Ystävä pariskunnan kanssa pikkujoulut... leipominen ja ruokatarjoilu.

sh-äiti
Korjaamattoman lukivikani syyksi vaan. En mahda mitään. Toivottavasti asia edes jollain tapaa selvisi.
Hyvin sain minä selvää jos tuo edellinen pilkunviilaaja ei...Haluatteko te tehdä ihan oikeeta jouluruokaa tarjottavaksi vai ihan muuta? Itse tekisin varmaan muutaman erilaisen salaatin, pastapohjainen voisi olla toinen, suolaista piirakkaa tai pitsaa, tai jotain pasteijoita, suolaisia sarvia...

Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti;22459831:
Hyvin sain minä selvää jos tuo edellinen pilkunviilaaja ei...Haluatteko te tehdä ihan oikeeta jouluruokaa tarjottavaksi vai ihan muuta? Itse tekisin varmaan muutaman erilaisen salaatin, pastapohjainen voisi olla toinen, suolaista piirakkaa tai pitsaa, tai jotain pasteijoita, suolaisia sarvia...
Ei suoranaista jouluruokaa. Meistä on kiva tehdä kaikkea erilaista hyvää :D Pääsiäisenä tehtiin esim. suolanen piirakka, katkarapu kananmunia, savulohirulla, täytettyjä ruisnappeja, appelsiini juustokakku jne.

[QUOTE="mää";22459891]Kokeilin viime viikonloppuna texmex piirakkaa ja tuli ihan älyttömän hyvää. Sitä siis tekisin ja jotain hyvää salaattia kaveriksi :)[/QUOTE]

Laittaisitko piirakan ohjeen :) Rakastan meinaa texmexiä.

"vieras"
Jälkiruoka jota mun on pakko saada joka joulu muttei kuitenkaan se ihan perinteisin on glögipäärynät. Säilykepäärynöiden (tai voi toki olla tuoreitakin) annetaan maustua glögissä yön yli. siivilöidään neste ja kiehautetaan siitä kiisseli. Kaadetaan kiisseli tarjoiluvadille päärynöiden päälle ja tarjotaan vaniljavaahdon kanssa... NAM!
Muita suosikkejani ovat mm. broileripiirakka mihin tulee auraa ja persikkaa, tonnikala-pastasalaatti ja broileri-feta-pastasalaatti.

[QUOTE="vieras";22460108]Jälkiruoka jota mun on pakko saada joka joulu muttei kuitenkaan se ihan perinteisin on glögipäärynät. Säilykepäärynöiden (tai voi toki olla tuoreitakin) annetaan maustua glögissä yön yli. siivilöidään neste ja kiehautetaan siitä kiisseli. Kaadetaan kiisseli tarjoiluvadille päärynöiden päälle ja tarjotaan vaniljavaahdon kanssa... NAM!
Muita suosikkejani ovat mm. broileripiirakka mihin tulee auraa ja persikkaa, tonnikala-pastasalaatti ja broileri-feta-pastasalaatti.[/QUOTE]

Toi päärynä juttu vois olla aaton jälkiruoka :) Kuulostaa hyvältä.

"mää"
Laittaisitko piirakan ohjeen :) Rakastan meinaa texmexiä.
En muista, mistä tämän ohjeen alunperin lainasin. Alkuperäisessä ohjeessa ei ollut maissia, mutta sopi mielestäni piirakkaan tosi hyvin!

Texmex-piirakka

Valmis piirakkataikina (voi toki myös tehdä itse
400 g jauhelihaa
1 pss tacomaustetta
1 dl vettä
Paprika
200 g pakastemaissia
Tomaattisalsaa
Tomaattia
1,5 dl ruokakermaa
2 kananmunaa
Juustoraastetta

Paista jauheliha, lisää mausteseos, vesi + paprika ja maissit, sekä tomaattisalsaa oman maun mukaan. Kaada seos vuokaan piirakkataikinan päälle. Lisää kananmuna-kermaseos sekä pinnalle tomaatit viipaleina sekä juustoraaste. Paista 200 asteessa n. 30 min.

Yhteistyössä