LOKAKUUN 2007 MAMMAT, Herhiläisten surinat vko9

ei kun koiranpentu on niin ihana,tuoksuu hyvälle,tuhisee vieressä..ihana katsoa kun se näkee unta ja pikku tassut vipattaa..ne osaa pissiä ja kakkia sanomapaperille,etikalla saa rauhaan sähköjohdot,ei ne yletä vielä sohvalle :LOL: tilda ota pentu ota pentu ota pentu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
tytteli :x onneks tässä ei ole sikaloita lähellä. Tuo olis varmasti ja siellä |O


:LOL: :LOL: lehmänsontakin kävi sikalan puutteesta :$ Hyi hemmetti, ihan tuolta muistin syövereistä tulee se "tuoksu" :snotty: Onneksi näillä seuraavilla ei ole ollut tuollaisia himoja!
 
neuvolassa käyty.
tytyllä painoa 7980g (ed kerralla 7360g)
ja pituutta 63,9cm (ed kerralla 62,5cm)
piikki tuli,mahallee ei suostunu olemaan,vaan kamalan porun nosti.raiku puol terveys keskusta.saatiin varvas jumppa ohjetta,kun tytyllä on kaikki neljä varvasta kippurassa jalkapohjaa vasten,ja ukko varvas vaan töröttää pystyssä.pitää niitä suoristella..ei ole vaarallista kuulemma.hassun näköstä vaan.. :D

sitten valittelin et kakka on himpun liian kovaa(siis venlalla) ,ja tulee papanoita.nyt kahden päivän ajan pitää jokaisella ruokaverolla(kiinteellä) antaa muutama t-lusikallinen luumua,ja vaikka nokkamukista vettä.kakka saapi mennä vaikka löysäksi,tuleepahan kaikki kikkareet suolen mutkista pois.
kyseli et mitä puuroo annan..no kaurapuurokin kovettaa mahaa :eek: hyvä tietää..

minnuu väsyttää,ja jotenkin masentaa..ja v******a, ensinnäki tää särky jos ei kohta rupee loppumaan,mie tulen hulluksi.sanoinkin tossa isännälle että ei taija tosta antibiootistakaan paskan vertaa apua,kun luulis et se olis jo ruvennu vaikuttamaan,ja helpottamaan särkyä.miun tuurilla joudun uuden kuurin siihen hakea.

täällä on ollut sukulaisista juttua ja oliko se yksäiti joka tuumaili ettei ota kehenkään yhteyttä enneku häneen otetaan yhteyttä..mie olen kanssa miehelle sanonu et mikä hitto mie oon aina ottamaan yhteyttä kavereihin (jotka jäi entiselle paikkakunnalle) eihän kukaan pidä minuunkaan yhteyttä.niinku vanhimman tytön kummitkin ovat puhuneet et pitäs rotinoille tulla..ei oo näkyny ja neiti kohta puol vuotta..toissa viikolla laitoin viestii,sit vaan kyseli et minkä kokonen venla on..et mahtuuko rotina vaatteet vielä päälle..kuulemma mahtuu :eek:
heillä kiirettä,ja joka v-loppu aina jotakin ohjelmaa..sillo päätin et,minnuu nähe käyköö rotinoilla vaik ku tyttö pääsee ripille,mie en kysele enkä viestittele.

sama on isännän yks veli eukkonee,asuu tossa n.4km päässä.eivät ole käyneet.kaikki muut vellokset ovat käyneet.sanoinkin miehelle että lauantaina kun on appiukon synttärit niin mie kyllä aijon sanoo (Jos ovat siellä) että ei oo passannu käydä,miula ei oo mitää menetettävää..ärsyttää tollaset.miun sisko on useemmin turusta asti käyny meillä ku miehen veli tosta 4km päästä. :eek:

ja sitten isännän yks työkaveri,niiden on pitäny tulla jo huit hait ajat sitten käymään,no olivat naapurissa tossa venlan kummeilla käyny,no tää venlan kummitäti on sellanen emäntä et sanoo,kyllä ihan suoraan mitä on mieltä.no anne oli kyselly et joko rotinoila olette käyneet,no ne olivat jotain mumiseet että ei,ku ei nuo työvuorot oo oikein yksiin sattunu..anne oli pamauttanu et luulis et nyt 5kk.een joku vuoro nyt olis sattunu että ei olis töitä..
no ei meille sit kai kukaan haluu tulla..kun on noin vaikeeta..
mut jotenkin tuntuu että pitäskö miun olla se aktiivinen osapuoli joka ruikuttaa kavereita kylään,ja joka käy kylillä.en tiiä.

ulkonakin olis lumitöitä..hitto jos ei tätä koloo pakottas niin lähtisin tonne noita työntelemään..

mutta nyt taijan lähtee kahvin keittoon.
 
Voi itku, te kirjoitatte niin nopeaan, et ei kärryillä taho pysyä.
Tääl ei mittään uutta,lauantain bibbaloita odotellessa. Ärsyttää vaan, kun itse ei kehtaa ottaa oikein ,kun imetän ja olen äärimmäisen laiska pumppaaja.No koska neiti nukkuu läpiyöt, niin sen pari sallittua siideriä aion maistella ,kuhan neidin yöunille saan.Mut nyt lopeta,kun hankalaa kirjoittaa vasurilla ,kun tyttö tissillä tässä.
 
niinukka Meil asuu sukulaisia ja tuttuja kauempana. Aina kysellään, että koska me ollaan tulossa sinne, kun meille on kuulemma niin pitkä matka ettei viitti lähtee. Juu, se onkin maantieteellisesti eripituinen matka meitin ajaa sinne, kuin heitin tänne....
Ärsyttävää. Me kuitenkin joudutaan pakkaan autoon vauva, koira ja kamppeet ja rojut kaikille. Moni noistakin kyselijöistä on lapsettomia ja eläimettömiä. Mut niin se vaan on, että täältä olis lyhyempi matka sinne ja meitin helpompi tulla :headwall:
 
tilda,ainahan voi ottaa sijoitukseen koiran..eli yleensä on puolet oikeasta hinnasta,tai vähemmänkin ja sit sillä on esim. 2 pennutusta ja koira on sen jälkeen kokonaan sun oma..ennen tätä pennutusta se on sun ja kasvattajan yhteisomistuksessa..
 
Tilda jos otat koiran ota karvaton malli...meitin hurtalla on karvanlähtö pahimmillaan ja sen huomaa :kieh: karvatuppoja joka paikka täynnä ja imuria saa huudattaa jatkuvalla syötöllä..onneks toi tyttö ei ole niin iso että konttailis lattialla, mahtais olla näkönen :LOL:
 
Tilda: Mullakin välillä puskee se kuume :eek: , aina ollut useampi koira ja nyt ei ole kuin yksi |O Mutta tämä minun elämäntilanne taitaa tällähetkellä olla sellainen, että jos vähän vielä siirrän :| Nytkin tuolla netissä kävin katsomassa belggariyhdistyksen pentulistaa :whistle: Mutta saahan sitä haaveilla ;) Mutta kyllä minä vielä... mutta kun mulla on ollut periaate, että koulutan koiran kun sen otan, varsinkin tuollaisen palveluskoira rotuisen. Aina niin tehnyt. Itse olen aina inhonnut, kun tuolla lenkkireitillä tulee niitä kouluttamattomia ja huonokäytöksisiä rähiseviä vastaan :kieh: Nyt vaan näyttäs että aika menee ihan muuhun jonkin aikaa, mutta sitten minä KYLLÄ otan :D Ja onhan mulla vielä tuo vanhus tuossa jota saan paijata ja käydä sen kanssa lenkillä, kopsakka kaveri vielä. Ei uskoisi, että 10v kohta mittarissa :)
 
Niinukka
Samanlainen tilanne täällä.
Entiselle paikkakunnalle on vajaa 40km ja silti ei voi käydä.
Mun paras kaveri, jolla on 2 lasta, sanoo, ettei viiti lähtee ajamaan kun tytöllä on niin voimakas matkapahoinvointi. No pääseevätpä kuitennii reilun 100km:n päähän syömään...
Minä ukolle sanoin, etten aio enää kavereitten ja tuttujen luona käydä ennenkun käyvät meillä. On se kumma, et kehtaavat valittaa ettei käydä, eivätkä suostu ymmärtämään, et on tosi hankalaa 5 tenavan kanssa lähtee ja kahella autolla. Useimmilla kavereilla ei oo lapsia ollenkaan tai 1-2 lasta. No onhan niillä sitten niin raskasta kun pitää käydä töissä ja siivota (päivisin siis tyhjä talo) ja tiskata ja laittaa ruokaa ym. Mitähän luuleevat minun sitte tekevän.
Miehelle viime viikonloppuna tapaamisen jälkeen sanoin, et entisten kavereiden on turha tulla vinkumaan enää myötätuntoo, ja lohduttavaa olkapäätä ym. Nyt voin hyvällä omallatunnolla sanoo, että mulla on palstallinen uusia ystäviä, joista ei yksikään käyttäytys siten kun ne. Siis soittaavat ja käyvät sillon kun tarviivat jotain.
Että mua taas rupes ärsyttämään...
 
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
tilda,ainahan voi ottaa sijoitukseen koiran..eli yleensä on puolet oikeasta hinnasta,tai vähemmänkin ja sit sillä on esim. 2 pennutusta ja koira on sen jälkeen kokonaan sun oma..ennen tätä pennutusta se on sun ja kasvattajan yhteisomistuksessa..

Tuossa täytynee olla tosi tarkkana tuossa sijoitushommissa. Mulla on ollut ja ei toiminut yhtään

:/ Vaikka kaikki oli mustaa valkoisella papereilla. Ja kannattaa varmistaa vaikka kennelliitosta, että ne vaatimukset eivät ole kohtuuttomat. Yleensä pennutus täytyy tehdä koiran ollessa 4v mennessä, sitten sopimus raukeaa siten, että koiran omistajuus siirtyy kokonaan sille kellä se koira on sijoituksessa. Itse en enää henk kohtaisesti ottaisi sijoitukseen... oma se kuitenkin on oma. Ei ole kuitenkaan ihan sama kuin olisi oma. Ne pennutukset ja muut. Sovitaanko pennutetaanko kasvattajalla vai sijoituskodissa jne. Ja aina ne pennutukset eivät ole riskittömiäkään. Itse ainakin en raaskisi Brendaa antaa minneen moneksi viikkoa :( Noi on sellaisia juttuja, että niistä kannattaa vaikka jonku ihan kokeneen ihmisen kanssa puhua jolla ollut sijoituskjoiria. Ettei pentuun ihan lovessa kuittaa ihan mitä vaan alle. Välillä niitä ihan kohtuuttomuuksiakin kuulee.

*muoks ennemmin itse vaikka maksan osamaksulla, kelpo kasvattaja kyllä myy niinkin.

Ja jokaisen ihan oma asia, miten ja millai päätyy sen koiruuden itselleen hankkimaan. Tietty se sijoitus on yks vaihtoehto.
 
Koirista On tää ehkä vähän huono elämänvaihe yrittää kasvattaa nuorta koiraa. Meitin karvakasa on vuoden ikäinen ja välillä tunnen tosi huonoa omaatuntoa kun ei aika riitä sille. (olen vuoronperään huono äiti ja huono koiranomistaja :'( ) Tai kyllähän tuolle pyritään antamaan aikaa ja olemaan sen kanssa, mutta ei kuitenkaan niin paljoa pysty antamaan kuin haluaisi. Välillä on niin väsy, ettei tule kuin tiuskittua, sen sijaan että ohjaisi koiraa :( Ensi kesänä poika on onneksi sen verran iso etti tissiä tarvitse koko aikaa. Voi sitten lähteä tuon koiran kanssa harrastamaan, saa mies jäädä kotio pojan kans.
 
tytteli,ainahan se sijoitus on sijoitus..ennen sitä täytyy tutustua kasvattajaankin kunnolla ja kannattais kysellä muilta kasvattajan sijoituksilta miten heillä on menny..mutta uroksenkin saa sijoitukseen,eli ei tarviis pennutuksia miettiä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
tytteli,ainahan se sijoitus on sijoitus..ennen sitä täytyy tutustua kasvattajaankin kunnolla ja kannattais kysellä muilta kasvattajan sijoituksilta miten heillä on menny..mutta uroksenkin saa sijoitukseen,eli ei tarviis pennutuksia miettiä..

Niin toki on uroksiakin, vaan harvemmin kuitenkin. Yleensä siinä tapauksessa ainakin belgeissä sijoittavat, että jos esim. ulkomaantuonti uros jne. Muutamia kasvattajia tunnen ja itsekkin pienimuotoisesti kasvattanut. Tuo sijoittaminen on kuitenkin niin sitovaakin. Ja tosi tarkkaan kannattee sopia ne kaikki jutut, kuka hoitaa mitäkin ja miten, terveystutkimukset, jne. Haaveissa vielä taas joskus (siis se kasvatus, vaikkakin kovaa hommaa!), kuhan löytyy joskus ainesta ja annettavaa taas rodulle :heart: Mulla oli vielä tuttu se kuka mulle sijoitti aikanaan koiran, ja ei toiminut... homma ratkes kuitenkin sitten sillai, että koiralla todettiin sellainen sairaus, ettei voitu käyttää jalostukseen, siirtyi sitten minun omistukseen.
 
mulla on kans liian vähän aikaa tolle nuoremmalle koiralle..tuo vanha narttu nyt ei liikuntaa silleen ees tarvii kun se jaksaa kävellä enää reilun 1km..mutta sekin iltaisin tuppaa istumaan jalkojen päälle et nyt äiskä rapsutat vaan mua..
ja uros taas tarttis sitä lenkkiä..no käydään sillon ku kerkeen/jaksan mut me ollaan nyt käyty mun kaverin luona jossa on 3 isoo narttua..edi saa juosta siellä ja leikkiä niiden kanssa..se onkin aika hyvä liikunta muoto..jäälle veisin molemmat jos luottasin että ei oo sulia kohtia..
 
Täällä kanssa yksi koirakuumeinen.Meillä on ennestään tuossa 11 vuotta vanha snautseri narttu ja suursnautseria tekis mieli, vanhuksen kaveriksi.
Mut luulen et ukko pistää hanttiin...
No katsotaan,joskus tuossa myöhemmin. Snautserit siitä hyviä et niistä ei karva lähde ja kun alkaa irtoamaan, niin onneksi itsellä trimmivehkeet jolla trimmata taas. :D . Itse aikoinani olen yhden pentueen kasvattanut ja on ne niin ihkuja ne pennut,ei tehneet muuta kuin söivät yhden sohvan ja tekivät poltttopuista hammastikkuja ja emäännän kengät oli myös kurmee listalla :LOL: .
 

Yhteistyössä