Ystävän miehen käytös ahdistaa toisinaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aivan naurettavan teinimäistä. Iso mies puhuu kuin kiimassa oleva pikku poika. En sietäisi ja tekisin asian HYVIN selväksi. Siten että kaikki osapuolet, niin tuon miehen vaimo kuin oma miehenikin, olisivat paikalla.

Todella mautonta.

Todellakin mautonta ja kasvatuskin on menny perseelleen, jos pikku poika alkaisi puhumaan noin härskejä kaksimielisyyksiä. Pojille pitäisi riittää, jos vain vilauttaa piparia.

[QUOTE="Jäämies";27188286]Tai pientä ymmärrystä muilta, että kaveri tykkää silloin tällöin kertoa kaksimielisyyksiä. Pitäisi olla ihan päivänselvää.[/QUOTE]

Äh, miehet ei ilmeisesti tajua että tuollaiset kaksimielisyydet ei ole ollenkaan hauskoja vaan voivat aiheuttaa ahdistusta naisille. Helposti nainen leimataan tosikoksi mutta tuollaisella kielenkäytöllä tehdään siitä naisesta (naissukupuolesta) sellainen seksiobjekti jolle voi ehdotella rivouksia. Erittäin kiusallista, voin kertoa kokemuksesta. Ja usein myös nämä miehet jotka laukoo näitä muka hauskoja vitsejään ei tajua edes lopettaa kun niistä topakasti mainitsee.

Sanoisin että kaksimielisyydet menee vielä illanistujaisissa pienessä tujussa mutta ihan kahvipöydässä ei todellakaan. Miksi naisen pitäisi ottaa vastaan tuollaista kommenttia? Aivan kuin miehillä olisi aina oikeus kommentoida seksuaalissävytteisesti ja naisen on tämä kestettävä.

[QUOTE="Jäämies";27188332]Todellakin mautonta ja kasvatuskin on menny perseelleen, jos pikku poika alkaisi puhumaan noin härskejä kaksimielisyyksiä. Pojille pitäisi riittää, jos vain vilauttaa piparia.[/QUOTE]

Ja kun ei osata argumentoida asiallisesti niin mennään piparilinjalle. Näitä on nähty maailman sivu.

Sanoisin että kaksimielisyydet menee vielä illanistujaisissa pienessä tujussa mutta ihan kahvipöydässä ei todellakaan. Miksi naisen pitäisi ottaa vastaan tuollaista kommenttia? Aivan kuin miehillä olisi aina oikeus kommentoida seksuaalissävytteisesti ja naisen on tämä kestettävä.

Ei missään ole sanottu, että vitsit olisivat vain miesten etuoikeus. Naiset kertovat oikeasti pahimmat kaksimieliset jutut. Tietäisitpä vain.

Ei naisten tarvitse ottaa vastaan mitään kommenttia, se on huulenheitto, läppä, vitsi, huumorinkukkanen, kevennys tai mitä tahansa. Kommenti olisi: sulla on seksikäs perse. Ei pidä ottaa vitsiä tosissaan.

[QUOTE="Jäämies";27188207]Ainoat vajaat tässä on nämä herkkähipiäiset mammat. Kolme kertaa reilun kuukauden sisällä kuullut jotain kaksimielistä vitsiä niin siitä tehdään numero. Pitääkö sitä niin tosissaan kuunnella vitsejä tai ottaa henkilökohtaisesti?[/QUOTE]

Vitsiniekankin tulisi tajuta että jos ketään ei naurata niin pitää letkautukset mahassaan. Hyvä vitsinkertoja osaa arvioida mitä ja missä sopii vitsailla. Ihan perusjunttikin tietää että kaverin vaimolle EI heitetä piirakkavitsejä. Jos siis jonkinlaista tasoa löytyy ja taskussa on muutakin kuin kaksimielisyyttä. Valitettavasti näitä vitsikkäinä itseään pitäviä, seurueen ilmapiirin pilaavia, vaimonsa nolaavia moukkia riittää.

Voin kuvitella että mies kuvittelee olevansa kovinkin vitsikäs mutta molempien naamat venähtäisivät jos heittäisi tuplaten takaisin.
Tarjootko sä sitä piirakkaa? Mitäs siinä kyselet, oothan sä sitä ennenkin maistanut! ;) Tarjotaan, tarjotaan ja ihan kuumana, kumpi teistä (miehiin katsoen) ottaa ensin?

Jokainen keksii, vaan miksi pitäisi lähteä kahvikekkereillä tuolle linjalle? Jos kaikki heittäisivät vihjailevaa huumoria niin takaan että miehillä ensimmäisenä alkaisi kaikenlaiset epäilyt velloa munaskuissa. :) Ei kestetä sitä mikä aloitetaan.

Ahdistuisin varmaan. Onko ystäväsi mies siis ollut tuollainen koko sen ajan kun olette tunteneet, vai ovatko nämä vitsit tulleet kuvaan myöhemmin? Olisin ehkä rauhallisempi jos näin on aina ollut..vaikea selittää miksi..

Mun ystävän mies on juuri tuollainen :D saattaa napata syliinkin välillä. On vaan luonteeltaan tuollainen avoin ja kaksimielinen ja hauska tyyppi. En ole kyllä koskaan ajatellut että se tosissaan olisi tai kokenut oloani ahdistelluksi.

Tämä voi olla törkeä yleistys, mutta usein nämä puolitörkeiden vitsien heittelijät ovat usein niitä, jotka saattavat viedä hommaa pidemmällekin tilaisuuden tullen. Itse olen tätä peliä pelannut sinkkuaikoina ja tietynlaiset miehet ovat noista pikkutuhmuuksista tosi innoissaan... Yhden työkaverin kanssa homma meni muutaman väärinkäsityksen seurauksena aika noloksi, kun mun juttujen perusteella hän sitten luuli seksuaalisen kanssakäymisen olevan mahdollista. Joten itse en ainakaan tuossa tilanteessa kannustaisi miestä heittelemällä mitään tuhmuuksia takaisin...

Jos vihjailut ovat epämiellyttäviä, niin itse sanoisin vaan, että ei oo piirakkaa tarjolla, en ole tulossa kainaloosi jne. Tuollaisessa tilanteessa on hirveän noloa lähteä selvittämään toisen motiiveja. Voi olla pelkkää vitsailua tai sitten ei. Lisäksi naispuolisen ystävänkin takia haluaisin tehdä selväksi, ettei itse ole milään tapaa innoissaan moisesta.

[QUOTE="vieras";27188467]Mun ystävän mies on juuri tuollainen :D saattaa napata syliinkin välillä. On vaan luonteeltaan tuollainen avoin ja kaksimielinen ja hauska tyyppi. En ole kyllä koskaan ajatellut että se tosissaan olisi tai kokenut oloani ahdistelluksi.[/QUOTE]

Sepä se, saattaa muuten olla vähän noin niinkuin paikallista eroakin tuollasella, siis missä päin suomea ollaan, täällä päin nimittäin jos tuommoisista vetäsis herneitä nessuun, niin sais olla kokoajan aika pää punaisena, semmoisia vääräleukoja on seudut pullollaan. Eräilläkin kekkereillä yksi tuttu mies lauko, että olis täällä setän sylissäkin tilaa istua, mihin sitten tokasin, että empä taija, jos vaikka ruppee telttaa tekemään, niin sitten on setä nolona, ja ei kun kaikki käkättämään ja niiin edespäin, niin tavallista, ehkä täällä on sitten naisilla vähemmän herkkä hipiä, tiiä häntä. :)

[QUOTE="a.p";27187673]Meillä on ystävä pariskunta, miehet parhaita ystäviä, samoin me naiset.

Viime aikoina on muutaman kerran tuo ystävän mies mennyt mielestäni jonkin rajan yli vitsailussa. Sopivat aina tilanteeseen, mutta ei mielestäni sopivaa kuitenkaan, vaikka miten sanotaan pilke silmäkulmassa.
Kahvipöydässä saattaa sanoa, "odotin kyllä, että sä annat mulle piirakkaa" yms. Tai telkkaria katsoessa, "kyllä mä voin tänne mun kainaloon sut ottaa"
Vaimonsa ei tykkää myöskään, ja itse yleensä sanavalmiina ihmisenä häkellyn noissa tilanteissa sananattomaksi.

Olenko vain liian herkkänahkainen, vai mitä itse tykkäisitte, jos teille ystävänne mies alkaisi yhtäkkiä vitsailemaan tuolla tyylillä.[/QUOTE]

Tollaset vitsit ja jutun juuret ei mulle merkkaa yhtään mitään. Ei kannata ottaa liian tosissaan. PAITSI:
Ed. suhteessa olin hiukka ihastunut miehen kaveriin, ja silloin tuollaiset sanomiset vaivas. Ettei nyt olis siitä kyse....?
Meillä on monia ystäväpariskuntia, välillä jopa menen sinne kainaloon - jolloin oma mieheni koppaa ystävänsä naisen omaansa. Ei se meillä tarkoita mitään, ollaan vaan kaikki tosi hyviä ystäviä.

Ap on ehkä ottanut vähän turhan tosissaan noi ystävämiehen jutut. Älä ole niin totinen. Koita ottaa vähän rennommin. Sitäpaitsi mä suuresti epäilen, että se sun ystävän mies ei olis oikeasti olis ottanut sua kainaloon, vaikka olisit ollut menossakin. Kuulosti enemmän läpälle.

Heräsi epäilys, että ap:lla olisi jotain (ehkä tiedostamatonta) kiinnostusta ystävän miestä kohtaan, ja kuuntelee sillä korvalla miehen sanomiset.
Itse voisin mennä ystävän kainaloon telkkaa katsomaan. Niin ja piirakan kyselyyn vastaisin varmaan, että korvapuustia voisi löytyäkin jos oikein haluttaa.

Äh, miehet ei ilmeisesti tajua että tuollaiset kaksimielisyydet ei ole ollenkaan hauskoja vaan voivat aiheuttaa ahdistusta naisille. Helposti nainen leimataan tosikoksi mutta tuollaisella kielenkäytöllä tehdään siitä naisesta (naissukupuolesta) sellainen seksiobjekti jolle voi ehdotella rivouksia. Erittäin kiusallista, voin kertoa kokemuksesta. Ja usein myös nämä miehet jotka laukoo näitä muka hauskoja vitsejään ei tajua edes lopettaa kun niistä topakasti mainitsee.

Mä olen niiin kyllästynyt tähän, että naiset tekee itsestään uhreja. Jengi kuolis nauruun, jos tä tilanne olis toisinpäin. Joku mies urputtaisi täällä, että miten sitä esineellistetään ja miten se ahdistuu, kun tytöt heittää härskejä juttuja. Tarjoavat piirakkaa ja sen sellaista. Todella kiusallista. Miten väärin se onkaan, että mies joutuu kestämään tällaisia seksuaalissävytteisiä juttuja ja miten miehenä tällaista joutuu vaan kestämään.

Come on tytöt! Nyt kasvattamaan vähän paksumpaa nahkaa. Ei tälläsella nössöilyllä päästä ikinä eteenpäin.