Ystävä kritisoi minua kun en suostunut menemään "töihin"

  • Viestiketjun aloittaja "pohjoistuuli"
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30029025:
Viestissä 7. Vai onko se kangastus, jota muut eivät näe :xmas:
Mä näen, mutta mun mielestä Scarlett ei haukkunut siinä ketään.
Joffrey Baratheonin hiukset totesi että kukaan täysijärkinen ei tee tuolla palkalla töitä,
Johon Scarletti huomautti, että siinä tapauksessa Suomessa on paljon vähäjärkisiä.
Eli ihmisiä jotka tekee työtä alle 10e tunti, got it? Ei se ollut tarkoitettu haukuksi ketään kohtaan, luetun ymmärtämistä vähän peliin jookos kookos?

Vaikka kyse oli nyt 10e/päivä palkasta eikä tuntipalkasta, niin sehän oli vaan inhimillinen väärinkäsitys,
johon piti taas jostain kumman syystä tarttua kynsin hampain, että saadaan vääntöä täysin ohi aiheen menevästä asiasta.

Pläh, jatkakaa....
 
Suomes on sitte paljo vähäjärkisiä. :kieh: :headwall: Mietis ny kuinka moni siivoja saa alle 10 euroa tunti. Ittekki oon tehny töitä 7,5 euron tuntipalkalla ja kyllä mä oon ihan täysjärkinen, ei meillä kaikilla vain oo varaa nirsoolla ja valkata töitä.
Anteeksi vain rouva, mutta minä puhuin 10 euron PÄIVÄpalkasta, en TUNTIpalkasta. 10 euroa päivässä on mielestäni tosi huono palkka eikä sitä muuta mikään.
 
Isonen saa viikon työstä alle 40e ja ruoat
Jollain tapaa ymmärrän, että isonen saa noin vähän.. En oikeataan miellä isosen hommaa "oikeaksi työksi" vaan enemmänkin jonkin sortin seurakuntatyöksi..

Mutta aloittajan tapauksessa olisi ihan hassua mennä töihin, saada 10 e/pvä -verot ja samalla maksaa lapsen hoidosta 20 e/pvä ! :O
Joo, en suostuisi minäkään.
 
"vieraana"
Isonen saa viikon työstä alle 40e ja ruoat
Se on vähän eri asia. Ei ole juridisesti vastuussa jos jotain tapahtuu, ja lisäksi se että isosilla on usein leirillä oma kaveriporukkansa, eli hekin vaikka ovat leirillä töissä ovat osittain vähän siellä tavatakseen kavereita ja pitääkseen hauskaa leiriläisten kanssa.

Aikuinen ihminen jolla on perhe elätettävänä on vähän eri asia kuin tuollainen teini-ikäinen joka asuu kotona.

Isoseksikaan ei käsitykseni mukaan saa työkkäristä mitään työmääräystä, eli vapaaehtoisesti sinne haetaan ja ainakin mun nuoruudessa oli jopa aika tavalla tunkua.
 
vali vali vali
Olen myös ollut seurakunnan leiriohjaajana, palkka 20e/vrk mistä vähennetään kolme ruokaa/päivä. Montaa euroa ei palkaksi jää mutta ei ollut mahdollista kieltäytyä. Lasten vanhemmat eivät ymmärrä minkälaisilla palkoilla ohjaajat työskentelevät, jaksetaan vaan valittaa jos ei 24h/vrk jaksa järjestää ohjattuja leikkejä enää kolmannella leirillä peräkkäin.
oikein asenne kohdillaan
 
Ratsastaja
Tyttöni 13v on ratsastusleirillä avustajana, työtä klo 6.30-21, hevosten hoitoa, ruuanlaittoa, ratsastajien auttamista, siivousta, eli töitä äärestä laitaan. Palkkana ratsastustunteja :), eikä ees tietoa, että montako tuntia viikon töistä saa...
Yhden viikon jo ollut ja oli kyllä sen viikon jälkeen niin väsynyt, että nukkui koko viikonlopun.
 

Yhteistyössä