zumba fitness

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laihuttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi!

Mäki nauroin parit kuukaudet tolle zumballe, ja sit päätin ihan mielenkiinnosta tilata, oon viikon treenannu ja voin kertoo et ei todellakaan kaduta hetkeekää se 80e:n sijoitus. :-) synnytyksen jälkeen kun oli viel se 20 kiloo pudotettavaa,ni uskon että tällä lähtee.. kulunut siis 9kk lapsen synnytyksestä, että eiköhän se ala todellakin oleen aika pudottaa nää läskit pois :-) tanssikaa te muut omien musiikkienne tahtiin, tää akka zumbaa kilot pois! :)

Alkuperäinen kirjoittaja nörtti :
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä just:
Kannattaa muuten mainostaa täällä latailevansa piratebaysta kamaa, sehän on niin superlaillista toimintaa...

Laitonta kyllä joo, mutta lataaminen ei ole rangaistavaa. Jakaminen taas on rangaistavaa.

Joo mut ongelma on siinä, et samalla kun lataat, myös jaat muille. Eli on laitonta. Ei ehkä kannata keskustelupalstoilla hirveesti huudella asiasta.

Tilasin paketin helmikuun lopussa tyttärelleni lahjaksi, nyt mennään jo maaliskuun lopussa ja sain juuri tiedon että paketin tulemisessa kestää vielä 2-3 viikkoa. Johan oli sähköpostirumba :P olen kaikkineen lähettänyt alusta asti noin 11 sähköpostia asiakaspalveluun. Lomakkeessa ei toimitusosoitetta - pelkkä tilaajan osoite, tietenkään.. tämä on Suomessa yleisesti ongelma - menet melkeen mihin tahansa nettikauppaan - ei ilmeisesti tule mieleen että aina ei ihminen itse tilaa tuotteita.

Guthy-Renkerillä on käytössä lähetyspalvelu joka lähettää tekstarin tilauksessa annettuun puhelinnumeroon, ja tässä tapauksessa se ei tullut perille - joten paketti oli palautettu takaisin. Kyselin tilausta heti luvatun ajan jälkeen ja niinhän se vaan oli jo siellä. Nyt he tekevät uuden tilauksen ja lähettävät sen uudestaan, ja koska tuote on lopussa, tyttäreni joutuu odottamaan lahjaansa vielä 2-3 viikkoa. En suosittele kyllä tätä palvelua! ihan suutari!

Zumba varmaan on ihan kivaa ajanvietettä, mutta toimittaja - pfft!

Alkuperäinen kirjoittaja joku vaan:
mivä aloin käydä zumbassa, ei olisi kotona tullut tehtyä. tykkään todella paljon ja ryhmässähän se on kivempaa ja sitten kun siellä on ne ohjaajat. kyllä siinä hiki tulee, ja paino putoaa.

Zumbavideolla liikkeet opetetaan ensin että tulevat tehtyä oikein. Meidän zumbaohjaaja ei puhu, ei pukahda (saati tervehtisi), joten siinä vain kieli keskellä suuta seurataan mitä hän tekee ja voi olla että suurin osa tekee liikkeet tehottomasti kun tekniikkaa ei kerrota.

Alkuperäinen kirjoittaja en usko:
Mutta toivottavasti ette usko sitä kun mainoksessa sanotaan, että kuluu jopa 1000 kaloria tunnissa. Ei ole mahdollista.

Mulla menee zumbatunnilla noin 700 ja varmaan kun tulee taitavammaksi, teen enemmän "täysillä" jolloin palaa enempi

Minkä painoisia te olette, kun noin paljon palaa kaloreita? :)
En tajua, itse n.70kg ja tunnin Zumbassa palaa maksimissaankin Polarin sykemittarin mukaan se joku 500 kaloria, vaikka syke huitelee 150-160 koko tunnin.. :/

Olen koulutautunut Zumba-ohjaajaksi ja koulutuksessa painotettiin sitä, että ohjaaja EI OPETA liikkeitä ja puhuu mahdollisimman vähän. Tunnin aikana asiakas seuraa ohjaajan liikkeitä ja kehoa, ei puhetta.

Itse ryhmäliikunnanohjaajana en oikein ole vielä sinut Zumban ideologian kanssa, sillä pidän muilla tunneilla puhumisesta ja opastamisesta, eli ohjaamisesta ja opettamisesta. Pyrin siihen, että liikkeet tehdään oikein ja turvallisesti, mutta silti rennolla otteella. Ajan myötä Zumbankin ohjaaminen varmasti helpottuu...

Tuo 1000 kilokaloria kuulostaa kyllä itsestä TODELLA hurjalta. Enkä oikein jaksa uskoa siihen. Mutta toki kalorinkulutukseen vaikuttaa suuresti ihmisen paino, pituus ja liikunnallinen aktiivisuus. Jos itse (164/58) käyn juoksemassa rankan lenkin eli sykkeillä 160-170 en kuluta kuin 600 kilokaloria, aivan maksimissaan (tarkoittaa jo todella kovia sykkeitä ja oikeata JUOKSEMISTA) jotain lähemmäs 700 kaloria. Mutta toki jos ihminen painaa sen 100 kiloa ja liikkuu samoilla sykkeillä on kulutus tietenkin hurjan paljon suurempaa! Ja se, että kunto kasvaa ei lisää kalorinkulutusta (kuten joissain kommenteissa sanottiin, että kohta pääsen paremiin kulutuksiin) vaan päinvastoin kun kunto nousee ja sitä myötä sykkeet laskevat niin myös kulutus vähenee. Ja ennen kaikkea tuohon kulutukseen vaikuttaa se, että miten teet!! Lenkkipoluilla näkee tolkuttoman paljon ihmisiä jotka etenevät kävellen hitaammin kuin etanat, eihän se kuluta mitään! Samoin jos zumbatessa vain vähän liikut, etkä oikeasti tee töitä vaan pidät vain kivan tunnin niin ei varmasti kulu paljoa yli 200 kcal/tunti. Mutta olen menossa testaamaan tätäkin lajia tällä viikolla, vaikka ennakkoluulot koko pyllyn ketkutusta kohtaan ovat todella suuret :D

Alkuperäinen kirjoittaja MM:
Tuo 1000 kilokaloria kuulostaa kyllä itsestä TODELLA hurjalta. Enkä oikein jaksa uskoa siihen. Mutta toki kalorinkulutukseen vaikuttaa suuresti ihmisen paino, pituus ja liikunnallinen aktiivisuus. Jos itse (164/58) käyn juoksemassa rankan lenkin eli sykkeillä 160-170 en kuluta kuin 600 kilokaloria, aivan maksimissaan (tarkoittaa jo todella kovia sykkeitä ja oikeata JUOKSEMISTA) jotain lähemmäs 700 kaloria. Mutta toki jos ihminen painaa sen 100 kiloa ja liikkuu samoilla sykkeillä on kulutus tietenkin hurjan paljon suurempaa! Ja se, että kunto kasvaa ei lisää kalorinkulutusta (kuten joissain kommenteissa sanottiin, että kohta pääsen paremiin kulutuksiin) vaan päinvastoin kun kunto nousee ja sitä myötä sykkeet laskevat niin myös kulutus vähenee. Ja ennen kaikkea tuohon kulutukseen vaikuttaa se, että miten teet!! Lenkkipoluilla näkee tolkuttoman paljon ihmisiä jotka etenevät kävellen hitaammin kuin etanat, eihän se kuluta mitään! Samoin jos zumbatessa vain vähän liikut, etkä oikeasti tee töitä vaan pidät vain kivan tunnin niin ei varmasti kulu paljoa yli 200 kcal/tunti. Mutta olen menossa testaamaan tätäkin lajia tällä viikolla, vaikka ennakkoluulot koko pyllyn ketkutusta kohtaan ovat todella suuret :D

Itse olen 168cm, 56kg, liikunnanohjaaja toiselta ammatiltani.
Spinningissä palaa sellaset n. 500 kaloria normaalisti, mutta zumbassa on valehtelematta mennyt yli 900. Voidaan verrata siihen juoksemiseen hyvin, jos koko tunnin liikkuu reippaasti.

mä olen kokeillut zumbaa ja vähän turhaa hömpötystä se on. nyt se on ehkä aikansa "trendilaji" mutta niitä taitoja ei oikeen voi edes hyödyntää baareissa tai missän. että haistakaa paska

Mä tilasin zumban, menin aivan telkkarin mainostelun mukaan! :D Katoin ostosteeveetä ja se tuli kyl iha yhtäkkiä. Ei mul oo yhtää ylimäärästä rahaa ja opiskelen ja sillai rahat tiukilla, mut päätin et tohon revin rahat. Nyt sen pitäis iha lähipäivinä tulla ja odotan sitä ihan innolla! :) Tulis jo! ;) Toivottavasti se tehoo ja uskon et jotai ainaki saa aikaan, vaikkei nyt iha nii ku telkkarissa, mut edes vähän. Kivaa! :)

Mä oon käynyt kahdella zumbatunnilla, ja oli eri ohjaajat. Toisesta ohjaajasta, siis sen tunnista (musiikki, askeleet, meininki) tykkäsin paljon enemmän, mutta ei se toinenkaan ihan huono ollut. Hiki virtasi milempien tunneilla ja kivaa oli! En ollu ennen zumbannut, enkä ollut missään aerobiceissä, mutta tanssitaustaa on muuten, joten aika hyvin pääsin mukaan kuvioihin. Tosin ylävartalon ketkutusta ja irtonaisia ruumiinosia en vielä hallitse. Ite tykkäsin tosi paljon siitä, että ohjaaja ei neuvonut mitään, vaan antoi palaa ja sain vain matkimalla tulla perässä.

Tilasin just äsken zumba fitness DVD:n ja heti tilattuani alkoi vähän kaduttaa, koska mietin tuleeko mun yksikseni itsekseni olohuoneessa zumbailtua.. Kertokaa millaista se on yksin kotona, pääseekö siihen fiilikseen niinkuin ryhmässä, edes lähelle? En millään jaksais mitään OPETUSvideoita vaan vaan hyvä musiikki täysille ja mallin mukaan.

Itse olen 166/74kg. Joulusta paino pudonnu 8kg lähinnä uimisella ja lenkkeilyllä. Nyt olen pari viikkoa harrastanu zumbaa, käyny salilla sitä harrastamassa. Naureskelin itse(kin) aluksi lajille ja huvitti ne mainokset ja jotenki tuntu aika lässynlässyn jutulta, että helppoa ku heinän teko. Eipä ollutkaan. :) Tunnilla todellakin virtaa hiki, stressistä ei tietoakaan ja on todella mukavaa! Vaikka todellaki on myöski raskasta. Ekalla viikolla ei ollu niin raskasta, koska liikkeitä ei osannu tehdä kunnolla. Nyt kun osaa suunnilleen oikeen ja lantio keinuu, vatsalihaksia käyttää, käsiä heiluttaa, hyppii jne suunnilleen yhtä aikaa tunnin verran, niin kyllä tuntuu!

Mulla ei ainakaan riittäis innostus laittaa kotona musiikkia soimaan ja tanssia. :D Olen usein kokeillut, mutta on se aivan täysin erilaista. Saattaa aluksi tuntuakki mukavalta, mutta pidemmän päälle ei ole ja pitäis kaiken lisäksi osata tehdä semmosia "teholiikkeitä", mutta eipä niitä tuolla pääkopan sisällä ole ja ei niitä heti osaa. :)

Kaikki sukulaiset sun muut on suunnilleen nauranu, kun olen kertonu harrastavani zumbaa. Bodysteppiä olen myös harrastanu ja voin kertoa, että ei ole todellakaan yhtä mukavaa. En tajua tätä "hyi zumbaa" ja monet ihmiset sanoo näin, vaikka ei ole kertaakaan kokeillut, ainakaan kunnolla.

Niin ja kaloreita on kulunu joku lähemmäs 500/h, mutta syke käy +200 välillä. :)

Meilla on taalla joka keskiviikko jarven rannalla kesazumbat. Kertamaksu on 2 e , kuntokeskuksen jasenet paasevat ilmaiseksi. Just tulin sielt perheen tyttojen kanssa. Pienempi tytoista oli alkuviikosta tahan paivaan asti zumba-leirilla ja taman pv kohokohta oli upea zumba-esitys.

Olen ennenkin sanonut, etta tassa tulee hyoty vahan varkain. Alyttoman mukavaa, hyvaa musiikkia ja kunto kohenee ja uuma pienenee :D

ei siihen mitään zumbaa tarvita. se on vaan markkinointia jolla yritetään saada teiltä tyhmiltä ihmisiltä rahat pois. jos tunnin "zumbaat" ja toisen tunnin hypit ja heilut kuin päätön apina, tulos on aivan sama. eli laittakaa jotain aivan omaa musiikkianne ja tanssikaa sen tahtiin. ilmaista ja samat hyödyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei siihen mitään zumbaa tarvita. se on vaan markkinointia jolla yritetään saada teiltä tyhmiltä ihmisiltä rahat pois. jos tunnin "zumbaat" ja toisen tunnin hypit ja heilut kuin päätön apina, tulos on aivan sama. eli laittakaa jotain aivan omaa musiikkianne ja tanssikaa sen tahtiin. ilmaista ja samat hyödyt.

En minä ainakaan tanssi niin tehokkaasti että siinä tulisi vatsalihaksia ym. käytettyä hyödyksi tai että kunnolla alkaisi hiki virtaamaan. Zumba-dvd:n kanssa tulee tehtyä kunnolla, mutta ilman että tuntuu raskaalle tai tylsälle. Ja monipuolisesti eri liikkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Alisa:
Voikohan 15 vuotias osallistua jossain zumba tunnille?

Olisin halukas kokeilemaan,mutta en tiedä missä minun ikäiseni saavat osallistua.

Olisiko jollain jotain tietoa?

Helloouu, Kyllä saa :) Ryhmässä jossa harrastin zumbaa, oli useita 15 vuotiaita. Joillakin saleilla on toki tuo ikäraja joten rohkeasti vain kysymään miten asiat kotikonnuilla on :)

JA VIELÄ SEMMOSTA että kauvan teillä kesti tuon Paketin tuleminen kotiin? Odotan innolla omaani ja en millään jaksaisi odottaa :D ZUMBA ON HAUSKAA kokeilkaa ihmiset ihmeessä! Sen verran vaan sanon että silloinkun harrastin kerran viikossa, ei oikein toiminut. Hiki virtasi vaan paino ei pudonnut. Kyllä se treeni täytyy vähän useamman kerran viikossa tehdä :)