Ystävä kritisoi minua kun en suostunut menemään "töihin"

  • Viestiketjun aloittaja "pohjoistuuli"
  • Ensimmäinen viesti
"pohjoistuuli"
Ystäväni kritisoi minua että olen aivan väärällä alalla töissä :O

-Syy:

Minua pyydettiin yhdelle leirille yhdeksi vetäjäksi,
olisin saanut ruuat ja 10€ -verot, palkaksi.
Kieltäydyin koska lapsenhoitokin olisi ollut kalliimpaa.
Toki olisin voinut tuonne otta meidän nyt tulevan ekaluokkalaisen mukaan
(kyse eräästä päiväleiristä)
mutta päivän hinta oli kaikille lapsille 20€ ja saman olisin minäkin joutunut maksamaan.
Ystävä kritisoi minua että en sitten ole kutsumus ammatissani ja tuohan olisi ollut minulle edullista kun olisin ottanut lapsen mukaan "töihin"

Kysyin kuinka se tulee edukkaammaksi muka kun joudun maksamaan lapsestani sen normi leiri hinnan ja saan palkasi jopa päivästä vähemmän?
Mielummin minä sitten laitan lapsen sinne leirille ja rentoudun oikeasti kotona tai maksan oikeasti siitä perheleiristä hinnan ja menen sinne "asiakkaaksi" nauttimaan ja rentoutumaan.

Olenko nyt aivan kamala työntekiä kun en suostunut menemään töihin kuten ystäväni minua kritisoi..

Kerroin että hän ei nyt näe kokonaiskuvaa ja ne perheleirit joissa hän itse on oman lapsen kanssa on aivan eri asia olla siellä leiriläisenä kuin vetäjänä
ja ei se leiri meille vetäjille "lomaa" ole
niinkuin heille (luonnollisestikin) jotka maksaa siitä
(ja toivottavasti ovat tuon leirin jälkeen myös rentoutuneitakin)
ja tulee tyyliin äiti lapsi leirille
 
"tii-"
No anna ystävän kritisoida, tuskin olisin itsekään mennyt tuolla diilillä töihin. Vastuu todennäköisesti millä tahansa leirillä on suuri, vaikka olisi kuinka kutsumusta.
 
"pohjoistuuli"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30027407:
Herää kysymys, miksi leirin vetämisestä maksetaan noin surkeaa palkkaa. Ellei leiri siis kestä 20 minuuttia ja tuo 10 euroa on korvaus siitä.
On erään seurakunnan leireistä kyse jotka vedetään aika talkoo voimin ;)
Olen tuolla seurakunnalla muissa hommissa ja joskus lapsettomana olen ollut mukana leirivetäjän toiminnassa mukana.
Lupautunut olemaan joskus myöhemmin sitten kun omat lapseni isompia ;)
Kivaa hommaa ei siinä sinänsä mitään mutta että tappiolla duuniin :D
 
"Riina"
Menisin ainoastaan siinä tapauksessa, että olisin työtön ja joku tarjoaisi tuollaista "keikkaa". Silloin katsoisin, että se voisi olla mahdollisuus saada jatkossakin töitä, kenties jopa ihan kunnon palkalla tai ainakin työkokemuksen kerryttämistä. Jos olisin työssäkäyvä, eikä oikeaa kiinnostusta leirinvetämiseen ole, tuskin jaksaisin lomalla moiseen lähteä.
 
sama homma
Olen myös ollut seurakunnan leiriohjaajana, palkka 20e/vrk mistä vähennetään kolme ruokaa/päivä. Montaa euroa ei palkaksi jää mutta ei ollut mahdollista kieltäytyä. Lasten vanhemmat eivät ymmärrä minkälaisilla palkoilla ohjaajat työskentelevät, jaksetaan vaan valittaa jos ei 24h/vrk jaksa järjestää ohjattuja leikkejä enää kolmannella leirillä peräkkäin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30028892:
Jaa. Hymiöt antaa vaan olettaa muuta. Sekä tietysti se, että haukut muita vähä-älyisiksi. Taisitpa olla niin ärsyyntynyt väärinkäsityksestäsi, ettet ehtinyt edes lausetta lukea loppuun.
Voi hyvää päivää taas. Mä ärsyynnyin kyllä, mutta hyvin lievästi ja tulistuminen on mun mielestä paljo suurempaa. Mä en oo täs ketään haukkunu vähä-älyyseksi, mua sen sijaan tullaan taas haukkumaan. Äläkä oleta yhtää mitää mun ärsyyntymisistä, miks ihmees mä olisin ärsyynyt väärinkäsityksestä? :O Pakko taas todeta vittu mitä paskaa.
 
Voi hyvää päivää taas. Mä ärsyynnyin kyllä, mutta hyvin lievästi ja tulistuminen on mun mielestä paljo suurempaa. Mä en oo täs ketään haukkunu vähä-älyyseksi, mua sen sijaan tullaan taas haukkumaan. Äläkä oleta yhtää mitää mun ärsyyntymisistä, miks ihmees mä olisin ärsyynyt väärinkäsityksestä? :O Pakko taas todeta vittu mitä paskaa.
No juu sano mitä sanot. Kyllähän jokainen voi ihan lukea nuo alkuperäiset kommentit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30028972:
No juu sano mitä sanot. Kyllähän jokainen voi ihan lukea nuo alkuperäiset kommentit.
Niin missä kohtaa mä oon ketää haukkunu vähä-älyyseksi? Älä oleta yhtää mitää mun mielialoista ku tänne kirjootan. Sun kans en tästä enää väittele koska itte tiän mikä on totuus ja sä vain väännät jotaki säälittävää paskaa.
 
joopa taas joo
Niin missä kohtaa mä oon ketää haukkunu vähä-älyyseksi? Älä oleta yhtää mitää mun mielialoista ku tänne kirjootan. Sun kans en tästä enää väittele koska itte tiän mikä on totuus ja sä vain väännät jotaki säälittävää paskaa.
Heh heh. Kai sen nyt tyhmäkin tajuaa että vähäJÄRKINEN on eri asia kuin vähä-ÄLYINEN. Joten älkääpäs nyt panko Scarlettin suuhun sanoja mitä hän EI ole sanonu...
 

Yhteistyössä