ystäväsuhde koetuksella...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmis

Vieras
pakko johonkin purkaa tämä, joten...
Mä en tiedä miten sanoisin ystävälleni suoraan, mutta kauniisti, etten jaksa kuunnella hänen huoliaan. Asumme nykyään eri paikkakunnilla, olemme tunteneet n. 10 vuotta ja elämäntilanteemme on sama. Olemme työelämässä yrittäjiä molemmat, lapset samanikäisiä. Eli saamme paljon vertaistukea toisiltamme. Mutta nyt mä en enää jaksa vastata hänen puheluihinsa. Kaveri valitaa joka puhelussa noin puolen tunnin ajan joko anoppi/appi -väleistään tai omasta äidistään. Tätä nyt on ollut pidemmän aikaa... enkä mä jaksais kuunnella enää sitä jauhamista. Ja yleensä hän vielä muistaa mainita miten hyvä ystävä hänelle olen, kun kuuntelen hänen huoliaan. Miten tähän voi sanoa, että en mä kyllä jaksaiskaan. Ja itselläni oli kriisi vähän aikaa sitten, enkä mielestäni saanut tukea sieltä suunnalta. Jotenkin tuntuu tää kaveruus yksipuoleiselta. Ja tosiaan, on mennyt vähän siihen, etten joka kerta vastaa edes puheluun, jos minulla jotain tärkeämpää. (ja puhelut ovat ainakin puolen tunnin mittaisia) Sanokaa ja neuvokaa nyt, miten tämä tilanne hoidetaan fiksusti! :/ kaverin haluan pitää, mutta nyt tilanne lähinnä ahdistaa.

aika paska kaveri oot
ja must puol tuntii kaverin kans jutteluu puhelimes ei o viel yhtää mittää.. varsinkin jos eri paikkakunnalla asuu.
sä voisit sanoa kaverilles, et"hei nyt on mun vuoro puhua", jos siis tuntuu, et ne puhelut painottuu vaan sun kaverin ongelmiin..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
aika paska kaveri oot
ja must puol tuntii kaverin kans jutteluu puhelimes ei o viel yhtää mittää.. varsinkin jos eri paikkakunnalla asuu.
sä voisit sanoa kaverilles, et"hei nyt on mun vuoro puhua", jos siis tuntuu, et ne puhelut painottuu vaan sun kaverin ongelmiin..

kiitos, nyt tuntuukin paremmalta. kokeilen tuota sun ehdottamaa vuoron jakoa, jospa se toimisi käytännössä.

höpöhöpö, ei sun tartte kuunnella kaverisi vuodatusta, jos et jaksa! Sitä vartenhan kännykässä on näyttö, josta näkee kuka soittaa, että voi valita vastaako vaiko ei. Otahan vähän breikkiä kamustasi ja katso muuttuuko tilanne.

Alkuperäinen kirjoittaja terkkari:
höpöhöpö, ei sun tartte kuunnella kaverisi vuodatusta, jos et jaksa! Sitä vartenhan kännykässä on näyttö, josta näkee kuka soittaa, että voi valita vastaako vaiko ei. Otahan vähän breikkiä kamustasi ja katso muuttuuko tilanne.

joo, tähän malliin olenkin jo toiminut. Ehkä tää tästä tasottuu, kunhan saan oman elämän mallilleen. Sitten taas jaksaa kuunnella toisenkin murhetta.

Yhteistyössä