yskä ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Siis mikä ihme tähän auttais? Mulla on sellanen ällö limainen yskä, aamulla siinä jonkin aikaa heräämisen jälkeen pahimmillaan.. Yskittää välillä niin että tuntuu siltä kuin tukehtuisin. Asiaa ei tee yhtään mukavammaksi se että aamuisin mua myös ällöttää... Äskenkin kun kunnolla yskin niin jouduin sen jälkeen varmaan pari minuuttia seistä aloillani silmät kiinni nieleskelemässä ettei laatta lentänyt. Onko mitän yskänlääkettä mitä vois ottaa, edes sitten aamuisin?

mykoplasmaaa on liikenteessä joten seki kannattaa pitää mielessä

Onko se vaarallinen sikiölle? Meillä luultavasti mykoplasmaa, tai ainakin yhtä sitkeää ja kiusallista. Itse myös raskaana ja yskä ollut jo kuukauden. Nyt ei tosin enää häiritsevä. Pissat housuissa sai yskiä välillä. Ja yöt tosi inhottavia mutta mitään yskänlääkkeitä en käyttänyt. Hunajaahan voi kokeilla. Sanovat että auttaa.

Itselläni lima niin tiukassa, ettei heti aamusta lähde edes irtoamaan. sitten, kun kovalla yskimisellä lähtee, niin tulee kovia keltaisia klönttejä.

Nyt viikonlopun aikaan huomasin, että kunnon reipas kävelylenkki auttaa. Ei tarvitse kuin 10min. kävellä, niin heti lähtee limat liikkumaan. Ja lenkin jälkeen on lähes kaikki yskitty ulos.

Mä epäilen että mula on ainakin ollut mykoplasma kun oon ollut 2kk sitkeässä flunssassa. Yskää ja nuhaa.
Oon rv 16, välillä oon ottanu väillä ihan resilantia, apteekkista sitä ei kielletty.

Itsellä ollut yli 2 viikkoa yskä!
Kävin läärissä ja lääkäri sanoi ettei iha varmaksi poskiontelon tulehdukseksi voi sanoa, mutta jos yskiminen ei lähde parissa päivässä syö antibiootti kuuri. Odotin pari päivää ja nosti lämpöä sellaiset 37.2 ja yskiminen jatkui myös. Nyt olen toista päivää antibiootilla tautia hoitamassa saas nähdä kauanko menee!

Onko kenelläkään raskaana olevalla ihan alavatsassa tullut kovia pistoja kun on yskäissyt. Juuri äsken tuli moinen ja kyllä teki kipeää hetkellisesti! Olemme ekaa kiertoa yrittämässä esikoista ja ei oikeastaan muita oireita ole ollut.. tietysti välillä alamaha nippailut tuntuneet, mutta välillä myös tuntuu että keksin oireita ;)

Yhteistyössä