Äitini ei halua minun laittavan lastani tarhaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tilanne on siis tämä- olemme muuttaneet asuntoomme vuosi sitten, lähelle molempien työpaikkaa. Olen laskenut, että säästöni riittävät kotonaolemiseen siihen kunnes lapsi on noin 1,5 v. ja sitten tarkoitus olisi mennä ryhmikseen tai tarhaan. Äitini asuu viereisellä paikkakunnalla ja alkoi jo raskausaikanani puhumaan, että lasta ei saa laittaa tarhaan ja nykyään ottaa asian esiin lähes viikottain.

Olen jo useasti perustellut miksi en voi loputtomasti jäädä kotiin lapsen kanssa ja ihan tiukastikin sanonut etten jaksa moista jauhamista kuunnella. Että rouva on hyvä ja kaivaa kuvetta tai alkaa itse hoitamaan lasta, jos minun järjestelyni eivät kelpaa.

Äitini voisikin lasta hoitaa, muttei ole valmis muuttamaan samaan kaupunkiin ja meidän ei ole juuri remontoidusta asunnosta järkeä muuttaa, kun työmatkatkin pitenisivät kohtuuttomasti. Ja edelleenkin, minulle se tarhakin käy! Äitini tuntuu muutenkin elävän minun lapsuuttani uudestaan tms.- haluaa vauvan jatkuvasti hoitoon tai yökylään ja puhuu lapsesta kuin omastaan (tätä nyt pidän vielä positiivisena ongelmana, koska toki mieluummin liian innokas hoitoapu, kun ei apua ollenkaan).

Mielelläni kuulisin ajatuksia tai mielipiteitä siitä miten minun kannattaisi edetä. Oletettavasti vatvominen vain pahenee mitä lähemmäksi hoitoonmeno tulee, mutten haluaisin pilata välejäkään, koska isoäiti on lapselle tärkeä eikä meillä muitakaan hoitajia liiemmälti ole.

[QUOTE="ap";27766161]No sitäpä tässä on ihmetelty jo hyvä tovi... Mutta kun ei tunnu ymmärtävän puhetta.[/QUOTE]mitä edes puhumaan asiasta hänen kanssaan koska päätöshän on teidän eikä kuulu hänelle. muksu vain hoitoon ja itse töihin. kyllä kai te itse tiedätte tilanteenne paremmin mitä kukaan muu

• Tykkää
Reactions: rops
Mun mielestä sun äidille voisi ehdottaa, että hoitaisi lasta ja ajaa teille hoitamaan sitä, jos asia on niin kovin tärkeä hänelle. Sinä voit sanoa, että Sinulle ei ole väliä, onko hoitaja mummo vai päiväkoti, kunhan lapsi saa hyvän hoidon. Fakta on kuitenkin se, että Sinun täytyy töihin lähteä.

No mä kyllä sanoisin, että tervetuloa itse hoitamaan, jos haluaa estää viemästä tarhaan. Olisiko sitten ihan mahdotonta käytännössä, että äitisi tulisi joka päivä teille kotiin hoitamaan lasta?

Mun mielestä sun äidille voisi ehdottaa, että hoitaisi lasta ja ajaa teille hoitamaan sitä, jos asia on niin kovin tärkeä hänelle. Sinä voit sanoa, että Sinulle ei ole väliä, onko hoitaja mummo vai päiväkoti, kunhan lapsi saa hyvän hoidon. Fakta on kuitenkin se, että Sinun täytyy töihin lähteä.

Näin mä olen sanonut- äidilläni ei tosin ole ajokorttia ja julkisilla matka kestäisi lähemmäs pari tuntia suuntaansa. Vanhempani ovat muuttaneet aina tiuhaan, mutta nyt päättäneet yhtäkkiä, että siihen tuli loppu eivätkä halua muuttaa tänne naapurikaupunkiin. Kärttävät vaan meitä muuttamaan ja katsovat meille asuntoja valmiiksi...

No mä kyllä sanoisin, että tervetuloa itse hoitamaan, jos haluaa estää viemästä tarhaan. Olisiko sitten ihan mahdotonta käytännössä, että äitisi tulisi joka päivä teille kotiin hoitamaan lasta?

Äitini on "alalla" eli voisi alkaa perhepäivähoitajaksi, jos muutama muukin lapsi löytyisi. Äitinkin on vielä työelämässä, joten ei voi oikein hoitaa vain meidän lastamme. Ongelmaksi koituukin tuo muuttoasia/autottomuus.