei. niin helposti herkär teinit/lapsit nappaa noi sanat ja voin sanoa ettei unohda. jumalauta että vituttaa koko aihe. |O :headwall: :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja MySelene:
en jaksa lukea koko ketjua just nyt mutta kerron nyt vaan että ite sain syömishäiriön kun tarpeeks kauan jouduin kuunnella mun ulkonäöstä. siitä häiriöstä kärsin vieläkin. :'(

aikuiset varsinkin pitäis tajuta mitä voi sanoa ja mitä ei. niin helposti herkär teinit/lapsit nappaa noi sanat ja voin sanoa ettei unohda. jumalauta että vituttaa koko aihe. |O :headwall: :'(
:hug: :hug:

 
omppu07
joo.. ja miksi kukaan ei sitten kerro noille huonoille laulajille, että ne on oikeesti paskoja, kaikki vaan tsemppaa et tosi hyvä ja niin sitä pitää.. sit ne menee johonkin idolsiin ja siellä sit ihmetellään miks niin tylyy kommenttii, ei sitä itsetuntoa voi niin paljon tsemppaa, et tulee noin vääristynyt näkemys, että kuvittelee olevansa hyvä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja omppu07:
joo.. ja miksi kukaan ei sitten kerro noille huonoille laulajille, että ne on oikeesti paskoja, kaikki vaan tsemppaa et tosi hyvä ja niin sitä pitää.. sit ne menee johonkin idolsiin ja siellä sit ihmetellään miks niin tylyy kommenttii, ei sitä itsetuntoa voi niin paljon tsemppaa, et tulee noin vääristynyt näkemys, että kuvittelee olevansa hyvä..
Tämä on vähän eri asia.

Otsikon aihetta voisi oikeastaan laajentaa yleisesti koskevaksi kaikkia ihmisiä, joita lihavaksi haukutaan..mitä niin kamalaa siinä ylipainossa on, että pitää haukkua?

 
minkä ihmeen takia sitten laitat kaiken uhallakin niitä kuvias jatkuvasti esille kun tiedät,että niistä syntyy aina sama suuri paskaläjä :eek: aina sama haloo niin eikö kannata jo uskoa,että ei ehkä laittas niitä jatkuvasti esille...

mä en ymmärrä haukkumista enkä ymmärrä sitäkään,että tieten tahtoen sitä kerjätään!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
minkä ihmeen takia sitten laitat kaiken uhallakin niitä kuvias jatkuvasti esille kun tiedät,että niistä syntyy aina sama suuri paskaläjä :eek: aina sama haloo niin eikö kannata jo uskoa,että ei ehkä laittas niitä jatkuvasti esille...

mä en ymmärrä haukkumista enkä ymmärrä sitäkään,että tieten tahtoen sitä kerjätään!!
Ei nyt ollut oikeastaan kyse minusta vaan yleensäkin siitä, miten aikuiset ihmiset haukkuvat teini-ikäisten ulkonäköä, kerroin vain samalla omia kokemuksiani. Minua ei henk.koht häiritse, kun jotkut palstalaiset haukkuvat minua vaan ennemminkin suren sitä, miten aikuiset ihmiset ja äidit voivat haukkua kasvavia nuoria..mitä se kertoo aikuisesta? Tuleeko juuri tällaisten vanhempien lapsista niitä koulukiusaajia? Kieltämättä näin jälkeenpäin ajateltuna tuntuu hurjalta, että ulkonäköäni/painoani on täällä haukuttu jo silloin, kun olin vasta 16-vuotias teini :eek:. Ei ole kovin tervettä aikuisilta ihmisiltä. Onneksi minulla on aina ollut hyvä itsetunto, mutta kaikilla ei ole.

En varmasti ota kuvia pois netistä vain sen pelossa, että joku itseään aikuisena pitävä sortuu ulkonäköni haukkumiseen.

 
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
minkä ihmeen takia sitten laitat kaiken uhallakin niitä kuvias jatkuvasti esille kun tiedät,että niistä syntyy aina sama suuri paskaläjä :eek: aina sama haloo niin eikö kannata jo uskoa,että ei ehkä laittas niitä jatkuvasti esille...

mä en ymmärrä haukkumista enkä ymmärrä sitäkään,että tieten tahtoen sitä kerjätään!!
Ei nyt ollut oikeastaan kyse minusta vaan yleensäkin siitä, miten aikuiset ihmiset haukkuvat teini-ikäisten ulkonäköä, kerroin vain samalla omia kokemuksiani. Minua ei henk.koht häiritse, kun jotkut palstalaiset haukkuvat minua vaan ennemminkin suren sitä, miten aikuiset ihmiset ja äidit voivat haukkua kasvavia nuoria..mitä se kertoo aikuisesta? Tuleeko juuri tällaisten vanhempien lapsista niitä koulukiusaajia? Kieltämättä näin jälkeenpäin ajateltuna tuntuu hurjalta, että ulkonäköäni/painoani on täällä haukuttu jo silloin, kun olin vasta 16-vuotias teini :eek:. Ei ole kovin tervettä aikuisilta ihmisiltä. Onneksi minulla on aina ollut hyvä itsetunto, mutta kaikilla ei ole.

En varmasti ota kuvia pois netistä vain sen pelossa, että joku itseään aikuisena pitävä sortuu ulkonäköni haukkumiseen.

Näillä haukkujilla on luultavasti itsellään todella huono itsetunto, koska nauttivat toiselle tekemästään pahasta olosta. Onneksi me ei kaikki olla saman painoisia, pituisia, näköisiä tai muutenkaan samanlaisia... Sehän vasta tylsää olisi...
 
Toivottavasti itsetuntosi on "terve" ja olet osannut suodattaa haukut. :hug:

Mullakin hyvin tuoreena muistissa oman äidin rohkaiseva kommentti "et sä mikään nätti oo, mut oot ihan mukava" :headwall: (taustaa tuohon: olin miss xxxxx Lukio äänestyksen voittanu ja se luki vuosikirjassa. Itse ei ehdolle asettunut kukaan, kun 300 oppilaan koulu ja kaikki tunti toisensa)
 
TikruEipääseRaidoistaan..
Menee ehkä vähän ohi alkuperäisen aiheen, mutta se nyt vaan on fakta, että kaikki eivät ole kauniita ja hoikkia. Minä olen jo aikoja sitten tiedostanut etten ole mikään Ruusunen, mutta ei se tarkoita, että en voisi elää onnellisesti. En selittele, että minulla on hyvä itsetunto, koska pystyn sanomaan itseäni kauniiksi, koska tiedostan aivan hyvin itsekkin, ettei se ole totta. Mutta elämäni on silti onnellista ja olen siihen tyytyväinen. Ihailen kauniita ihmisiä, mutta en kadehdi. Monet kauniit ihmiset voivat olla myös hyvin onnettomia.

En koe minulla olevan huono itsetunto, vaikken hoe olevani kaunis vedoten hyvään itsetuntoon. Olen tämmöinen enkä muuksi muutu..:) Enkä ehkä haluaisikaan. Minulla ei ole tarvetta esitellä pärstääni netissä ja aiheuttaa ihmisille aihetta arvosteluun. Ihmiset jotka pitävät minusta tälläisenään(TOSI elämässä) riittää minulle vallan loistavasti.

 
Alkuperäinen kirjoittaja TikruEipääseRaidoistaan..:
Menee ehkä vähän ohi alkuperäisen aiheen, mutta se nyt vaan on fakta, että kaikki eivät ole kauniita ja hoikkia. Minä olen jo aikoja sitten tiedostanut etten ole mikään Ruusunen, mutta ei se tarkoita, että en voisi elää onnellisesti. En selittele, että minulla on hyvä itsetunto, koska pystyn sanomaan itseäni kauniiksi, koska tiedostan aivan hyvin itsekkin, ettei se ole totta. Mutta elämäni on silti onnellista ja olen siihen tyytyväinen. Ihailen kauniita ihmisiä, mutta en kadehdi. Monet kauniit ihmiset voivat olla myös hyvin onnettomia.

En koe minulla olevan huono itsetunto, vaikken hoe olevani kaunis vedoten hyvään itsetuntoon. Olen tämmöinen enkä muuksi muutu..:) Enkä ehkä haluaisikaan. Minulla ei ole tarvetta esitellä pärstääni netissä ja aiheuttaa ihmisille aihetta arvosteluun. Ihmiset jotka pitävät minusta tälläisenään(TOSI elämässä) riittää minulle vallan loistavasti.
Mutta kauneus ihan oikesti on katsojan silmissä =). Makuja on niin monia, ei varmaan löydy sellaista ihmistä, jota kaikki pitäisivät kauniina..kukaan ei voi julistaa totuutena, kuka on kaunis ja kuka ei, koska se on vain sen ihmisen mielipide. Toki voi olla hyvä itsetunto, vaikka ei pitäisikään itseään kauniina, mutta minä olen ihan oikeasti mielestäni ihan nätti/sievä :). Niin monien muidenkin mielestä. En odota, että kaikki niin ajattelisivat eikä tarvitsekaan. Eri asia on, onko järkevää arvostella/haukkua toisten ulkonäköä sellaisissa yhteyksissä, kun mielipiteitä ei ole kysytty.

 
TikruEiPääseRaidoistaan
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja TikruEipääseRaidoistaan..:
Menee ehkä vähän ohi alkuperäisen aiheen, mutta se nyt vaan on fakta, että kaikki eivät ole kauniita ja hoikkia. Minä olen jo aikoja sitten tiedostanut etten ole mikään Ruusunen, mutta ei se tarkoita, että en voisi elää onnellisesti. En selittele, että minulla on hyvä itsetunto, koska pystyn sanomaan itseäni kauniiksi, koska tiedostan aivan hyvin itsekkin, ettei se ole totta. Mutta elämäni on silti onnellista ja olen siihen tyytyväinen. Ihailen kauniita ihmisiä, mutta en kadehdi. Monet kauniit ihmiset voivat olla myös hyvin onnettomia.

En koe minulla olevan huono itsetunto, vaikken hoe olevani kaunis vedoten hyvään itsetuntoon. Olen tämmöinen enkä muuksi muutu..:) Enkä ehkä haluaisikaan. Minulla ei ole tarvetta esitellä pärstääni netissä ja aiheuttaa ihmisille aihetta arvosteluun. Ihmiset jotka pitävät minusta tälläisenään(TOSI elämässä) riittää minulle vallan loistavasti.
Mutta kauneus ihan oikesti on katsojan silmissä =). Makuja on niin monia, ei varmaan löydy sellaista ihmistä, jota kaikki pitäisivät kauniina..kukaan ei voi julistaa totuutena, kuka on kaunis ja kuka ei, koska se on vain sen ihmisen mielipide. Toki voi olla hyvä itsetunto, vaikka ei pitäisikään itseään kauniina, mutta minä olen ihan oikeasti mielestäni ihan nätti/sievä :). Niin monien muidenkin mielestä. En odota, että kaikki niin ajattelisivat eikä tarvitsekaan. Eri asia on, onko järkevää arvostella/haukkua toisten ulkonäköä sellaisissa yhteyksissä, kun mielipiteitä ei ole kysytty.

Juu en minäkään ulkonäön arvostelusta välitä vaikka voin kyllä myöntää, että olen siihen syyllistynyt itsekkin monesti kaikesta huolimatta.. Ihminen kun vain olen. On totta, että kauneus on katsojan silmissä, mutta minun kohdallani saa kyllä olla *elvetin likinäköinen katsoja :D :D :p Mutta luonteeni ja huumorintajuni korvaakin puuttuvan ulkonäön.
 

Yhteistyössä