ystävä vai kumppani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätietoinen

Vieras
tutustuin erääseen mieheen josta tuli paras ystäväni.hän tukee minua kaikessa aivan kuten minäkin häntä.rakastuin häneen.hän tietää sen.nykyään en ota selvää olemmeko pelkkiä ystäviä vai olemmeko yhdessä.olen kysynyt häneltä mut hän vetää kauheet raivot ja jään epätietoisuuteen.kuitenkin hän ei tykkää jos sekoilen jonkun muun kanssa.niin kävi kerran ja taas kauheet raivot. viime vkl hän tanssi erään toisen tytön kanssa ja katsoin heitä...hän kysyin minulta äänettömästi että saako hän tanssia.tämä toinen tyttö on hyvä ystäväni.autossa tää mies haluaa aina istua edessä kanssani.ja tuntuu että ystävyys ei ole enää pelkkää ystävyyttä.riitelemme tosi usein.tänään viimeks.sit täs yks kerta hän halus pitää väliä ja suostuin...mut kohta kuitenki tuli sähköpostiin viesti et soita.
pointti kuitenki on et mitä te miehet haluatte kun käyttäydytte näin...toki naisetki saavat kommentoida jos on kokemuksia.
haluaako tämä mies olla minun kanssani vai leikkiikö hän minun tunteilla.rakastan tätä miestä tosi paljon.hän saa minulle pahan mielen mutta hän saa sen myös pois.
tää riistää mun sydäntä.
en halua sit mitään haukkumisia tai solvaamisia.
kiitos jo kaikille etukäteen.
kysymyksiä saa kysyä ja vastaan jos ne ovat asiallisia.

emme vielä ole sekstannu...mutta ei tämä tunnu enää ystävyydeltäkään....kaikki meidän ystävämmekin sanovat et alkakaa olee yhdes ja jotkut olettaa että olemme.tämä mies ei kiellä etteikö olis kanssani mutta ei myöskään myönnä sitä.ja jos kysyn niin saan vastaukseks pelkkää raivoamista.pitäisikö ajan antaa kulua ja odottaa.hän on myöskin lopettanut ""sekoilut"" toisten tyttöjen kanssa.
ja hän ei lähe mihinkään juhlimaan ilman minua.jos mä en pääse mukaan niin hänkään ei halua sillon lähteä...tosin se pätee myös toisin päin...todella ahdistava tilanne, mutta jolle en voi enempää tehdä...tai jos jollakin on eräänlaisia testejä joilla voi selvittää miehen todelliset tunteet niin kertokaa ihmeessä.kaikki apu otetaan vastaan.

sori,nyt mutta tuntuu vähän teini "" juupaseipäs vellotaan vatvotaan, emmää tiä sano sä -jutulta"" .

Jossa asiasta ei keskustella sen oikealla nimellä. Ota sinä nyt arvon ""epätoivoinen"" sitä kaveria kädestä kiinni ja raahaa se pöydän ääreen käske istua äläkä anna sen nousta ylös ennen kuin olet saanut vastaukset. Eli siis tiedät mikä teidän juttu on ! :) simppeliä, eikö totta?

niin se tuntuu minustaki tosi teinimäiseltä....mut tilanne on tämä.toisaalta pelkään puhua hänen kanssaan tilanteestamme tietäen mikä riita odottaa taas siitä mut eikai tässä muuta vaihto ehtoa ole.en haluais menettääkään häntä...rakastan sitä kundia tosi paljon ja tuntuu et hän on ensimmäinen joka oikeesti välittää minusta ja viihtyy seurassani.

Suosittelin ottamaan asian puheeksi. Jos sinusta todellakin välittää niin ja saat sinäkin sen sitten selville. Jaksat kuinka kauan nykyisessä tilanteessa? Veikkaisin,ettet,... joten onko monta vaihtoehtoa ratkaisuksi?

Miten luulet, että hän välittää, jos sinua pelottaa hänelle puhua teille tärkeimmästä asiasta?? Ei tuollainen käytös ainakaan siita vakuuta, eikä se ystävänkään kohtelua ole.

Kaveri vaikuttaa tyypiltä, joka haluaa käyttää sinua hyväkseen, alistaa ja antaa tuntea olevansa pomo.
Huomaa, että sinä elät omaa elämääsi. Ota ajoissa homma haltuusi. Älä suostu riitelyyn, vaan sanot, että haluat puhua mutta vasta sitten, kun hänellä on halu keskustella ilman rähinää. Jos hän pitää sinusta muutakin kuin 'ystävänä', niin hän kuuntelee kyllä sinua. Jos ei pidä, niin sitten tiedät sen, ja tiedät, miten häneen suhtaudut.

joo tää alkaa jo näyttääki siltä et hän haluaa olla se pomo...eilenki olimme yhden frendimme luona ja hän ärsytti koko ajan minua kunnes taas suutuin siitä hänelle...ja muutenkin nyt yön mietittyäni hän satuttaa kavereidemme nähden mua henkisesti koko ajan ja muistuttaa siitä kun olen vähän pyöreempi ruumiinrakeenteeltani.mutta kuitenkin kun olemme kaksin hän on aivan eri ihminen.kiltti ja hellä.aion jutella hänen kanssaan vkl...meidän on aivan turha edes kuvitella selvittävän asioita ilman riitaa....jompi kumpi siinä aina suuttuu...jos ei hän niin sitten minä...olemme kumpikin tosi kiivas luonteisia.osaamme auttaa ja tukea toisiamme mutta kun asia koskee meitä niin ja mikäli toinen meistä on tyytymätön toisen toimintaan niin sanaharkka siitä tulee...mä tiedän et jos nyt päätän pitää välimatkaa hän ei anna.hän saa mut kauniilla puheilla aina palaamaan.toisaalta tekis mieli hänen vaan antaa uhota ja ärsyttää mutta mä en sitä sit taas kauaa kestä...se purkaantuu sit jossain sellases tilanteessa ulos missä ei pitäisi....olen ajanut itteni taas umpikujaan.ja tuntuu et pää hajoaa.

Olen aina ihmetellyt ihmisten ahdaskatseista ajatusta, etteivat mies ja nainen voisi olla ystavia. Nyt tama arvoitus vihdoin selvisi. Jos te todellakin ajattelette, etta ystavien kanssa voi olla seksia, niin eihan niita ystavia sitten parisuhteessa olevilla voi ollakaan. Aika koyhaa elamaa mielestani.

Mistäs on tullut sanonta: Rakkaudesta se hevonenkin potkii?

Luulen, että miehen puolelta on kyse välittämisestä. Hän ehkä jopa ärsyttää, jotta menisit häntä tönimään, että saisi vähän fyysistäkin kontaktia suhun kavereiden luona...

Se, että naljailee painostasi voi olla juuri sitä, sillä jos kuitenkin kahden kesken on hellä ( miten teillä ei muka ole mitään seksuaalista jos tuonkin tiedät?)

Jotkut miehet kiusoittelevat ihastuksiaan heidän ei-täydellisistä ominaisuuksista, kun eivät muutenkaan osaa pitää yhteyttä. Se myös osoittaa sen, että ""virheet"" on havaittu, mutta niistä huolimatta halutaan pitää pientä virettä yllä.

Tai sitten paino on syy, miksi ei vielä uskalla alkaa olemaan kanssasi (mitä kaveritkin sanoisivat).

Selvästi miehen sitoutuneisuuden puolesta puhuu se, että kysyi sinulta lupaa tanssiin, on sinusta mustasukkainenkin ja rajoittaa omia menoja, jos sinä et ole mukana.

Selvittäkääpäs tilanne. Älä kysy mieheltä, missä mennään. Kysy siltä suoraan, että haluaako seurustella sinun kanssasi! ( jos itse haluaisit myös seurustella hänen kanssaan )

Myös sekin voi auttaa, että jos keskustelunne jälkeenkin mies ärsyttää sinua tavalla, josta et pidä, niin lähde tilanteesta kokonaan pois. Kyllä mies pian kiusaamisen lopettaa, jos haluaa olla seurassasi. Jotkut miehet vain tykkäävät vähän naljailla koko ajan ja sitten heistä on söpöä, kun tyttö on ihan raivon partaalla...

Muutoin pieni välimatka lienee tarpeen...

Toivottavasti onnistuu :)

meille tuli taas paha riita eilen...sen jälkeen en ottanu yhteyttä....hän lähetti mailia ja pyyti soittamaan...en ole soittanu.lähetin eilen vaan viestin et kun osaa keskustella asioista ilman raivoo niin soittaa...mailiki oli meinaa yhtä raivoo täynnä myös.en meinaa enää alistua hänen raivon kohteeksi.enkä muutenkaan alistua hänelle.otin itseäni niskasta kiinni.jos mä en kelpaa hänelle sellaisenaan kun olen niin olkoon vaikka kipeetä se tuleekin tekemään koska rakastan häntä.sitä en tiedä kauanko päätökseni pitää...tiedän että hän yrittää taas kauniilla puheilla saada mut antamaan anteeks.

Pidä nyt pintasi äläkä sorru liikaa ensimmäisiin 'kauniisiin puheisiin', vaan anna hänen nyt oikeasti osoittaa, kuinka paljon hänellä on todellista kiinnostusta pitää kiinni sinusta ja muuttaa tyyliään kohdella sinua. Tee selväksi, että entinen systeemi ei voi jatkua.

kiitos kannustuksesta...mä yritän pitää pintani.tosin tiedän et näämme tänään kun lähen kuskiksi toiselle kaverille ja tää mies on tulossa siihen samaan kyytiin.just täytin mp3 soitinta musalla et otan sen mukaan ja kuuntelen musaa samalla ku ajan....saa pauhata mies ihan turhaa...tosin ei hän ala rähjätä frendiemme nähden.ja yks keino on pitää hänet hiljasena kun en jää yksin mihinkään vaan pysyn porukan mukana.kihisköön pienessä mielessä sit.

Kuulostaa tosi hyvältä. Toivottavasti sinusta itsestäsikin tuntuu paremmalta, kun saat turhaa pomottelua yrittävästä yliotteen ja mahdollisesti vielä sinua entistä enemmän arvostavan kumppanin. Onnea!

mitä te itse tekisitte jos mies soittais ja puhelimesta kuuluis vaan teidän yhteinen kappale ja se kuinka mies laulaa kertosäettä...
""jos sä voisit tulla vielä kerran takaisin, niin mä lupaan että kaikki oisi paremmin. eikä sun tarvii olla peloissa siellä, koska ilman sua mulla ei oo syytä elää.""

ei siinä voi muutaku antaa anteeks...meilkein...

toi kappale on ollu meidän siitä lähtien kun ystävämme kuolivat autokolarissa.tuimme toisiamme ja kuuntelimme sanoja kappaleesta...ja muutenkin toi kappale on ihan ku meistä....tai no ei kokonaan mut eka säe..lukekaa ite.

""Älä jaksa, ollaan ennenkin riidelty,
ennenkin tapeltu, ennenkin erottu
ja aina palattu, ehkei syytön meistä kumpikaan oo
mut ei tää nyt vaa mun vika oo,
kun tahallas ärsytät mua sil tavalla,
et varmaan menis hermot kelt tahansa
näätsä jo mihin johtaa joka kerta
kun pää hajoo, kun et kuuntele puhetta
ja huudat vaa lujempaa ""oon ollu radalla, oon huonos jamassa,
on menny rahat ja oon iha paska, ei tollast jaksa""
mä teen parhaani, sä vaan mollaat mua, akka
mut meil on ollu retkemme (muistan ne)
ja meil on ollu hetkemme (muistan ne)
viestit silt kundilt (poista ne)
tiedät et tarvitaan toinen toistamme.""

toi alku on ainakin ihan meille takotettu..8 ekaa riviä.

kertokaa mulle miks tässä aina käy näin....se jätkä tietää miten tää kappale koskettaa enkä mä pysty sitä ikinä kuuntelemaan ilman itkua...ja yleensä siinä vaiheessa kun kuulen tämän niin haluan olla hänen kanssaan.niin nytkin.
hyppäsin heti autoon ja ajoin hänen luokseen ja hänen syliin...hän laittoi kappaleen uudestaan ja lauloi sen mulle.itkin hänen sylissään....mutta edelleenkään hän ei suudellut tai tehnyt muutakaan aloitetta mihinkään vakavampaan.hän vain piteli minua tiukasti sylissään....emme puhunu mitään...sen jälkeen lähdin sanaakaan sanomatta....vilkaisin häntä ovelta vielä ja lähdin...sen jälkeen en ole hänestä kuullut...en pistänyt välejä poikki vaan näytin että tää ei ole tapa ratkaista asioita.hän soittaa kyllä.tiedän sen. mutta kuitenkin minulla on pelko et hän ei soita...enää ikinä.

Kyllä sä kuulet siitä vielä :)

Mun mielestä on aika raukkamainen temppu mieheltä tarkoituksella soittaa tuota kappaletta, jos tietää sen saavan sut herkäksi ja itkemään. Sehän muistuttaa sua niistä menehtyneistä ystävistä !

Ei todellakaan ole oikea tapa ratkaista teidän seurusteluun liittyvää ongelmaa.

Jännä, ettette puhuneet mitään. Olisiko siitä voinut aloittaa hyvän keskustelun? Jos ei, taisi olla hyvä, että lähdit pois. Ehkä aika hoitaa asioita, kun vähän mietitte niitä tahoillanne.

me emme edelleenkään seurustele.vaikka mä haluaisin.eikä tää kyl enää tunnu miltään ystävyydeltä.meidän kaikki kaveritki kysyy melkein kieltämättä joka päivä olemmeko jo yhdessä.sanon vaan et jos se olisi minun päätännässä olisimme jo kauan ollu yhdes.
keskustelua eilen ei olisi voinut tulla koska olin sellaisessa mielentilassa että olisin kiltisti myöntänyt kaiken.mua ärsyttää että mies osaa manipuloida mua aivan täydellisesti...tietää minusta kaiken.mistä mä suutun, mistä masennun, mistä iken, mistä nauran, miten mut saa hyvälle tuulelle.
joo mut mä en soita hänelle vaan hän saa soittaa.se päätös pitää.

se kappale on myös meidän kappale ja siksi hän varmaan soitti sen.mutta okei se tuo myös mieleen ystävämme.

Voi herrandyydelis...
Nainen (tyttö?) nyt kerää ittes!! Vähän ryhdikkyyttä tohon hommaan.
En tajua kuinka joku voi antaa itseään pompotella tuohon tyyliin. Ja sitten vielä inisee kuin pikkukakara.

Nosta sen äijän kanssa kissa pöydälle, selvitä asiat puhumalla. Käske sen miehen PUHUA, kertoa mitä sen päässä oikeen liikkuu. Jos alkaa ""raivoamaan"" kuten sanoit, niin raivoa takasin niin kauan kunnes asiat on selvitetty. Älä heti karkaa nettiin itkemään kun se taas raivoo että hui.

Ei ihme että sua kohdellaan kun markan munkkia, jos sä itse sallit sen ja suostut olemaan se kynnysmatto. Vähän oman arvon tuntua please.

Jos on suhteen alussa jo noin hankalaa kommunikoida vaikeistakin asioista niin en kyllä suosittele ""oikeaa"" styylaamista.
Kyllähän kaverin on tajuttava mitä sulle tekee tuolla soutamisella ja huopaamisella.
En usko että olisit hurjan onnellinen jos olisittekin nk. oikeesti.

Yhteistyössä