LOKAKUUN 2007 MAMMAT, Herhiläisten surinat vko9

No nyt on bataatit keitelty ja typykkä jo maisteli innoissaan sosetta (tiedän, tiedän, olen huono äiti :headwall: :) ) vaikka 4kk tulee vasta 8.pv.. Onko kaikke mesettämässä kun täällä on niin hiljaista...
 
Minen ainakaan mesetä. Noista muista pettureista ( ;) ) en tiiä.
Just sain ruuan uuniin ja kuudes koneellinen pyykkiä menossa. Vielä ois joitain koneellisia...
Siis pesen joka päivä pyykkiä, mut noi jättipaketit huutiksesta lisäs pyykin määrää aika rutkasti. Lisäks sain reilu vko sitten uuden mankelin ja siitä innostuneena mun piti pestä KAIKKI meidän liinavaatteet ja mankeloida ne.
Ja liinavaatteita ei oo mitenkään vähän... |O
 
Auttakee!

Hilma heräsi juuri uniltaan ja naama on täynnä punaisia läikkiä. Täysimetyksellä mennään edelleen ja mitään ihmeellistä en ole syönyt. Mitään iho-ongelmia ei ole aiemmin ollut. Mitä tää voi olla? Silmiään hieroo kovasti, muuten eivät tunnu vaivaavaan - mutta naamaan läiskiä nousee kokoajan lisää...muualla niitä ei ainakaan äsken ollut. Mitä tää voi olla???
 
Oliivia Ilonalla joskus naamaan nousee punaisia laikkuja (punoittaa reilusti) kun hän herättyään alkaa syömään saman tien (imetyksellä mennään..). Laikut häviävät jonkin ajan kuluttua, eikä tätä tapahdu aina..Muuta syytä en ole keksinyt miettinyt vain, että olisiko syynä jokin ruoka-aine jota itse olen syönyt.. Koska typyllä laikut häviävät pian eikä mitään muita iho-ongelmia ole en ole ollut huolissani.. Seuraile Hilmaa ja jos laikut ei häviä tai niitä tulee muuallekkin tai tulee muita oireita niin ota yhteys lekuriin..En osaa tämän paremmin auttaa...
 
Ihan sileitä läikkiä ympäri naamaa - tosin nyt niitä alkaa olla jo niin paljon, et koko naama on punainen. Imetin neidin ennen päikkäreitä, mutta en mitään ihmeellistä ole tänään syönyt. Ja noita silmiä tuo hieroo nyt ihan hullun lailla...
 
Oliivia
Onko muita oireita? Nuhaa?

Tinakenkätyttö
Elä hylkää meitä. Loppujen lopuks täällä on aika paljon sellastakin juttua, missä ei oo mitään tärkeetä tietoo ja nehän pääsee rullaamaan nopeesti ohi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja oliivia:
Ihan sileitä läikkiä ympäri naamaa - tosin nyt niitä alkaa olla jo niin paljon, et koko naama on punainen. Imetin neidin ennen päikkäreitä, mutta en mitään ihmeellistä ole tänään syönyt. Ja noita silmiä tuo hieroo nyt ihan hullun lailla...
Kuulostaa allergiselta reaktiolta..pystytkö soittamaan vaikka tk:n päivystykseen..
 
Ei mitään muita oireita. Tavallista väsyneempi on ehkä ollut, mutta toisaalta koko viikko on ollut touhukas. Tk:n päivystys on jo täällä kiinni - jonotan puhelimessa parhaillaan keskussairaalan ensiapuun...
 
Ei hitto että mä oon tyhmä!! Nyt vasta tajusin, että mä söin lounaaksi tonnikalasalaattia ja sitä en oo syönyt ainakaan pariin kuukauteen. Tonnikala on ainoa kala, jota itse voin syyä muille oon allerginen :headwall: - eli Hilma ilmeisesti reagoi tuohon kalaan.

Ensiapuun soitin ja sanoi, että saa tulla heti jos huolettaa, mutta uskoivat, että tilanne rauhoittuu pian. Ja tosiaan, nyt nuo läikät alkaa vaalenemaan. Mutta nyt ois taas syötön aika - mitenkähän käy? Mitenköhän kauan kalaa ( jos siitä johtuu ) erittyy äidinmaitoon?

Kiitoksia tuesta - olette kyllä ihania :hug: :heart:
 
oliivia: no onneksi siellä jo läikät vaalenee.
onneksi ei mitää vakavampaa,varmasti ehdit kuitenkin säikähtää
:hug:

elähän nyt tinakenkätyttö minnee katoa:)
en minäkää meinaa aina pysyä perässä.
ja välillä kyllä menee väkisinkin nii että ei kerke kaikkee lukea.

milekolta pitikin kysyy että ootkos joutunut minkälaista postimaksua maksaan ku oot tilannu huutiksesta?

minua kutsutaaaaaa :wave:
 
Hilmalle tuli näläkä silleen, et ruokaa piti saada just ja heti. Katsotaan nyt mitä tapahtuu..
Tulipahan selväksi, että kalalle sitten ilmeisesti on allerginen. Nyt on neiti ainakin ihan normaalin värinen, aika hurjalta näytti kyllä vielä hetki sitten.

Tinakenkätyttö
- älä mee minnekään :hug:
 
Hei ! =)
En ole nyt oikein ehtinyt tànne tànààn kun lupasin annikalle.. ( tai itselle.. :D ) ettà tànààn ollaan vaan ihan "kahdestaan" Nyt neiti sitten rauhoittu katsomaan tuota tomi traktoria niin hipsin àkkià tànne.. tosiaan kaikkia en ehdi kyllà lukea... :/

Tànààn sekoittelin maitoon vàhàn tuota kerma riisi jauhetta, ettà sain siità sitten vàhàn paksumpaa tavaraa ja kaikki meni eli kelpasi hyvin.. Soseita olisi tànààn syòty vaikka koko purkillinen, mutta en uskaltanut antaa 4 lusikallista enempàà ja vielà iltapalaksi sitten keksi niin eikòhàn meidàn neiti pàrjàà =) Jotenkin tuntuu ettà annikalta on veto poissa.. Hirvittàvàn rauhallinen ja katselee vaan ympàrilleen mutta ei oikein naureskele tai juttele.. Mistàkòhàn voisi johtua... Toivotaaan ettei ole kipeàksi tulossa...

Hyvà ettà Hilmalla onneksi kaikki taas hyvin! :hug:

No minà toivottelen kaikille kivaa illan jatkoa ja menen valmistamaan pàivàn viimoisen aterian annikalle! =)
 
oliivia toivottavasti pikku hilima nopiasti paranee..tuli vaan mieleen et tähän kuume/flunssaan liittyy nuo iho-oireet,meille sanottiin lääkärissä et ei saa säikähtää jos tulee just tollasta ihottumaa,mut jos teillä ei olla kipeenä nii sit se voi kyl olla joku allergia homma..
hermot taas pikkisen kireellä..
 
me ollaan tänään oltu maalla mummun ja vaarin mökillä laskemassa pulkkamäkeä ja paistamassa nuotiolla makkaraa. Ja kyllä muksut tykkäs (siis isommat). :D

tytöillä oli tänään 5 kk neuvola ja mitat oli ihan komeita.Emma painoi 5790g ja oli 60 cm pitkä ja Essi painoi 5800g ja oli 61 cm pitkä.

Ja Essi oppi tänään kääntymään vatsalleen jippii. :D

Piikitkin tytöt sitten saivat ja se hiukka heitä harmitti. :'(

Ellalla ollu tänään kasvoissa just jotain punaisia läikkiä ja sillä oli tossa se flunssa justiinsa. :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinakenkätyttö:
tulin sanomaan kaikille hyvää jatkoa!
tuntuu etten oikeen kestä teidän juttujen perässä niin en taida jaksaa kirjotella enää tänne..
mutta kiitoksia seurastanne!
Älä mihinkään häviä, enhän minäkään nykyään ehdi kirjoitella ja lukea kaikkea. Mutta silti täällä on kiva olla ja jutskata kun siltä tuntuu. Sillä meillä tosiasia on se että tytöt alkavat vaatimaan huomiota enemmän ja enemmän mitä vanhemmiksi he tulevat. Joten kirjoittelu taitaa kohta jäädä näin ilta puuhiksi. :saint:
 
Me sitten käytiin moikkaan kamua... Oli ihan kiva reissu, vaikka nämä reissut on aina äidin lepohetkeen... äippä taitaa olla enemmän väsynyt kuin poju :LOL: Vaikka kyllä noi hyvää tekee...

Tinakenkätyttö ei kannata lopettaa. Oli täällä mullakin äsken 3 sivua luettavaa, että pääsis edes suunnilleen perille, mitä tänään on tapahtunut. En jaksanut lukea tarkkaan kaikkia, kunhan selailin läpi... :ashamed:

Soseista kyll lämmitetään noi "ruoka"soseet, hedelmät kylmänä. En ole edes kokeillut miten menis lämmitettyinä... Joka kerta on joko suoraan kaapista tai jääkaapista... ja hyvin uppoaa... Vellikin menee hätätilanteessa kaappi lämpöisenä.... Mutta yleensä vellin lämmitän just ja just lämpöiseksi...
 

Yhteistyössä