Mikä katkera hei haloooooo, jos toinen ei voi saada lapsia ja sit pitäisi ilolla katsoa ystävän lapsiarkea ja onnea. Vaikka oisi läheinen ystävä niin ei ois ihan tosta vaan tehtävissä...
Tiedän itse, mulla on lapsi, vauva vielä. Ja lähimpiin lukeutuva ihminen, jolla lapsettomuus ongelma ei pystynyt iloita mua ennen lapseutuneen kaverimme lapsesta koska oli niin rankkaa seurata sivusta.

Mä otan aina ystäväni tunteet huomioon, enkä raskausaikana paasannut mun odotuksesta, ja lapsen synnyttyä uupumuksesta tms..
Se että vaikka onkin läheinen ihminen ei tarkoita että se olisi niiin helppoa, silloin saattaa olla jopa vaikeampaa, kun tulee näkemään onnellisten perheen elämää ja tietäen mitä itse ei voi saada.
Ei kukaan pysty vieraalle ihmiselle tietääkseni näyttämään että multa tuntuu tosi pahalta kun en voi saada lapsia ja sulla on.

vaan tietenkin se heijastuu lähimpiin... ihan kuin muidenkin tunteiden kanssa..
Mä olen nykyään enemmän ahdistunut kuin ystäväni hänen lapsettomuudestaan, mikä aika huvittavaa..

mutta johtuen varmaan siitä että olen elänyt tätä asiaa, puhunut hänen kanssaan, ymmärtänyt, en miettinyt vain omaa onneani, omaa lastani, omaa menetystäni kun ystävä ei halua kuulla juuri sillä hetkellä uutisia minun lapsesta (vaikkakin nyt asiat erilailla).
Anna siis ystävällesi aikaa, puhu hänen kanssaan, ymmärrä myös häntä ja tue. Et voi odottaa huomiota vain itsellesi, kun olet saanut lapsen, samalla tavalla hänkin voi odottaa huomiota sinulta.. Huom. Anteeksi kun puhun syyllistäen, en siis sinua mistään syytä, pyydän vain huomioimaan asiaa muista näkökulmista
Onnea vauvasi kanssa!

toivottavasti saatte ystävyytenne takaisin raiteilleen..