Ystävän miehen käytös ahdistaa toisinaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a.p"

Vieras
Meillä on ystävä pariskunta, miehet parhaita ystäviä, samoin me naiset.

Viime aikoina on muutaman kerran tuo ystävän mies mennyt mielestäni jonkin rajan yli vitsailussa. Sopivat aina tilanteeseen, mutta ei mielestäni sopivaa kuitenkaan, vaikka miten sanotaan pilke silmäkulmassa.
Kahvipöydässä saattaa sanoa, "odotin kyllä, että sä annat mulle piirakkaa" yms. Tai telkkaria katsoessa, "kyllä mä voin tänne mun kainaloon sut ottaa"
Vaimonsa ei tykkää myöskään, ja itse yleensä sanavalmiina ihmisenä häkellyn noissa tilanteissa sananattomaksi.

Olenko vain liian herkkänahkainen, vai mitä itse tykkäisitte, jos teille ystävänne mies alkaisi yhtäkkiä vitsailemaan tuolla tyylillä.

No eivät todellakaan ole soveliaita. Ihan sama, miten hyviä kavereita ollaan, niin todellakin kiusallisia "vitsejä". Mitä mieletä oma miehesi on noista piirakkajutuista?

[QUOTE="Jäämies";27187709]Vitsit ovat vitsejä... mutta vaikka tarkoittaisikin tosissaan niin miksei sitä voisi mennä ystävän kainaloon? Pelkäät läheisyyttä kenties?[/QUOTE]

Jatkuva seksuaalinen vihjailu on eri asia kuin läheisyys, halaukset tms. Ja miksi nyt pitäisi niin läheinen ystävän miehen kanssa olla että sohvalla nyhjättäis kylki kyljessä? En usko että kovin monetkaan tollasta harrastaa, kun kerran siinä on se omakin mies.

Mun miehellä alkaa mennä hermot yhteen ystäväänsä, joka usein vihjailee jotain meidän seksielämään ja muhun liittyvää.

Ja miksi nyt pitäisi niin läheinen ystävän miehen kanssa olla että sohvalla nyhjättäis kylki kyljessä? En usko että kovin monetkaan tollasta harrastaa, kun kerran siinä on se omakin mies.

Nyt ei puhuttu pelkästään ystävän miehestä. AP:n mukaan koko pariskunta on ystäviä keskenään, myös se vitsikäs mies. Hyvän ystävän kainaloon tohtii mennä ilman, että se tarkoittaa mitään... ihan vain läheisyys tekee meille ihmisille hyvää.

mies on kuullut vain tuo "piirakkavitsin", ja ei siihen sanonut oikein mitään, oli nopeasti ohi menevä tilanne.

Näitä vitsejä ei ole ollut montaa kertaa, olisko kolme kertaa reilu kuukauden sisällä, mutta ei se määrän vähyys tee yhtään vähemmän epämukavaksi niitä.

[QUOTE="Jäämies";27187780]Nyt ei puhuttu pelkästään ystävän miehestä. AP:n mukaan koko pariskunta on ystäviä keskenään, myös se vitsikäs mies. Hyvän ystävän kainaloon tohtii mennä ilman, että se tarkoittaa mitään... ihan vain läheisyys tekee meille ihmisille hyvää.[/QUOTE]

Kainalotason läheisyyttä en halua mieheni ja muun perheeni lisäksi kenltäkään. En edes parhaalta ystävältäni. Tämä pitäisi varmasti ap:nkin tuolle "ystävä"miehelle sanoa.

[QUOTE="Jäämies";27187780]Nyt ei puhuttu pelkästään ystävän miehestä. AP:n mukaan koko pariskunta on ystäviä keskenään, myös se vitsikäs mies. Hyvän ystävän kainaloon tohtii mennä ilman, että se tarkoittaa mitään... ihan vain läheisyys tekee meille ihmisille hyvää.[/QUOTE]

ei se nyt ihan noinkaan mene, miehet on ystäviä keskenään, ja me naiset. Mutta mulle tuo ystävän mies on vain kaveri, ei lähelläkään ystävää.

Mutta ei myöskään tarvitse jos ei halua. Ja ystävän pitää kunnioittaa tätäkin.

Jos puheet on pelkää vitsailua ei ne erityisesti häiritsisi. Jossakin tilanteessa voisin jopa lähteä mukaan vitsailuun, toisessa ehkä antaa puheiden mennä ohi kuitaten sen hymähdyksellä. Jos vitsailevan puoliso, ei vitsailusta pidä, käyttäytyminen on aika inhottavaa häntä kohtaan, siitä voisin ystävälle (miehelle) sopivassa tilanteessa sanoakin.

[QUOTE="vieras";27187794]Kainalotason läheisyyttä en halua mieheni ja muun perheeni lisäksi kenltäkään. En edes parhaalta ystävältäni. Tämä pitäisi varmasti ap:nkin tuolle "ystävä"miehelle sanoa.[/QUOTE]

Jotkut pelkäävät kosketusta.. aivan kuin se olisi jotain kauheaa.

[QUOTE="Jäämies";27187816]Jotkut pelkäävät kosketusta.. aivan kuin se olisi jotain kauheaa.[/QUOTE]

Mä voin halata miespuolisia ystäviäni, mutta kainalossa tv:n katsominen on kyllä minulle liian läheistä vieraan miehen kanssa (edes ystävän). Ainoa kainalo johon mä haluan mennä, on mun oman miehen. En silti pelkää läheisyyttä ja kosketusta, mutta se vain on niin.
Samalla sohvalla olen katsonut tv:tä kahdestaan miespuolisen ystävän kanssa, mutta oltiin toinen toisessa päässä. Miks pitäis haluta toisen iholle?

No voi kauheeta..! Mitä sitten? Jos tuo "ahdistelu" on jäänyt vitsien tasolle, niin itse en huolestuisi, pitäähän elämässä huumoria olla. :) minun ystävän mies on käynyt kännissä mun perseeseen kiinni ja kerran änki samaan vessaan, kun olin asioimassa! Sitä en huumoriksi laske..

Tunnistan tilanteen.. Oli vuosia sitten samanlaisessa tilanteessa. Tuttavapariskunnan mies vihjaili alkuun myös vaimonsa kuullen ja lopulta alkoi käydä/ yritti käydä käsiksi humalassa, kun vaimo ei ollut paikalla. Kerroin näistä miehelleni. Lopulta törmäsin ko. mieheen yhtenä iltana baarissa ja oli mussa kiinni kuin takiainen. Miehen vaimon ystävä sattui näkemään ja kertoi asiasta vaimolle. Sillä seurauksella että ei olla sitten oltu ko.pariskunnan kanssa puheväleissä tapahtuneen jälkeen. Vaimo syyttää MUA miehensä kanssa pelehtimisestä ja heidän avioliittonsa kariutumiseta (erosivat noin 5 v. episodin jälkeen). Mieheni tietää ja uskoo asian oikean laidan, on nähnyt pari kertaa itsekin myöhemmin noita yksipuolisia lähentymisyrityksiä ko.miehen tasolla etenkin baarissa. Mua ei todellakaan ko. mies kiinnosta, olen sen kaikille asianosaisille tehnyt selväksi ja perustellutkin asian (=aivan karsea tyyppi käytökseltään).

[QUOTE="Jäämies";27187816]Jotkut pelkäävät kosketusta.. aivan kuin se olisi jotain kauheaa.[/QUOTE]No ei kyllä ole tästä kyse. Jos tämän miehen ystävän "vitseistä" tulee kiusallinen olo, niin se on ihan todellista. Suututtaa, että väheksytään toisen tuntemuksia ja pidetään sitä ylireagointina tai ahdasmielisyytenä tms.

Minäkin ahdistuisin vastaavista kommenteista ja yrittäisin jotenkin saada ne loppumaan. Ei kenenkään tarvitse tahtomattaan törkeyksiä kuunnella, vaikka kuinka hekoltaisiin päälle tyyliin "älä nyt leikistä suutu". Fiksun aikuisen pitäisi tietää missä se raja menee, ja sitä rajaa on parempi olla ylittämättä ellei sitten ole kysessä sellainen porukka, jossa kaikki tykkäävät viljellä kaksimielisyyksiä.

• Tykkää
Reactions: newbie
Meidän naapurustossa nuo ap:n mainitseman kaltaiset jutut on ihan normaalia huulenheittoa. Ehkä myös tämän vitsailevan miehen mielestä niissä ei ole mitään pahaa kunhan tosiaan jäävät puhetasolle. Eri ihmisillä soveliaan vitsailun raja menee eri kohdissa ja koska harva meistä on ajatustenlukija niin kannattaa ihan ääneen sanoa siinä vaiheessa kun se oma raja tulee vastaan. Normaali ihminen kykenee kyllä sitten suodattamaan juttunsa ympäristöön sopivaksi kunhan vaan tietää missä raja kulkee.

[QUOTE="vieras";27187934]Fiksun aikuisen pitäisi tietää missä se raja menee, ja sitä rajaa on parempi olla ylittämättä ellei sitten ole kysessä sellainen porukka, jossa kaikki tykkäävät viljellä kaksimielisyyksiä.[/QUOTE]

Jospa tuon miehen mielestä kyseessä on nimenomaan rento kaveriporukka jossa voi huoletta heitellä vähän kaksimielisiäkin vitsejä. Mistä hän voi tietää että yksi ei kestäkään kuulla näitä juttuja jos ei sitä hänelle sanota? Itse olen vajavaisin sosiaalisin taidoin varustettu ja sanattomat pahennuksen osoitukset jäävät multa valtaosin huomaamatta. Eli jos käytöksessäni on jotain epäsoveliasta niin todellakin toivon että ystäväni siitä mulle mainitsevat eivätkä vain pyörittele silmiään selän takana.

Musta on älytöntä, että tavallaan siirretään se vastuu pois itseltä (en mä voinu tietää ettei se tykkää näistä p*llujutuista öhöhöö), eikä edes tajuta miten vajaata käytöstä se on. Mutta onneksi seuransa voi useimmiten valita, puolin ja toisin.

Toivottavasti ap saat puhuttua asiasta selkein sanoin ja vietettyä jatkossa mukavampia hetkiä kaveripariskunnan kanssa.

[QUOTE="vieras";27188136]Musta on älytöntä, että tavallaan siirretään se vastuu pois itseltä (en mä voinu tietää ettei se tykkää näistä p*llujutuista öhöhöö), eikä edes tajuta miten vajaata käytöstä se on. Mutta onneksi seuransa voi useimmiten valita, puolin ja toisin.[/QUOTE]

Ainoat vajaat tässä on nämä herkkähipiäiset mammat. Kolme kertaa reilun kuukauden sisällä kuullut jotain kaksimielistä vitsiä niin siitä tehdään numero. Pitääkö sitä niin tosissaan kuunnella vitsejä tai ottaa henkilökohtaisesti?

[QUOTE="vieras";27188078]Ei se vaadi kuin ihan peruskohteliaisuutta ja -käytöstapoja, että osaa suodattaa ne typerimmät jutut ja vitsailla kaikille sopivalla tasolla. Pitäisi olla ihan päivänselvää.[/QUOTE]

Tai pientä ymmärrystä muilta, että kaveri tykkää silloin tällöin kertoa kaksimielisyyksiä. Pitäisi olla ihan päivänselvää.

Aivan naurettavan teinimäistä. Iso mies puhuu kuin kiimassa oleva pikku poika. En sietäisi ja tekisin asian HYVIN selväksi. Siten että kaikki osapuolet, niin tuon miehen vaimo kuin oma miehenikin, olisivat paikalla.

Todella mautonta.