Ystävä on muuttunut leuhkaksi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ystävä(kö?)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Ystävä(kö?)

Vieras
Olen tuntenut Lotan lapsesta saakka ja ollaan oltu aina tosi läheisiä. Ollaan tuettu toisiamme aina. Hän tapasi joku vuosi sitten menestyvän liikemiehen ja pähkinänkuoressa meno on nykyään tätä : Heillä ei riidellä koskaan. Hän tuo julki aina paljonko rahaa menee esim lomamatkaan ja jos totean,että aika kallista.Hän sanoo samaan hengenvetoon,heille sen olevan pikkuraha.Koko ajan lataa fb:hen kuvia uudesta autosta,koruista ja laukuista. En saa ostaa hänen lapsilleen lahjaksi kuulema kuin Adidasta tai Tickettiä...he ei käytä muuta.
Kerroin taannoin meidän kesäloma suunnitelma,jotka hän lyttäsi täysin.Kuulema paska köyhien kohde :( Lista on loputon,hän nälvii minua ja elämäämme. Rivien välistä on todennut usein,että lapsillani olisi juntti-sanavarasto yms..

Me ollaan hyvinkin erilaisia nykyään. Itse en "harrasta" kalliita asioita tai tunne edes tarvetta niihin ( ystävän mielestä,jos minulla olisi yhtä paljon rahaa,törsäisin samalla lailla) sanoin,että en kaipaa merkkivehkeitä yms.Ja minulla/meillä on aina ollut rahaa siihen mitä tahdomme/tarvitsemme.
Pointti on se,että mitä ikinä hälle kerronkaan hän sen lyttää tai ns pistää paremmaksi. Normaalikeskustelu on mennyt siihen,että hän kehuskelee jatkuvasti. Olemme aikuisia,muttei siltä aina tunnu. Mikä neuvoksi???

Peesi edelliselle.

Kuulostaa myös ihmiseltä, jonka kanssa on turha yrittää nostaa kissa pöydälle, ts. kertoa, että kaikki, esim. sinä, ei oo kiinnostuneita tuollaisesta elämäntavasta.

Ja ehkäpä Siperia vielä opettaa? (= työttömyys, sairaus, avioero - yleensä aika monille tulee jossain kohtaa joku "kypsyttävä" kokemus)

Miksi tuommoisen ihmisen kanssa kukaan viitsisi olla?

Riippuisi varmaan aiemman ystävyyden syvyydestä ja tasosta miten tekisin eron aloittajan asemassa. Jos ystävyys ollut jotain sellaista kakaratuttavuutta noin yleensä, niin en varmaan vaivautuisi perustelemaan tai selittelemään, en vain pitäisi yhteyttä enkä kutsuisi kylään enkä saisi millään järjestymään sopivaa aikaa päinvastaiseenkaan. Mutta jos aiemmin ollut kyseessä tosiystävyys, on jaettu asioita ja jotenkin vielä tykkäisin siitä ihmisestä mikä tämä nykyinen on ennen ollut (ja mikä ehkä on siellä syvällä sisällä jossain edelleen) niin varmaan sanoisin, että minusta tämä viestintäsi on tällä hetkellä epämiellyttävää ja yhdessäolomme saa minulle kurjan tunteen, ehkä jatkossa parempi että vietät aikaasi sellaisten ystäviesi kanssa, joiden kanssa sinulla varmaan enemmän yhteistä on.

[QUOTE="hohhoijaa";28906945]taidat olla melkoisen hölmö tapaus kun et kysymättä täältä osaa asialle tehdä mitään??[/QUOTE]

no lähinnä halusin purkaa tämän "jollekkin".Minulla ei ole tapana "haukkua" ystäviänitai ruotia paremminkin niitä muiden ystävien kanssa.

[QUOTE="vieras";28907019]niin ja lisään:olen hänen teini-ikiäisen lapsensa kummitäti...joten siteitä ei voi katkaista noin vain :/[/QUOTE]

Kun kummilapsi on jo teini-ikäinen, käy vallan hyvin päinsä pitää yhteyttä kummilapseen suoraan, ja ohittaa pääosin koko kummilapsen tylsäksi muuttunut vanhempi...

Ja ehkä pitäisikin. Kummiutta nyt ei vissiin kukaan suuressa arvossa pidä, mutta itse ajattelen, että kummilasteni kohdalla olen halunnut "osallistua hengelliseen kasvatukseen" sillä lailla kun se omalla kohdallani on ollut mahdollista. Olen jokseenkin pakana, vaikka kirkkoon kuulunkin, joten iltarukoukset saa tarvittaessa opettaa joku muu. Sen sijaan olen pyrkinyt viemään kummilapsiani esim. teatteriin, konsertteihin, näyttelyihin, olen käynyt katsomassa heidän harrastuksiinsa liittyviä esityksiä ja kisoja, ja joskus esitellyt omia töihin tai harrastuksiin liittyviä ympäristöjäni kummilapsille.

Kehittyvä nuori tarvitsee muitakin aikuissuhteita kuin vanhempansa.

Pistä sä paremmaksi ekologisuudella. Se on päivän sana. Muodikasta ja fiksua. Pidä luentoja adidaksen ja kaukolomakohteiden eettisyydestä ym. Ehkä menisi vähän itteensä ja miettisi käytöstään.

joillakin menee raha päähän.. unohtaa mistä on lähtösin. lopettaisin ystävyyden tuollaisen kanssa. minä ja mieheni ei olla mistään kummosista oloista, nyt mieheni yritys tuottaa ihan kivasti rahaa ja itse ainakin toivon että en rahoilla leuhki

Lotta ei ole tottunut hyvään elintasoon ja väljään rahaan, eikä osaa sen takia käyttäytyä. Sulle on helppo leuhkia, koska olet hyvä kohde. Jos Lotta menisi kehumaan muualle häntä pidettäisiin huvittavana.

Yhteistyössä