Yrtit ja herneet ylhäällä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihamieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minun on monena vuonna tehnyt mieli kokeilla jonkun kasvin kasvattamista ihan alusta asti, mutta kun olemme aina kesäkuun pois kotoa... Ja muutenkin taisin luvata kaverilleni, etten rairuohoa kummempaa kasvata :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Minun on monena vuonna tehnyt mieli kokeilla jonkun kasvin kasvattamista ihan alusta asti, mutta kun olemme aina kesäkuun pois kotoa... Ja muutenkin taisin luvata kaverilleni, etten rairuohoa kummempaa kasvata :ashamed:

Joo, alkaa minun viljelykset olla sitä luokkaa, ettei kesällä voi olla viikkoa kauempaa pois. Ja sekin jo vaatii vähän erityisjärjestelyjä. Mutta ei olla menossa mökkiä kauemmaksi, eli hyvin onnistuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Voi kun olisi niin valoisa paikka asunnossa, että onnistuisi. Joudun odottelemaan kesää ja sitä, että saan haettua kaupasta taimet pihaan.

Mulla on keittiössä kiva ikkuna, johon mies rakensi ikkunan kokoisen hyllykön minun antamien mittojen mukaan. Se on aivan loistava, siinä saan riittävästi taimia, ja loput voi tosiaan ostaa.

Voiko niitä ruokakaupoissa myytäviä yrttejä (valmiita syötäviksi ) saada elämään pitempäänkin? On kokeiltu laittaa multaan, kastella ja vähän kuivattaa, aina ne kuolevat nopeasti.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Voiko niitä ruokakaupoissa myytäviä yrttejä (valmiita syötäviksi ) saada elämään pitempäänkin? On kokeiltu laittaa multaan, kastella ja vähän kuivattaa, aina ne kuolevat nopeasti.

Jos löytää semmoisen, missä pienet juuret, niin usein siirto onnistuu, pitää siirtää isompaan ruukkuun. Mutta melkein kaikissa on juuret paljon ulkona, ja niitä en ole onnistunut siirtämään

Yhteistyössä