Ystävä muuttui totaalisesti välirikon jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Pistin välit poikki entiseen ystävääni, koska oli käyttäytynyt todella ilkeästi minua kohtaan vuosikaudet (mm. lytännyt mielipiteeni, haukkunut selän takana, epäluotettava, omien ystäviensä läsnäollessa piilovittuili kokoajan minulle ja sai minut tuntemaan alemmaksi kavereidensa edessä niin, että hekin halveksivat minua...). Välirikko tapahtui siten, että minulle tuli vain yksinkertaisesti mitta täyteen tästä henkilöstä, koska tunsin olevani hänelle yhdentekevä, eikä hän ollut yhteydessä muutoin kuin "hänellä oli tylsää." En enää puhunut hänen kanssaan ja poistin hänet kaikessa hiljaisuudessa facebookista jne.

Ihmetyksekseni huomasin tämän kaverin tehneen itselleen radikaalin muutoksen ulkonäöllisesti eromme jälkeen. Ystävyytemme aikana hän pukeutui tummiin vaatteisiin, värjäsi hiuksiaan tummaksi, poltti ja oli ylipainoinen. Nyt hänellä on vaaleat hiukset, laihtunut (kuitenkin vielä reilusti ylipainoinen), lopettanut polttamisen ja pukeutumistyylikin vaihtunut vaaleampaan. Pointti tässä on se, että onko tämä jokin hänen tapansa käsitellä eroa; ns. muuttamalla tyyliään? Myönnän että meillä oli kahdestaan ihan hyviä hetkiä; juoruiltiin ja juotiin viiniä.. mutta niitä hetkiä oli harvakseltaan. Enemmän olin sellainen olkapää tälle ihmiselle, jolle hän vuodatti pahaa oloaan, mutta kun hänen tuttavansa olivat läsnä, hänen käytöksensä muuttui ilkeäksi minua kohtaan.

Ajatuksia?

Ajatteleppa jo sinun seurasi on saanut hänet kääntymään pimeän puolelle mustine vaatteineen, ylipainoineen ja ilkeine käytöksineen. Nyt kun vaikutuksesi lakkasi, hän muuttui kiltimmäksi, laihemmaksi ja pehmeämmäksi :eek:

... tai sitten kyse on ihan vain sattumasta.

• Tykkää
Reactions: feger
Tuskin asialla on yhtään mitään tekemistä sinun kanssasi. Useimmat ihmiset tekevät monta elämänmuutosta yhdellä kertaa, eli kun lopettavat tupakoinnin ja vähentävät alkoholin juontia, muuttuu elämä muutenkin terveellisemmäksi.

Ystäväsi pääsi sinusta ja sinun mielipiteistäsi eroon ja uskaltautui vihdoin ja viimein olemaan oma itsensä, sellaisena kuin on. Jospa sinä rajoitit hänen elämäänsä pitämällä häntä tiukasti ikeessä.
ps. mitä enää ihmettelet asiaa täällä, ei ole sinun asiasi pohtia jonkuntoisen elämää, pohtisit välillä omaa elämääsi ja ratkaisuja

Ystäväsi pääsi sinusta ja sinun mielipiteistäsi eroon ja uskaltautui vihdoin ja viimein olemaan oma itsensä, sellaisena kuin on. Jospa sinä rajoitit hänen elämäänsä pitämällä häntä tiukasti ikeessä.
ps. mitä enää ihmettelet asiaa täällä, ei ole sinun asiasi pohtia jonkuntoisen elämää, pohtisit välillä omaa elämääsi ja ratkaisuja

Itse asiassa en. Päinvastoin. Hän yritti rajoittaa minun elämääni kiusaamisen lisäksi halveksumalla myös mun tyyliä (olen vaaleaverikkö ja pukeudun vaaleansävyihin). Hirveän kateellinen, jos miehet huomioivat minua, eikä häntä...

-ap-

Ajatteleppa jo sinun seurasi on saanut hänet kääntymään pimeän puolelle mustine vaatteineen, ylipainoineen ja ilkeine käytöksineen. Nyt kun vaikutuksesi lakkasi, hän muuttui kiltimmäksi, laihemmaksi ja pehmeämmäksi :eek:

... tai sitten kyse on ihan vain sattumasta.

Jännä sinänsä, en usko vaikuttaneeni hänen pukeutumiseensa mitenkään. Olen täysin erityylinen kuin hän. Hän vain purki omaa pahaa oloaan minuun, ja minun mielipiteilläni ei ollut hänelle merkitystä. Voi kyllä olla sattumaakin.

-ap-

Jännä sinänsä, en usko vaikuttaneeni hänen pukeutumiseensa mitenkään. Olen täysin erityylinen kuin hän. Hän vain purki omaa pahaa oloaan minuun, ja minun mielipiteilläni ei ollut hänelle merkitystä. Voi kyllä olla sattumaakin.

-ap-
No lähinnä vitsillä heitin tuon. Harvoin aikuisilla enää niin älyttömästi ystävien tai tuttavien pukeutuminen vaikuttaa omaan tyyliin. Eli eiköhän se tuo sattuma ole.

Täytyy ap:n olla niin täynnä itseään, jos jopa kuvittelee saavansa erolla aikaan kaverinsa muutoksenkin :D

HALOO. KAIKKI EI LIITY SINUUN.. Niinkuin pieni maailmasi antaa ilmeisesti olettaa.

Oikeasti tunnut olevan vain kateellinen ja shokissa, kun kaverisi jatkaa eteempäin, mit' sä teet? Mietit ja keskityt yhä ystäväsi tekemisiin ja siihen mitä hänen päässään mahtaa liikkua.

Et ole se joka on pistänyt välit poikki, vaan kaverisi sai oivan tilaisuuden nähdä sinut sellaisena kuin olet ja pysyä vihdoin kaukana sinusta.

Mieti, oikeasti....

Mksi tuhlaat aikaasi seuraamalla hänen elämänmuutoksiaan jos kerran et enää jaksanut häntä ystävänäsikään?

Sinulla HUOM SINULLA on henk.koht ongelma asian kanssa. ei kaverillasi. Hän jatkaa mukavasti omaa elämäänsä ja tekee jopa parempia päätöksiä nykyään.

Mitä jos sinäkin keskittyisit välillä itseesi etkä seurailisi vain muiden elämää?

Sää olet täydellinen esimerkki narsistista.

"sinua on halveksittu","sinulla tuli mittatäyteen","hekin halveksivat minua sen käytöksen vuoksi", et kykene keskustelemaan vaan vedät kerrasta välit poikki, et kykene elämään omaa elämää kantamaan päätöksesi seuraamukset vaan kyttäät koko ajan "ystävääsi", ja
OIKEESTI on jo todella huolestuttavaa että ihan oikeasti kuvittelet tuon dramaattisen välien katkaisun noin vaikuttaneen häneen.
Voin kertoa että Ei vaikuta. Todennäköisesti hän edelleen vain nauraa sun tempeuksille miten sekopäisesti olet käyttäynyt.

Sää olet täydellinen esimerkki narsistista.

"sinua on halveksittu","sinulla tuli mittatäyteen","hekin halveksivat minua sen käytöksen vuoksi", et kykene keskustelemaan vaan vedät kerrasta välit poikki, et kykene elämään omaa elämää kantamaan päätöksesi seuraamukset vaan kyttäät koko ajan "ystävääsi", ja
OIKEESTI on jo todella huolestuttavaa että ihan oikeasti kuvittelet tuon dramaattisen välien katkaisun noin vaikuttaneen häneen.
Voin kertoa että Ei vaikuta. Todennäköisesti hän edelleen vain nauraa sun tempeuksille miten sekopäisesti olet käyttäynyt.
Mistäs sinä sen tiedät vaikuttaako vai ei? Et tunne ap:ta tai sen entistä ystävää, joten argumenttisi ei päde.

Täytyy ap:n olla niin täynnä itseään, jos jopa kuvittelee saavansa erolla aikaan kaverinsa muutoksenkin :D

HALOO. KAIKKI EI LIITY SINUUN.. Niinkuin pieni maailmasi antaa ilmeisesti olettaa.

Oikeasti tunnut olevan vain kateellinen ja shokissa, kun kaverisi jatkaa eteempäin, mit' sä teet? Mietit ja keskityt yhä ystäväsi tekemisiin ja siihen mitä hänen päässään mahtaa liikkua.

Et ole se joka on pistänyt välit poikki, vaan kaverisi sai oivan tilaisuuden nähdä sinut sellaisena kuin olet ja pysyä vihdoin kaukana sinusta.

Mieti, oikeasti....

Mksi tuhlaat aikaasi seuraamalla hänen elämänmuutoksiaan jos kerran et enää jaksanut häntä ystävänäsikään?

Sinulla HUOM SINULLA on henk.koht ongelma asian kanssa. ei kaverillasi. Hän jatkaa mukavasti omaa elämäänsä ja tekee jopa parempia päätöksiä nykyään.

Mitä jos sinäkin keskittyisit välillä itseesi etkä seurailisi vain muiden elämää?
Tai sitten ap halusi vain yksinkertaisesti pohdintaa asialleen syvällisemmällä tasolla, toisin kuin tuollaista trollilässytystä. Olet aika ikävä ihminen.

Tai sitten ap halusi vain yksinkertaisesti pohdintaa asialleen syvällisemmällä tasolla, toisin kuin tuollaista trollilässytystä. Olet aika ikävä ihminen.

Jos joku jaksaa ruikuttaa itse lopetettua kaverisuhdettaan ja yhä ihmetellä hänen elämäänsä niin äskeinen tekstini on vain realismia. Trollista kaukana. Joskus on sanottava sekin mitä ihminen ei haluaisi kuulla.

Sinä taidat olla sellainen tyyppillinen narsistien hovilainen joka uskoo kaiken mitä kuninkaansa/kuningattarensa suoltaa. Nuole toki kengänpohjia, mutta totuus on silti totuus.