LOKAKUUN 2007 MAMMAT, Herhiläisten surinat vko9

Alkuperäinen kirjoittaja Tari:
Täällä kanssa yksi koirakuumeinen.Meillä on ennestään tuossa 11 vuotta vanha snautseri narttu ja suursnautseria tekis mieli, vanhuksen kaveriksi.
Mut luulen et ukko pistää hanttiin...
No katsotaan,joskus tuossa myöhemmin. Snautserit siitä hyviä et niistä ei karva lähde ja kun alkaa irtoamaan, niin onneksi itsellä trimmivehkeet jolla trimmata taas. :D . Itse aikoinani olen yhden pentueen kasvattanut ja on ne niin ihkuja ne pennut,ei tehneet muuta kuin söivät yhden sohvan ja tekivät poltttopuista hammastikkuja ja emäännän kengät oli myös kurmee listalla :LOL: .
:LOL: Tuttua mulla oli viimeksi 8 belgianpaimenkoiranpentua :eek: en muuta ehtinyt, kuin lappamaan sitä pissaa ja kakkaa.... olivat oikeita riiviöitä! Mutta silti :heart: Hyvä kun siihen aikaan olin tapaillut yhtä miestä ja hän oli ihan pokkana kehuskellut kavereille, että tyttökaverilla on 10 koiraa :LOL: (2 aikuista)


Yks niistä pennuista nyt mulla täällä jaloissa makoilee :heart:
 
mä haluaisin joskus itelle omasta koirasta pennun :D
tuli muutes mieleen et pitäs emma viedä rokotuksille kun en ottanu niitä ku en tienny miten leikkauksessa käy..pääsis sit näyttelyihin..joensuussa ois toukokuussa kansainväliset ja kuopiossa sit elokuussa..ja tässä lähellä on sellasen nlyt joissa oon aina emman kaa ollu nii pakkohan se on sinnekki mennä :LOL:
 
Me ostettiin just kirppikseltä annille sellanen 10 cm korkea valkoinen niiin söpö koiranpentu, jonka selästä lähtee johto, ja siinä kauko-ohjain. Haukkuu ja kävelee, ei lähde karvoja eikä tarvi käyttää ulkona, hinta 1,50 ? :LOL: :LOL: No joo, siis mulla ei onneks ole koirakuume, ja lasten myötä kissakuumekin kadonnut. Toinen kisu annettiin pari kuukautta sitten pois, Elmosta en koskaan luovu, mut Elmo ei olekaan kissa vaan.... ihminen? No jotain kuitenkin enemmän :D

MInttu nukkuu, jatkan lattian luutuamista ja sit kahvin keittoon. En jaksanut panna ulos kun nukahti tossa sohvalla syliin, eli nukkunee sen 45 min.
 
Jassoo...joskos vähän paremmalla päällä tänään :whistle: ensimmäisenä Yo :hug: :hug: :hug: :hug: mä voin kans alkaa sun siskoks,mulla kans kaks veikkaa.
Ja tosta yhteydenotosta ei oo puhelin soinu ei..eikä muutenkaan kukaan kaipaillu,saa nähdä kauan jatkuu.Tää mun ystävä kestä hehkutin aiemmin,kuka Pessiä hoitaa jne..löysi Facebookista vanhan kaverinsa eikä oo sen jälkeen kuulunu..olihan Pessi sielä la yötä mut muuten ei mitään oo kuulunu.Ja ei muuten mut käytiin siis yhessä salilla ja kävi joka päivä meillä kahvilla,nytpä oonkin käyny sit yksikseni toista viikkoo salilla ja keitelly kahveja vaan ittelleni.Meiän äippä ihmetteli et mikä sille nyt on tullu,tokasin vaan et on varmasti löytäny parempaa seuraa...

Meillä kans kiljutaan,äristään,karjutaan ja nyt uusin juttu et suu kiinni Pessi mumisee :) hauskan kuulosta.

Ja nyt tääläkin kyselen et mistä kaikesta teette lihasoseita??Siis pelkistä jauhelihoista vai?Ne pitäs ottaa jossain välissä hommaks.Tänään loppu sit vellit,tai aamulla annoin kaura-ruis velliä vai mitä oli ja nyt illalla sit puuroo kera hedelmäsoseen.Ja Pessille ton syöttötuolin laitoin käyttövalmiiks,meillä siis tollanen hobbyhallin minou-syötötuoli..vastaava kun tripptrapp. ainoo vaan et puuttu noi pehmusteet...Testattiin ja hienosti siinä istu tuettuna tyynyilla ja mä pidin kiinni vielä..mut saa nähdä syödäänkö siinä ihan vielä kuitenkaan.Sitterissä vaan se huono kun kinkee ittensä sieltä aina ihan etukenoon...

Mileko,niin siis minkä ikäsenä teillä kakkonen seissy tukee vasten tms?Ja muita kellä ajoissa noustu seisoon?...Tänään Pessi meinaan seiso sillain et pidin sitä vaan käsistä kiinni ja pysy siinä tosi hyvin.Sillain siis et voi melkein pysyä pelkkää tukee vasten seisomassa,en kuitenkaan anna vielä sillain seistä.Ja jätkä vaan nauraa räkätti... :LOL:
Kuinkahan nuorena tuo voi nousta seisoon oikeesti?

Jassoo,huuto kuuluu
 
Yo:lle iiiiiso :hug: muuta en oikeen osaa nyt sanoa.

Mitäs mun piti... ainiin nukkumisista ja hereilläolosta, Juho on kerralaan n.3-4h hereillä ja nukkuu päivässä kahdet päikyt, yöunien pituus vaihtelee 9-11 tunnin välillä keskimäärin sen 10 tuntia.
Yöunilta herää höpöttelemään, yleensä on ihan poikittain sängyssä ja viuhtoo siellä menemään ja höpöttelee. Sitten kun mä nostan pääni ylös ja katon mitä sänkyyn kuuluu, tulee pojalta levee hymy.

Minnu vee ituttaa |O Hitto että ihminen voi olla tääs tyhmä.. minä itse siis..
Meillä on kerran kuukaudessa äiti vauvaryhmä ja tykkään kamalasti käydä siellä. Eilen sitten keräilin Juholle jo tyttöjeniskemis vaatteet valmiiks että päästään aamulla pikaseen lähteen kun se on vähän huonoon aikaan meijän rytmiä ajatellen. No siinä sitten yöllä yhen maissa katoin kalenteria vielä kerran kun uni ei tullu, se samperin ryhmä oli ollu eilen :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
Mun pitää ostaa jostain uudet aivot, kyllä rupes niin ketuttamaan että!!

:D Huvitti eilen... (joo mä olen huono äiti kun pidän itkuhälytintä vauvan kanssa samassa sängyssä )
Juho nukku toisia päikkyjään sängyssä, sitten häläristä rupes kuuluun ihmeellistä rapinaa, hetken mä sitä kuuntelin ja menin kattoon että mikä oikeen rapisee, Juho oli tyypilliseen tapaansa ajelehtinu sängyssä ja suoraan sen hälärin luo, siellä se sillä hälärillä leikki ja maisteli miltä maistuu.. no enäänpä en laita häläriä sänkyyn... :D Mua vaan niin nauratti kun toinen onnessaan leikki sillä hälärillä :heart:

Meillon ihan hirvee tuuli ja kahen tunnin sisään tullu kaks astetta pakkasta, pitääki vissiin mennä heittämään peitto vielä tonne vaunuun...
 
Juu Mileko,täältä toinen sisko mukaan :D

Eli siis se ei ois mahdotonta et tuo seisois tukee vastan kohta..ainoo vaan et en kyl keksi miten se ite pääsis nouseen..sitä vähän epäilen kyllä. Mä oon ite kävelly 9kk.Peetu oli 8kk kun otti ensiaskeleet,alko kunnolla käveleen 11kk
 
jee,postissa tuli tuolle hulivili koiralle ruokanäytteitä ku tilailin nii näköö mikä sille ois paras..ja sit ihana yllätys..mun täti oli laittanu dvd:lle kuvia ku käytiin jouluna mun mummon ja isän luona..ihania kuvia :heart:

mileko..mää sit tuun teillä käymään ku liikuskelen syvänniemellä :D
 
hahaa..sainpas uudestaan ainakin hetkeks Pessin unille.Syli vauva kamaa tuo mun lapseni tänään,taitaa ne hampaat olla tuloillaan kun on niin kränänen (toivon ainakin ettei muuta).
Niin ja vielä tohon seisomiseen jne...sais meinaan kyl oikeesti Pessi oppia nopeesti noi jutut ettei sit elokuussa jää ihan jalkoihin tarhassa...ois vähän helpompi viedä jos kävelis jo sillon elokuussa..tai ees melkein.

No ei se nukukkaan :wave:
 
Täälhän on monilla lapset alkaneet kävellä ajoissa! meidän esikoinen alkoi kävellä vasta, kun pikkusisko oli jo syntynyt,kiva oli kannella vauvaa ja poikaa yhtäaikaa,eli alkoi kävellä ilman tukea vasta 1v3kk vanhana,ja kakkonen alkoi kävellä 1v2kk vanhana,saas nähdä kuin tää kolmas sitten.
 
Äitylille paljon onnea!!! :flower: :)

koirista ollut täällä puhetta,meilä on 2,5-vuotias ihana sekaroituinen neiti koiruli :heart:
niin kiltti ja lutunen.
poden kyllä huonoa omaatuntoa ettei niin paljon tuu huomioitua enää ku ennen :headwall:
vaikka ei se nurkkaan jää :)
muistaa tuoda ittensä esille...

juu,tympeistä sukulaisista täälläkin kokemusta...kerron siitä sit joskus.

voi että mamma3 on ollu ahkerana!!!
saisimpa minäki joskus aikaseksi pullat ja sämpylät

ai että...miettikääs just leivottuu pullaa ja kylmää maitoo! :p
oikeesti,minä oon ihan hirvee syömää nykyää,etenki makeeta :ashamed:
sitä jäätelöäki kuluu kamalat määrät,äh,en kehtaa ees sanoo määrää:LOL:

hitsi et tein hyvän löydön tänää kirppikseltä,puuhapete verhot yht.1e
todella siistit!
juu ja löytyhän sieltä batman paita(sellanen hihaton)
ja oikeen komeet pökät :)
sit kaappin löysin eurolla "romutötterön"...siis mikähän sen oikee nimi on :/

tytöille ois ollut tosi ihania mekkoja yms.

nyt me lähtää porukalla kyläilee :wave:
 
mistä työ puhutte???!!!!minäkö pihalla :whistle: :whistle:
onneakki jollekki... :D
oon pikkasen laiska ollu tänään,en jaksa ees teijen juttuja lukee...mistä lie johtuu!!!!varmaan toi keli :|

koirista oli jotain...meil isäntä on ihan kissaihminen...mulla menee kyl välillä hermot tohon karvakasaan.....koiran jos otan niin otan Samojedin...ja sillon vasta ku lapset isompia
 
Tulipa tuossa ulkoillessa mieleen lisää tyhmiä(?) sosekysymyksiä. Meillä tuo 4kk maaginen ikä saavutetaan ensi viikolla, joten aattelin alottaa sitten kerralla kaikki maholliset mössöt (no, jos en kuitenkaan ihan kaikkia). Mut mitens, kun kehotetaan alottamaan muutamalla lusikallisella ja nuo juuressoseet antas mielellään lämpiminä, niin mites se yks lusikallinen lämmitetään? Siis mikroon tuntus vähä höhlältä laittaa, vesihaude?
 
hipkukka..
mä kyllä annoin ekalla kerralla 1/3 purkillisen maissi sosetta tai sit kasvissosetta..ja lautaselle laitoin ja lämmitin sen..meillei oo poitsulle tullu mitää masu vaivoja kiinteistä..
ja jos aiot antaa yhden lusikallisen niin varmaan voit antaa huoneenlämpöisenä..
 
hipkukka..
mä kyllä annoin ekalla kerralla 1/3 purkillisen maissi sosetta tai sit kasvissosetta..ja lautaselle laitoin ja lämmitin sen..meillei oo poitsulle tullu mitää masu vaivoja kiinteistä..
ja jos aiot antaa yhden lusikallisen niin varmaan voit antaa huoneenlämpöisenä..
 
Kaivoin sitten sosiaalihallituksen tekemän "meille tulee vauva" -oppaan esille. Ja kohdassa ruokailu sanotaan mm näin:
:attn: opas on vuodelta 1981 äitiyspakkauksen mukana tullut.

Maitoseokset ja nesteet
"Imetystä suositellaan 6-12 kuukauden ikään saakka"
"Imetyksen loputtua vauvalle annetaan maitoseoksia. Vauva voi juoda keittämätöntä maitoa 9kk ikäisenä. Sitä ennen maito on aina keitettävä ja siihen on lisättävä vettä."
"Vauvan janojumaksi riittää jäähdytetty keitetty vesi."
"Keitetyllä vedellä laimennettua tuoremehua voi vauvalla antaa n.2kk ikäisestä alkaen."

Kiinteä ravinto
"Vauvaa aletaan totuttaa kiinteään ruokaan 3-5 kuukauden iässä"
"Tuoreita kasvis-, marja- ja hedelmäsoseita annetaan lapselle noin kolmen kuukauden iästä lähtien"
"Raasteet ja soseet jauhetaan hyvin hienooksi. Niihin lisätään kasvin keitinlientä, tilkka keitettyä vettä tai tuoremehua. Sokeria ei käytetä."
"Viiden kuukauden iästä lähtien peruna- ja kasvissoseeseen voidaan lisätä vähän hienonnettu lihaa, kanaa, maksaa tai kalaa."
"Suolaa ja mausteita ei suositella alle 9 kuukautta nuoremmille."
"8-9 kuukauden ikäinen lapsi alkaa vähitellen syödä samaa ruokaa kuin muukin perhe. Voimakkaita mausteita on kuitenkin vältettävä. Ruoka hienonnetaan esim sosemyllyllä."
"9kk iässä lapsi voi alkaa juoda tavallista maitoa. Jugurttia, jäätelöä sekä muita maitotuotteita ei suositella annettavaksi ennen tätä ajankohtaa."

---
Onhan tuossa paljon samaakin kuin nykyohjeissa. Iät on vähän eri ja keitettyä vettä painotetaan. Täytyy pistää pojan äitiyspakkauksesta ohjekirja talteen kans, saa sitten hamassa tulevaisuudessa päivitellä nykypäivän ohjeita :D
 

Yhteistyössä