No mutta hei, minäkin alan jo lähentyä enemmän kolmeekymppiä kuin kahta, ja en minäkään vielä puoli vuotta sitten tiennyt sen olevan näin tarkkaa. Vaikka koulun ehkäisyvalistukset ja terkkatunnit on käytynä, eikä lukion terveystiedon tunneista ja ylppäreistä nyt niin hirveästi aikaa ole.. Mulla on mielikuva, ettei sitä ehkä niin suoraan sanota noissa oppikirjoissa. Ainakin seksivalistukset on olleet tasoa AINA voi tulla raskaaksi. Toisaalta ihan hyvä niinkin, ettei teinit ala luottamaan varmoihin päiviin. En toki aiemmin ajatellut että ihan aina voi tulla raskaaksi ja tiesin kierron siihen vaikuttavan, mutta en myöskään ajatellut että kyse voi olla jopa päivästä tai kahdesta! Siispä mitenkä noiden miesten se sitten pitäisi tietää jos me naisetkaan ei aina oikein tiedetä
Mutta niin! Meillä tämä viikko on ollut oletettu ovisviikko. Maanantaina kp12, seksiä, keskiviikkona kp14 seksiä, sitten useamman päivän tauko ja nyt kp18 seksiä. Toivottavasti ei tuo tauko ainakaan tullut huonoon aikaan
Ovistuntemuksia mulla ei ole ollut, aiemmissa kierroissa ne on ollu selkeät. Limoja en vieläkään osaa seurata, mutta on siis ollut sellainen vatsakipuhetki aiempina kiertoina. Toivottavasti siis sairastelu ei ole vienyt ovista.
Tai voihan se olla että keskenmenokin sekoittaa vielä kiertoa, vaikka ensimmäiset menkat jo tulivatkin.
Epävarmuus on kyllä hirvittävän hajottavaa. Aiemmin oli henkisesti helpompaa kun kierto meni samallalailla kuukausittain ja oviksenkin bongasi tuntemuksista.
Keskustelupalstoja lukiessa on noussut esiin kaksi eri ryhmää: Keskenmenon jälkeen heti onnistuneesti raskautuneet sekä keskenmenon jälkeen tyyliin vuoden yrittäneitä. Tiedän että heti jos nyt ei tule tärppiä alan vaipua epätoivoon ja miettimään, että kuulumme tuohon jälkimmäiseen ryhmään. Enkä vaan jaksaisi. Keskenmenon jälkeen musta on tullut hiukan ilkeä muita äitejä kohtaan. Siis kun näen jonkun ikävähkön tilanteen, jossa äiti toimii mielestäni väärin eli eri tavalla kuin minä toimisin (siis vaikka kaupassa, ravintolassa jne), ajattelen vihaisesti mielessäni että
tuokin saa lapsia mutta minä en, olisin paljon parempi. Katkeria tunteita vaikka kyseessä on yk3 ja moni muu paljon pahemmassa tilanteessa kuin minä.