Ystävä ja kummi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mallu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mallu

Jäsen
05.07.2004
41
0
6
Heippa!

Minulla on vauva tulossa ja ei ole kummia lapselle kuin yksi tiedossa, toista jota olin ajatellut niin hänellä on jo 10 kummilasta ja loput ystäväni ja lapsen isän suku ei kuulu kirkkoon.

Etsin nyt sinua ystäväksi joka haluaisit auttaa minua ja tulla kummiksi vauvalleni, muuten vauvaani ei kasteta tammikuulla kun se syntyy.

Te jotka todella haluatte kummiksi ja ystävän minusta, niin laittakaa meiliä osoitteeseen: marjutmastosalo@luukku.com

Ei tuo muokkaus jostain syystä toiminut, joten lisätään sitten tähän.
Eli:

Pääkaupunkiseudulla asuvat yli-30 vuotiaat jotka haluaisivat auttaa ja tulla ystäväksi ja kummiksi tulevalle vauvalle.

"Etsin nyt sinua ystäväksi joka haluaisit auttaa minua ja tulla kummiksi vauvalleni, muuten vauvaani ei kasteta tammikuulla kun se syntyy."

Kyllähän se lapsi nyt varmasti kastetaan :) voihan sitä nimetä vaikka isovanhemman kummiksi, jos ei muuten löydy kahta luterilaiseen kirkkoon kuuluvaa henkilöä. voihan niitä kirkkoon kuulumattomia pitää silti ihan samanlaisina kummeina, ilman muodollisia nimiä papereissa.

Luterilaiseen kirkkoon kuuluvan kummiksi kelpaa vain luterilaiseen tai muuhun lapsikasteen hyväksyvään kirkkokuntaan kuuluva kummi. Kummin ikää ei ole missään määritelty, muuta kuin että pitää olla kastettu ja konfirmoitu seurakunnan jäsen.

Löytyisikö kummiksi isovanhempi, serkku, täti/setä/eno, omat kummisi...? Tietysti olisi ihanaa, jos kummiksi kutsuttu kokisi tehtävän etuoikeudeksi eikä velvollisuudeksi. Toivottavasti löydät sopivan.